Gå til innhold

En mann med skummel oppførsel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En sjelden gang jeg ikke får sove, så står jeg opp og går ned til veien for å ta en røyk. (Får ikke lov av utleier å røyke på tomta)

første gang jeg møtte mannen er kanskje 2 mnd siden. Jeg står der med røyken min og trykker på tlf og aner fred og ingen fare. Er et veldig trygt nabolag, men dårlig med belysning. Bor rett ved en sti, så er normalt at folk går forbi her. Så kommer det gående en mann. Hører han trasker fordi og jeg tenker ikke over det. Jeg ser han i sidesynet. 3 meter foran meg så stopper han. Står der i 5 sek. Så snur han seg og går mot meg. Jeg står stille og ignorerer han, før han 1 m fra meg snur igjen og går tilbake på stien der han kom fra. 

Jeg tenkte ikke så mye over det da, tenkte at han sikkert så på Google Maps og ikke innså at han gikk feil, før han nesten gikk på meg. Og at der var derfor han stoppet og derfor han gikk tilbake der han kom fra. Selv om jeg mest sannsynlig hadde klart å se ansiktet hans om mobilen lyste det opp, så feide jeg bare vekk den tanken. Er jo så trygt bolig område. 

Det samme skjedde i kveld. Og jeg er helt sikker på nå at han ikke holdt noe tlf i hånda. Ganske skummelt... 

Anonymkode: 00c98...56f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og han går ganske så bestemt og direkte mot meg også. Var helt sikker på at jeg skulle bli rana jeg 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kanskje ta siste røyk tidligere på kvelden? Dersom du er redd?

Endret av mordi
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hold deg inne så sent og lås døra

Anonymkode: c527f...a87

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
mordi skrev (2 minutter siden):

Kanskje ta siste røyk tidligere på kvelden? Dersom du er redd?

Det er en røyk jeg egentlig ikke pleier å ta, kun om jeg ikke får sove 😅

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hold deg inne så sent og lås døra

Anonymkode: c527f...a87

ja låste døra i sta! 🙈 

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke sett på like mye true crime som meg skjønner jeg 😬.

Anonymkode: d3f42...d9f

AnonymBruker
Skrevet

Røyk på egen tomt og stump røyken et trygt sted som du fjerner ettersom det passer seg. 

Anonymkode: cad53...e85

Skrevet

Hm. Alle "trygge" boligområder kan potensielt være utrygge. Skjønner ikke at du tør å stå der. Hva om han kaster seg over deg neste gang? Synes du skal ta fart og løpe inn neste gang. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du burde gå ned dit igjen på kveldstid / nattestid, plutselig så er man på feil sted til feil tid! Jeg selv bor på en ganske rolig og «trygg» plass, men jeg har hatt én ganske ekkel opplevelse hvor jeg ble fikk en bil med utenlandske menn etter meg når jeg var ute på joggetur sent en kveld for noen år siden. Ropte ting etter meg på gebrokkent norsk og ville ha meg til å komme bort, så ekkelt! Det har gjort at jeg tar mine forhåndsregler. Veldig spesielt at han kom tilbake igjen kvelden etterpå da ;o Hvem vet? Kanskje han ligger på lur og venter, hold deg inne! Folk er ikke ute å farter på denne tiden heller så om det skulle skje noe så er det ikke sikkert hjelpen er så nærme som man tror..skriver ikke dette for å skremme, men vi må slutte å være så sinnsykt naive ;s

Anonymkode: e8e1f...249

• Liker 8
Skrevet

Kanskje grunnen til han snudde de to gangene er fordi han innså dere ikke var alene, skummelt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sto han 1 m fra deg? Da hadde jeg spurt: Lurer du på noe? Også hadde jeg vært klar til å ringe noen på mobilen i tilfelle. 😅

Mest sannsynlig er han bare en snåling som du kan skremme vekk selv. 

Anonymkode: a3feb...9d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Sto han 1 m fra deg? Da hadde jeg spurt: Lurer du på noe? Også hadde jeg vært klar til å ringe noen på mobilen i tilfelle. 😅

Mest sannsynlig er han bare en snåling som du kan skremme vekk selv. 

Anonymkode: a3feb...9d2

Nei han er kun 1 meter fra meg i bevegelse 🙈 han snur fort med en gang han er 1 m fra meg... og går tilbake der han kom fra... jeg har ikke rukket trykke noe på tlf mens alt skjer, det skjer så fort 🙈

så flere skrev at jeg burde holde meg på min tomt, men jeg får ikke lov til å røyke på tomta. Huseiere sover uansett, så jeg kan selvfølgelig snike til meg en røyk og stå et sted på tomta hvor de ikke vil lukte det gjennom evt åpent vindu. Men tomta er belyst. Og om jeg står i lyset, så har jeg ikke peiling på hva som skjer utenfor tomta, for der er det jo bekmørkt... da kan han evt virkelig snike seg innpå meg 😳

ts

Gjest Smeltemann
Skrevet

Nå er det vel fri ferdsel for alle,kanskje han syntes det var noe mistenksomt ved deg også. Her tror jeg tankene dine løper løpsk.

Skrevet

Hvis du kan stå et sted og røyke der ikke huseier kan lukte og se deg sent på kvelden, så hadde jeg holdt meg nærmere huset. Ifølge din beskrivelse høres det nærmest ut som han fyren driver og manner seg opp til å ta deg, men har snudd seg i siste liten og ombestemt seg disse to tilfellene! IKKE gå dit alene mer.

Ta et gammelt syltetøyglass (tomt og rengjort) med skrulokk, fyll det halvfullt med vann og bruk det som askebeger til aske og sneipen fra røyken. Ta med glasset inn når du er ferdig og sett det i en bod eller noe. Lukter ikke med lokket godt påskrudd.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (6 minutter siden):

Hvis du kan stå et sted og røyke der ikke huseier kan lukte og se deg sent på kvelden, så hadde jeg holdt meg nærmere huset. Ifølge din beskrivelse høres det nærmest ut som han fyren driver og manner seg opp til å ta deg, men har snudd seg i siste liten og ombestemt seg disse to tilfellene! IKKE gå dit alene mer.

Ta et gammelt syltetøyglass (tomt og rengjort) med skrulokk, fyll det halvfullt med vann og bruk det som askebeger til aske og sneipen fra røyken. Ta med glasset inn når du er ferdig og sett det i en bod eller noe. Lukter ikke med lokket godt påskrudd.

Det tror jeg også!!

smart tips med syltetøy glasset!

ts

• Liker 3
Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for oppfording til brudd på norsk lov.

Vintermorgen, mod

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor får du ikke lov til å røyke på tomta? Det er jo fullstendig urimelig, hvertfall dersom du sørger for å fjerne sneipene. Tror ikke utleier har lov til å nekte deg dette heller. Når slike ting skjer syns jeg du skal si det til husverten din og be om å få røyke en plass der du er trygg. 

Anonymkode: 587b5...12b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor får du ikke lov til å røyke på tomta? Det er jo fullstendig urimelig, hvertfall dersom du sørger for å fjerne sneipene. Tror ikke utleier har lov til å nekte deg dette heller. Når slike ting skjer syns jeg du skal si det til husverten din og be om å få røyke en plass der du er trygg. 

Anonymkode: 587b5...12b

Utleier har full rett til å nekte røyking på sin egen tomt.

Anonymkode: 5c898...567

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om vi bor i samme område(utfra beskrivelsen din). Her jeg bor er det i hvert fall en del underlige typer som er ute og reker når det er sent. Å sitte alene ute på en benk på grøntområdene en varm sommerkveld kan dessverre bli utrygt, har hatt noen opplevelser sånn sett.

Jeg tenker han typen ville prøve seg på deg, og når han så du hadde telefonen der ombestemte han seg og gikk.

Anonymkode: 81e2e...370

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2021 den 3.06):

Røyk på egen tomt og stump røyken et trygt sted som du fjerner ettersom det passer seg. 

Anonymkode: cad53...e85

Hvis du leser innlegget, står det tydelig at TS ikke får lov av utleier å røyke på tomta.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...