Gå til innhold

Noen som har opplevd samme symptomer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Vet dette heter kvinneguiden, men håpet på hjelp selvom.. jeg er en mann på 23 år

Livet mitt har rett og slett falt sammen siste 3 - 4 mnd pga helsa.. jeg var på siste semesteret av bachelorgraden min, men alt gikk til helvete.. dette er symptomene jeg har hatt og fått null svar etter 5+ leger og en sykehusinnleggelse, samt uttallige tester.. er ekstremt utmattet og så psykisk nede nå at jeg har blitt henvist til AAT for psykisk krise..

Symptomer;

utmattelse, tretthet

Ekstremt kraftig urinveisinfeksjon med brennende følelse i blære og trykk (varte i 7 uker)

Ekstreme testikkelsmerter (varte i 7 uker)

Støt i magen og fra endetarm til testikler (varte i 7-8 uker, pågår fortsatt litt nå i uke 12)

Prostataproblemer etter 10 dager på amoxcicillin, testikkelsmertene begynte å avta, men den kom rett tilbake for fullt sammen med nye prostatasymptomer siste dagen på amoxcicillin

Et tilbakevendende ekstremt kløende utslett som ser ut som allergiske «nupper», startet på en legg, så begge leggende, er nå også på føtter, hender og armer. (Hudlege på Volvat hørtes ikke helt sikker ut, men trodde det var en type eksem).

Ekstreme ryggsmerter (varte i 1 uke samtidig som smertene over)

Hyppig feber uten funn av årsak (dette kunne jeg påføre meg selv psykisk ifølge sykehuset)

Kognitive problemer som skjelving, spasmer og svimmelhet

Uvirkelighetsfølelse i synet, ble redd jeg begynte å bli gærn

Hyppige hetetokter og frysninger plutselig

Kaldsvetting og våkner svett iløpet av natta

sliter med å fokusere

nå denne uken har jeg begynt å miste styrken min i beina og få spasmer i fingrene

Hva kan dette være??? Eneste fornuftige jeg kan tenke på er Lyme Borreliose, men kan ikke huske å ha hatt flått på meg.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lupus? 

Anonymkode: 31f37...3a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lupus? 

Anonymkode: 31f37...3a5

Uffameg, nå ble jeg veldig skremt

AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke blitt utredet med noe bildediagnostikk? Tenker lymfom med de symptomene dine. En kjapp CT abdomen/bekken med iv kontrast er vel indisert?

Anonymkode: b4af3...0a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du ikke blitt utredet med noe bildediagnostikk? Tenker lymfom med de symptomene dine. En kjapp CT abdomen/bekken med iv kontrast er vel indisert?

Fordi det var påskeferie under innleggelsen så fikk jeg ikke MR eller CT, kun ultralyd, jeg skulle få henvisning til Ultralyd av prostata og mulig cystoskopi etter 2-3 uker, de skrev meg ut med paralgin forte og sa god bedring, det har nå gått snart 7 uker og jeg har fortsatt ikke fått henvisningen, hver gang jeg ringer får jeg beskjed om at henvisningen fortsatt ikke er godkjent av legen og dette kunne de bare purre på..

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Stresset23 said:

Fordi det var påskeferie under innleggelsen så fikk jeg ikke MR eller CT, kun ultralyd, jeg skulle få henvisning til Ultralyd av prostata og mulig cystoskopi etter 2-3 uker, de skrev meg ut med paralgin forte og sa god bedring, det har nå gått snart 7 uker og jeg har fortsatt ikke fått henvisningen, hver gang jeg ringer får jeg beskjed om at henvisningen fortsatt ikke er godkjent av legen og dette kunne de bare purre på..

Du må pushe på. Helt sykt du har gått så lenge. Be legen din sende ø-hjelps henvisning og purre på

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må pushe på. Helt sykt du har gått så lenge. Be legen din sende ø-hjelps henvisning og purre på

Jeg skal til revmatologen min som har hjulpet meg gjennom 7 år imorgen, da vet jeg at jeg vil bli tatt seriøst heldigvis.

Skrevet

Jeg tenker også bildediagnostikk er på sin plass her.

Ellers er det greit å ha i bakhodet at mye av dette rett og slett kan skyldes angst og psykisk problematikk. Men det er uansett viktig å få sjekket at det ikke er noe fysisk før man konkluderer med at det er psykisk.

Lykke til hos revmatolog i morgen!

Skrevet
Riju skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker også bildediagnostikk er på sin plass her.

Ellers er det greit å ha i bakhodet at mye av dette rett og slett kan skyldes angst og psykisk problematikk. Men det er uansett viktig å få sjekket at det ikke er noe fysisk før man konkluderer med at det er psykisk.

Lykke til hos revmatolog i morgen!

Takk! Men for å være helt ærlig her, så var psyken min ganske god for 12 uker siden før jeg fikk akutte testikkelsmerter og alt balla seg på, men det her er jævlig skremmende.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vil bare si at jeg nå endelig skal få hjelp! Ble 3 typer blodprøver hvor en sjekker for Borrelia. Henvisning til øyelege, samt henvisning til CT av mage og lunger. Dette var viktig sa han, jeg skulle slappe av og prøve å gå meg noen turer.

Endret av Stresset23
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...