Mezzosoprena Skrevet 24. mai 2021 #1 Skrevet 24. mai 2021 Jeg har nettopp fått tilbakemelding på at stoffskifteprøvene mine viser noe feil verdier - jeg tror det er lavt stoffskifte (ett hormon ligger over normalverdier og ett under normalverdier - ett hormon ligger innen normalen). Er det noen som har dette, som kan fortelle meg litt om symptomer, gangen videre, hva slags behandling og hvordan dere har det nå etter/under behandling. Er veldig spent på tiden framover, da dette kan forklare mye av de plagene jeg har hatt over en ganske lang periode.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #2 Skrevet 24. mai 2021 Jeg har lavt stoffskifte. Tar levaxin. Det har vært vanskelig å finne riktig dose, og ingen følger opp, så må passe veldig på selv - inkludert å ta blodprøver hver sjette uke. Anbefaler deg først og fremst å lese deg opp på hva lavt stoffskifte er, hva hormonene heter og om du har antistoff. Anonymkode: 27166...2b8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #3 Skrevet 24. mai 2021 Jeg startet forøvrig med høyt stoffskifte (graves) som gikk over til lavt stoffskifte. Har veldig høy anti-tpo (antistoffer). Symptomene mine: hjernetåke, trøtt, fryser lett, mister følelsen i huden, ofte migreneanfall, muskel/leddsmerter, tåkesyn, svimmelhet, vektøkning, b12-mangel, hårtap, andpusten/pusteproblemer, lavt immunforsvar +++ Anonymkode: 27166...2b8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #4 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg startet forøvrig med høyt stoffskifte (graves) som gikk over til lavt stoffskifte. Har veldig høy anti-tpo (antistoffer). Symptomene mine: hjernetåke, trøtt, fryser lett, mister følelsen i huden, ofte migreneanfall, muskel/leddsmerter, tåkesyn, svimmelhet, vektøkning, b12-mangel, hårtap, andpusten/pusteproblemer, lavt immunforsvar +++ Anonymkode: 27166...2b8 Er alt dette symptomer på lavt stoffskifte? Hvor lenge? Anonymkode: 32aac...fff
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #5 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er alt dette symptomer på lavt stoffskifte? Hvor lenge? Anonymkode: 32aac...fff Ja. Det har vært sånn hele tiden, så noen år nå. Det svinger med hormonverdiene. Det er helt vanlig. Anonymkode: 27166...2b8 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #6 Skrevet 25. mai 2021 Er ikke lavkarbo noe som folk med lavt stoffskifte har god erfaring med? Vekt og sykdom kommer mer under kontroll. Jeg har i allefall lest det, men ikke egen erfaring. Anonymkode: 877ed...583 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #7 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er ikke lavkarbo noe som folk med lavt stoffskifte har god erfaring med? Vekt og sykdom kommer mer under kontroll. Jeg har i allefall lest det, men ikke egen erfaring. Anonymkode: 877ed...583 Det er vel sikkert individuelt. Hjalp ikke for meg i alle fall. Anonymkode: 27166...2b8
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #8 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel sikkert individuelt. Hjalp ikke for meg i alle fall. Anonymkode: 27166...2b8 Ja, det er ikke en magisk løsning. Om man ikke har prøvd vet man ikke om man er blant de som har god effekt, som alt annet. Anonymkode: 877ed...583
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #9 Skrevet 25. mai 2021 Jeg har lavt stoffskifte og har hatt det i mange år. Er i perioder dårlig, totalt utmattet og tom for energi. Har prøvd det som er av medikament, sår nå på levaxin og erfa. Det viktigste er kanskje å bli kjent med egen sykdom og ta hensyn til deg selv. Dette er en kronisk, skjult sykdom som kan være vanskelig å leve med💙 Anonymkode: 66a3a...2bc 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #10 Skrevet 25. mai 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Er ikke lavkarbo noe som folk med lavt stoffskifte har god erfaring med? Vekt og sykdom kommer mer under kontroll. Jeg har i allefall lest det, men ikke egen erfaring. Anonymkode: 877ed...583 Nei, langt ifra. Jeg bulte ut da jeg gikk på lavkarbo og merker kiloene kommer raskt om jeg spiser mye fett etter at jeg sluttet på lavkarbo. Høyprotein og lavfett er det som fungerer for meg. Trenger karbohydrater til å mate stoffskiftet Anonymkode: 8f7c4...54c
Mezzosoprena Skrevet 25. mai 2021 Forfatter #11 Skrevet 25. mai 2021 Takk for svarene alle sammen - det viser seg at det er høyt stoffskifte (Graves) jeg har - det var hu berta på laboratoriet som sa at funnene på prøvene viste lavt stoffskifte, men legen ringte i dag og ga meg en annen beskjed. Da ble det plutselig litt mer skummelt, men jeg får bare gjør som legen sier.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå