Gå til innhold

Treningsdames sommerprosjekt - ned i vekt


treningsdame

Anbefalte innlegg

Heisann 😃 Aldri trodd jeg skulle finne på å lage meg en slik dagbok her inne, men etter å ha lest andres her inne har jeg funnet mye inspirasjon og lyst til å starte på min egen reise til et sunnere liv. Jeg ønsker å bruke dagboken her inne som drakraft på dager hvor jeg sliter med å holde meg selv motivert, og håper selvfølgelig andre som er på samme reise ønsker å dele tanker og opplevelser med meg her inne i dagboken min.

Dette er først og fremst et prosjekt jeg ønsker å starte nå og holde på med til midten av august. Med andre ord hyppige oppdateringer og en hard innsats fra min side frem til den tiden, med et endelig mål om å finne ut hvor mye jeg klarer å forandre kroppen min/helsen min og psyken min innen den tid. 

Litt om meg selv: Jeg er 25 år, student på fulltid. Jeg er glad i å trene, og har et generelt sunt kosthold. Jeg er derimot ikke flink på å telle kalorier/passe på at jeg ikke går i overskudd, og litt for glad i godteri, oftest i helgene, men nå i eksamensperioden lyver jeg om jeg ikke sier at jeg har kost meg litt ekstra, også i ukedagene. 

I morgen kommer jeg til å gå på vekten, samt ta mål som jeg legger ut her. 

Tanken bak denne dagboken er å ha en plass som jeg føler "holder meg ansvarlig", hvor jeg kan dele litt rundt mitt ukentlige aktivitetsnivå samt progresjon i form av cm og kg i minus som eventuelt måtte komme etter hvert!

Håper du ønsker å følge dagboken min 🙂 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

treningsdame skrev (1 minutt siden):

Heisann 😃 Aldri trodd jeg skulle finne på å lage meg en slik dagbok her inne, men etter å ha lest andres her inne har jeg funnet mye inspirasjon og lyst til å starte på min egen reise til et sunnere liv. Jeg ønsker å bruke dagboken her inne som drakraft på dager hvor jeg sliter med å holde meg selv motivert, og håper selvfølgelig andre som er på samme reise ønsker å dele tanker og opplevelser med meg her inne i dagboken min.

Dette er først og fremst et prosjekt jeg ønsker å starte nå og holde på med til midten av august. Med andre ord hyppige oppdateringer og en hard innsats fra min side frem til den tiden, med et endelig mål om å finne ut hvor mye jeg klarer å forandre kroppen min/helsen min og psyken min innen den tid. 

Litt om meg selv: Jeg er 25 år, student på fulltid. Jeg er glad i å trene, og har et generelt sunt kosthold. Jeg er derimot ikke flink på å telle kalorier/passe på at jeg ikke går i overskudd, og litt for glad i godteri, oftest i helgene, men nå i eksamensperioden lyver jeg om jeg ikke sier at jeg har kost meg litt ekstra, også i ukedagene. 

I morgen kommer jeg til å gå på vekten, samt ta mål som jeg legger ut her. 

Tanken bak denne dagboken er å ha en plass som jeg føler "holder meg ansvarlig", hvor jeg kan dele litt rundt mitt ukentlige aktivitetsnivå samt progresjon i form av cm og kg i minus som eventuelt måtte komme etter hvert!

Håper du ønsker å følge dagboken min 🙂 

Kult. Lykke til og klin til💪🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til 👍 For meg hjelper det veldig å ha dagboka her. Det "forplikter" litt hvis du skjønner hva jeg mener 👍

Heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (3 timer siden):

Lykke til 👍 For meg hjelper det veldig å ha dagboka her. Det "forplikter" litt hvis du skjønner hva jeg mener 👍

Heier på deg!

Tusen takk! Ja, det er det jeg også håper på med å holde dagboken min her. 

Lykke til selv! Dette klarer vi. 🥰

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig start på dagen idag, gikk på vekten for første gang siden jul, og vekten viser hele 85,3 kg. Jeg er høy (180), så dette gir meg en BMI på 26,3 - altså overvekt. Første delmål for meg blir altså å komme meg ned på normalvektig igjen (80kg). Jeg er ikke enig i at jeg er overvektig, men mulig man blir blind på seg selv med årene 😅.  Jeg ønsker likevel å ha en BMI som klassifiserer meg som normalvektig. Gleder meg til å komme i gang med denne reisen, kjenner jeg trenger å bli mer lykkelig i egen kropp igjen.

Jeg tenker å ha torsdag som veiedag, så neiste veiing blir torsdag 03.06. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok også noen mål som viste følgende:

overarm h: 31cm  // overarm v: 31cm

underarm h: 27cm  // underarm v: 27cm

lår h: 64cm // lår v: 64cm

midje: 85cm

"start på hofte"/love handles: 95cm

hofte: 101cm

 

Jeg er usikker på hvor ofte jeg burde ta slike mål? Ukentlig sammen med veiing eller blir det for kontinuerlig? 🤔

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (1 minutt siden):

Jeg vil følge med her! Heia deg!

Kjempehyggelig! Tusen takk 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

treningsdame skrev (2 timer siden):

Jeg tok også noen mål som viste følgende:

overarm h: 31cm  // overarm v: 31cm

underarm h: 27cm  // underarm v: 27cm

lår h: 64cm // lår v: 64cm

midje: 85cm

"start på hofte"/love handles: 95cm

hofte: 101cm

 

Jeg er usikker på hvor ofte jeg burde ta slike mål? Ukentlig sammen med veiing eller blir det for kontinuerlig? 🤔

 

Det kan hende at ukentlig blir litt ofte ;) Prøv å starte med annenhver uke, og så du etterhvert om du kanskje skal gjøre det sjeldnere.

Noen uker kan det hende det går mer ned enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende prosjekt, dette vil jeg gjerne følge med på! :) 

 

treningsdame skrev (8 timer siden):

Jeg er usikker på hvor ofte jeg burde ta slike mål? Ukentlig sammen med veiing eller blir det for kontinuerlig? 🤔

 

Ingen fasit. :) 

Jeg har målt ukentlig en liten stund nå og ser tydelige resultater rundt magen (der jeg har mye ekstra fett), men endringen er mye tregere ellers på kroppen, så for å unngå å forvirre meg selv (f.eks. måle litt feil og tro at jeg har "gått opp") har jeg bestemt meg for å måle 1-2 ganger i måneden i stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med i heiagjengen. 
Spennende å følge utviklingen din! 
Selv veier jeg meg hver fredag, og måler ca hver 4-6 uke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Utrolig sen oppdatering fra meg, men har vært opptatt med eksamen og brukt all min ledige tid utenom på å ligge i solsteiken.🌞

Jeg veide meg på fredag (ombestemte meg ift. veiedag, så fredag blir nå min offisielle veiedag) og vekta viste 84,6. -0,7kg, sier meg fornøyd med det! Kommer til å veie meg igjen nå kommende fredag, så får vi se. Gleder meg til å få livet mitt tilbake etter en heftig eksamensperiode, da kommer jeg til å oppdatere dagboken min mer med hverdagsaktiviteter og lignende 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dundre skrev (På 30.5.2021 den 22.55):

Slenger meg med i heiagjengen. 
Spennende å følge utviklingen din! 
Selv veier jeg meg hver fredag, og måler ca hver 4-6 uke. 

Så utrolig hyggelig! Takk for at du følger dagboken min, og masse lykke til til deg også🌻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...