Eletrikerfruen Skrevet 24. mai 2021 #1 Skrevet 24. mai 2021 Jeg føler FHI blir mer og mer korrupte- og sikrer sin egen ferie... På kav Oslo dialekt presenteres rådene: -60% mer vaksiner til Oslo og omegn. - vaksiner hele familier. Hvis det ikke lengre er så nøye om «noen» må vente.. hvorfor skal de da ta vaksiner fra distriktene? Og hvilke familier skal ha forrang?? 3
Gjest Laffatus Skrevet 24. mai 2021 #2 Skrevet 24. mai 2021 (endret) De tar i fra steder uten my smite Endret 24. mai 2021 av Laffatus
Gjest Dr.Oetker Skrevet 24. mai 2021 #3 Skrevet 24. mai 2021 Dyttes stadig ned i køen…. Nå gir jeg f***!
Pasha Skrevet 24. mai 2021 #4 Skrevet 24. mai 2021 Det er vel mer snakk om at sønn på 20 kan få vaksine time samme dag som Mor på 44 og far på 40. Ergo er alle i samme prioriteringsgruppe. Spørs vel om Mor på 38 kan få samtidig med sønn på 18 siden de er i hver sin prioriteringsgruppe. 2
Eletrikerfruen Skrevet 24. mai 2021 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2021 Laffatus skrev (2 minutter siden): De tar i fra steder uten my smite ehh, det gjør de absolutt ikke.. Hammerfest over 1000 innbyggere i karantene ... 5
Gjest Laffatus Skrevet 24. mai 2021 #6 Skrevet 24. mai 2021 Eletrikerfruen skrev (Akkurat nå): ehh, det gjør de absolutt ikke.. Hammerfest over 1000 innbyggere i karantene ... Da veit jeg men folk kan da ikke regne med folk ska sette vaksine helle sommeren
little fairy Skrevet 24. mai 2021 #7 Skrevet 24. mai 2021 Si det. Jeg synes heller de burde kartlegge litt. Alle som ikke er vaksinert kunne sendt inn når de har ferie (finnes vel systemer som sorterer dette automatisk). Om de er villig til å møte i ferien eller ikke. Alle vet at dette vil bli et problem. Da kunne familier som har ferie juli få vaksinen da / i juni eller august omde er vekkreist, mens feks andre som har ferie i august kan få vaksinen tidligere eller kanskje må prioriteres i september.
Miah Skrevet 24. mai 2021 #8 Skrevet 24. mai 2021 1 minutt siden, little fairy said: Si det. Jeg synes heller de burde kartlegge litt. Alle som ikke er vaksinert kunne sendt inn når de har ferie (finnes vel systemer som sorterer dette automatisk). Om de er villig til å møte i ferien eller ikke. Alle vet at dette vil bli et problem. Da kunne familier som har ferie juli få vaksinen da / i juni eller august omde er vekkreist, mens feks andre som har ferie i august kan få vaksinen tidligere eller kanskje må prioriteres i september. Tror nok ikke et slikt system finnes per i dag, og det er vel ikke noe som kan opprettes på null komma niks heller? 2
little fairy Skrevet 24. mai 2021 #9 Skrevet 24. mai 2021 Miah skrev (21 minutter siden): Tror nok ikke et slikt system finnes per i dag, og det er vel ikke noe som kan opprettes på null komma niks heller? Kan ingenting om det. Men om man haker av på en kalender "ferie/kan ikke dato-dato", så bør jo det kunne komme automatisk i en database. Slik kommunene får opp innbyggere som er klar i juni-juli først, deretter juli osv. Skulle tro teknologien vi har i dag kunne løst der.
Blått Skrevet 25. mai 2021 #10 Skrevet 25. mai 2021 (endret) Er det INGEN her inne som reagerer på at politikerne skal vaksineres 4 uker før sin egen ferie? Ganske praktisk er det ikke? Settes første dose denne uken, så ny dose om hva da? 4 uker? 12 uker? Godt tilrettelagt. Unntatt fra reglene, blir ikke telt med. Kan nyte sommeren. Halleluja for koronapass som de selv innfører. 🍻 De skal vaksineres fremfor helsepersonell, lærere og barnehageansatte. Selvfølgelig viktigere med dem enn folk som står i førstelinjen hver eneste dag. Endret 25. mai 2021 av Blått 8
Example Skrevet 25. mai 2021 #11 Skrevet 25. mai 2021 Blått skrev (7 minutter siden): Er det INGEN her inne som reagerer på at politikerne skal vaksineres 4 uker før sin egen ferie? Ganske praktisk er det ikke? Settes første dose denne uken, så ny dose om hva da? 4 uker? 12 uker? Godt tilrettelagt. Unntatt fra reglene, blir ikke telt med. Kan nyte sommeren. Halleluja for koronapass som de selv innfører. 🍻 De skal vaksineres fremfor helsepersonell, lærere og barnehageansatte. Selvfølgelig viktigere med dem enn folk som står i førstelinjen hver eneste dag. Litt ironisk at det er nettopp sommerferien sommer en av grunnene til at lærerne ikke prioriteres nå. Det er helt greit, når det først har drøyd så lenge. Ja, viktig å sikre støtte for vaksinepasset nå. Sørge for at ingen politikere vil bli skadelidende av dette passet.
Blueberrymuffin Skrevet 25. mai 2021 #12 Skrevet 25. mai 2021 For å svare på spørsmålet: FHI åpner for vaksinering av hele familier... hvem skal de nedprioritere? Politikere Ikke rart det er politiker forakt, når politikere som ikke engang er i risikosonen skal frem i køen, ikke er de utsatt heller, sammenlignet med helsearbeidere, lærere, folk i butikk, som har flere kontakter per dag. Synes det er skammelig at politikere skal misbruke makt for å sette seg selv frem i køen, kun for å redde egen ferie, er så jævla egoistisk. Og politkerne må vel heller ikke vente 6 uker på neste dose, blir vel 3 uker der, slik at de får vaksinepass i boks til ferien. Vaksinert her, fordi jeg er i risikosonen. Så ikke det det går på. Er mer den sinnsykt lave og hyklerske moralen politikere viser når de plutselig skal sette seg selv først i køen nå når ferien nærmer seg. Det er ingen grunn til at politkere som ikke er i noen risikosone skal få vaksinen, når verken helsearbeidere, lærere, folk i butikk, andre yrker som er utsatt for smitte, eller andre i risikogrupper enda ikke er ferdigvaksinert. 7
Snabeltann Skrevet 25. mai 2021 #13 Skrevet 25. mai 2021 Laffatus skrev (10 timer siden): Da veit jeg men folk kan da ikke regne med folk ska sette vaksine helle sommeren Det er jo akkurat det som skjer alle områder som må gi fra seg vaksiner. Her (nord-Troms) er det utlyst flere stillinger som vaksinatører hele sommeren, fordi de som har vaksinert til nå må ta ut ferie. 2
Blærgh Skrevet 25. mai 2021 #14 Skrevet 25. mai 2021 Herregud. Kunne man inne bare kjørt førstemann til mølla-prinsippet når man kom ned til de i gruppa 18-44? Altså bestill time sjæl når du får beskjed om det. Det har fungert fint i Trondhein i alle fall. Denne omkalfatringen helt på slutten og midt i ferien - det blir for dumt ! 3
Blått Skrevet 25. mai 2021 #15 Skrevet 25. mai 2021 7 minutter siden, Example said: Litt ironisk at det er nettopp sommerferien sommer en av grunnene til at lærerne ikke prioriteres nå. Det er helt greit, når det først har drøyd så lenge. Ja, viktig å sikre støtte for vaksinepasset nå. Sørge for at ingen politikere vil bli skadelidende av dette passet. De skal drøye i det uendelige med lærere, men når det er snakk om å vaksinere seg selv da går det ekstremt effektivt. 2
Blått Skrevet 25. mai 2021 #16 Skrevet 25. mai 2021 Nå står det i avisen at FHI er veldig tydelig på at beslutningen med å vaksinere politikerne er noe regjeringen har bestemt og noe de ikke har vært innblandet i. Praktisk for regjeringen. Blir vaksinert så de kan få kost seg i ferien 2
Illuminatum Skrevet 25. mai 2021 #17 Skrevet 25. mai 2021 Blått skrev (5 timer siden): Er det INGEN her inne som reagerer på at politikerne skal vaksineres 4 uker før sin egen ferie? Ganske praktisk er det ikke? Settes første dose denne uken, så ny dose om hva da? 4 uker? 12 uker? Godt tilrettelagt. Unntatt fra reglene, blir ikke telt med. Kan nyte sommeren. Halleluja for koronapass som de selv innfører. 🍻 De skal vaksineres fremfor helsepersonell, lærere og barnehageansatte. Selvfølgelig viktigere med dem enn folk som står i førstelinjen hver eneste dag. Jeg synes i alle fall at det er bra. Det er et valg til høsten. Selv ønsker jeg at Erna fortsetter etter valget, men vi må sikre oss at Jonas og andre som er relevante i forhold til regjering blir fullvaksinert før valget. Jeg vil ikke ha en statsminister som ligger syk i respirator og ikek kan lede landet.
Blått Skrevet 25. mai 2021 #18 Skrevet 25. mai 2021 1 minutt siden, Illuminatum said: Jeg synes i alle fall at det er bra. Det er et valg til høsten. Selv ønsker jeg at Erna fortsetter etter valget, men vi må sikre oss at Jonas og andre som er relevante i forhold til regjering blir fullvaksinert før valget. Jeg vil ikke ha en statsminister som ligger syk i respirator og ikek kan lede landet. Selvfølgelig. Det er viktigere at man vaksinerer politikerne enn at man tar barnehageansatte, lærere, helsepersonell, butikkansatte, småbarnsforeldre og andre som har forhøyet risiko. Det er sagt at alle over 18 skal ha fått sitt første stikk i løpet av juli, så valget er det ingen krise med om de hadde ventet på tur. Det er jo faktisk fellesferien nå. For såvidt så fikk Erna sin første dose forrige måned. 1
LedigNavn Skrevet 25. mai 2021 #19 Skrevet 25. mai 2021 Pasha skrev (16 timer siden): Det er vel mer snakk om at sønn på 20 kan få vaksine time samme dag som Mor på 44 og far på 40. Ergo er alle i samme prioriteringsgruppe. Spørs vel om Mor på 38 kan få samtidig med sønn på 18 siden de er i hver sin prioriteringsgruppe. Jeg håper virkelig det i tilfelle vil være slik du skriver i første avsnitt for om mor på 38 skal vaksineres sammen med sønn på 18 eller ektefelle på 40, begynner det å bli veldig kjipt å være alenemor på 36 til barneskolebarn. 1
Illuminatum Skrevet 25. mai 2021 #20 Skrevet 25. mai 2021 Blått skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig. Det er viktigere at man vaksinerer politikerne enn at man tar barnehageansatte, lærere, helsepersonell, butikkansatte, småbarnsforeldre og andre som har forhøyet risiko. Det er sagt at alle over 18 skal ha fått sitt første stikk i løpet av juli, så valget er det ingen krise med om de hadde ventet på tur. Det er jo faktisk fellesferien nå. For såvidt så fikk Erna sin første dose forrige måned. Ja, jeg mener det er viktigere at ledelsen i landet kan fungere enn at absolutt alle butikker er åpne. Det med forhøyet risiko er i all hovedsak vaksinert eller blir det i løpet av en uke eller to. Erna fikk i forrige uke ja. Hun er både over 60 år men skal i Juni delta på NATO toppmøte. Tenker du kanskje Norge skulle deltatt via videolink mens de andre møtes? 1
Anbefalte innlegg