Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg er gravid i uke 31+3. Har de siste dagene hatt mer kynnere enn jeg vanligvis har, og har merket idag at de kommer med en gang jeg er i aktivitet, omså jeg bare går. De er ikke vonde, men ubehagelig når magen strammer sånn! Er dette normalt? 

Anonymkode: fa683...f1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det er normalt, men har det helt likt. Er 32+0 på vei i dag. Tenkte å ta det opp med jordmor i morgen, kan prøve og oppdatere etter dette :) 

AnonymBruker
Skrevet
lano123 skrev (40 minutter siden):

Vet ikke om det er normalt, men har det helt likt. Er 32+0 på vei i dag. Tenkte å ta det opp med jordmor i morgen, kan prøve og oppdatere etter dette :) 

Tusen takk😀👍

AnonymBruker
Skrevet

Bare vær obs på at mye kynnere kan påvirke livmorhalsen, altså forårsake prematur fødsel. Mange kommer til å fortelle deg at det er bra og normalt, noe det også er, men blir det verre eller de blir regelmessige så ringer du føden! 

Anonymkode: e9958...549

AnonymBruker
Skrevet
lano123 skrev (17 timer siden):

Hva sa jordmor?😀

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva sa jordmor?😀

Hun sa at det er normalt, spesielt om det ikke er det første barnet. 
For min del er det tredje mann, men har aldri hatt kynnere i tidligere svangerskap. Langt i fra slik som det er nå i hvertfall. Hun ville egentlig anbefale meg å få en sykemelding. Det var også viktig å følge med på om de ble vonde, kom sammen med mye nedpress eller ble mer regelmessige. Det var viktig å slappe godt av. Var jeg i tvil burde jeg ta kontakt med føden... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ingen kynnere med første, men nå med andremann kjenner jeg det veldig ofte. Absolutt tatt seg opp fra ca 31-32 og utover. Har alltid hørt at det er normalt, så har ikke prata noe med jordmor om det. Men jeg er uansett sykemeldt pga bekkenløsning, så får ikke hvilt så mye mer enn jeg gjør :)

Anonymkode: 35f33...913

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det akkurat sånn da jeg var gravid (første). Alt som ikke var ligge ned ga kynnere. Jeg tok det ikke veldig på alvor, alle sa det var normalt og jeg hadde lyst til å jobbe og bevege på meg. Babyen ble født akkurat 2 dager inn i uke 37, så på termin men tre uker før termindato. Kan hende hen hadde blitt inne litt lenger om jeg hadde vært flinkere til å ta det med ro? Jeg vet ikke.

Anonymkode: 5dd6c...7a4

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hadde det akkurat sånn da jeg var gravid (første). Alt som ikke var ligge ned ga kynnere. Jeg tok det ikke veldig på alvor, alle sa det var normalt og jeg hadde lyst til å jobbe og bevege på meg. Babyen ble født akkurat 2 dager inn i uke 37, så på termin men tre uker før termindato. Kan hende hen hadde blitt inne litt lenger om jeg hadde vært flinkere til å ta det med ro? Jeg vet ikke.

Anonymkode: 5dd6c...7a4

Min nummer to kom 37+1 uten at jeg hadde hatt spesielt mye kynnere, så vil ikke tro det er av veldig betydning. Det er jo i teorien ikke noe hjelp i de, de er bare plagsomme. Spent på om denne da kommer enda tidligere siden jeg nå er veldig plaget. 🤔😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...