Gå til innhold

Hvorfor er verden stengt for noen av oss?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg passer ikke inn noe sted. Livet har kommet servert på et fat et par ganger, og det er dette jeg egentlig flyter på når jeg tenker på fortiden min. Det var en fin tid og jeg hadde funnet plassen, men etter det ble slutt så er det som om jeg er døende. Tiden før det så hadde jeg et helvete med meg selv. Livet mitt startet tungt og var tungt ti jeg ble 24. Det var fremdeles tungt etterpå, men mye ble plutselig lettere fordi jeg bare plutselig fikk servert noe jeg ikke har forestilt meg. Men personligheten min ødelegger der og. Og nå er jeg tilbake til den gamle som jeg var. Uten venner, alle har glemt meg, føler liksom aldri at noen liker meg, avslag på alle jobbsøknader og egentlig gitt opp alle planer. Ser på så mye, men jeg ser at jeg kommer aldri til å mestre det eller passe som det. 
Jeg opplever kun avlysninger dersom jeg har avtaler med folk og ALDRI sender noen meldinger til meg av de jeg liksom kan kalle venner. 
Jeg føler jeg lyver til meg selv og omverdenen også fordi jeg gir ALDRI uttrykk for hva jeg føler. Jeg er redd for å ødelegge livet til menn jeg liker også ved å fortelle dem det. Det er flaut at alle ser at jeg ikke mestret noen ting og at jeg ikke har klart å finne tilhørighet. Jeg er så innmari sint på meg selv for måten jeg er skapt på. Jeg vet mye sitter mellom ørene, men er det så mye å gjøre med det som er mellom ørene da? Jeg hater det jeg har mellom der, for det er fullstendig ubrukelig! 

Anonymkode: 1cf83...829

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er såpass oppegående at du ser hva som er problemet, men om du ikke gidder å ta tak i det selv, eller om du ikke forstår at det er du selv som må gjøre jobben med å forandre deg, det er det vel kun du selv som vet! Men jeg synes jeg ser nye tråder med akkurat det samme innholdet omtrent hver dag. Har du virkelig ikke noe annet å bruke livet ditt på enn å klage over hvor dum du er (ifølge deg selv) her på KG? Hva vil du oppnå med dette? Skal noen komme og trøste deg og bytte ut din personlighet? Jeg tror den er god nok den, og tror nok du er god nok som menneske, men når du klandrer hele din omgangskrets, så har du selv en veldig dårlig og nedlatende holdning, noe som gjør at ingen liker deg. Du kan ikke tvinge folk til å like deg, og det er ikke noen bestemt lov som sier at folk skal like deg! Du må prøve å oppføre deg slik at du ikke frastøter deg andre, DET er løsningen for deg! Forstår du likevel ikke noe så opplagt, da kan jeg ikke gjøre annet enn å føle sympati for deg, for ingenting vil da endre seg. Klarer du ikke å gjøre jobben der med å forandre ditt liv, så bør du gå til en psykolog for hjelp. En støttekontakt hadde også ha vært god hjelp for deg, tror jeg. Psykologen eller fastlegen kan sikkert hjelpe deg med dette. Håper det ordner seg for deg 🥰

Anonymkode: 08955...fcb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Verden er ikke stengt for noen. Men, om man har problemer, og spesielt hvis det problemet er ang status i samfunnet eller relasjoner, så må man jobbe en del med egne holdninger. Først og fremst må man være fornøyd med de begrensninger man evt har, se de små gledene i livet og så jobbe med hvilke holdninger man har og hvordan man fremstår i sosiale situasjoner. Å henge på KG med nye tråder daglig vil ikke hjelpe deg, du må øve på disse tingene i praksis i den virkelige verden så går det litt og litt bedre etter hvert. Man må tåle avslag uten at det er «skjebnen», alle får avslag, og man må lære når man skal holde tilbake og når man skal ta litt mer plass. I starten blir det ofte flere avslag enn noe annet, men med øvelse så går det seg til. 

Anonymkode: e6933...b3c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er såpass oppegående at du ser hva som er problemet, men om du ikke gidder å ta tak i det selv, eller om du ikke forstår at det er du selv som må gjøre jobben med å forandre deg, det er det vel kun du selv som vet! Men jeg synes jeg ser nye tråder med akkurat det samme innholdet omtrent hver dag. Har du virkelig ikke noe annet å bruke livet ditt på enn å klage over hvor dum du er (ifølge deg selv) her på KG? Hva vil du oppnå med dette? Skal noen komme og trøste deg og bytte ut din personlighet? Jeg tror den er god nok den, og tror nok du er god nok som menneske, men når du klandrer hele din omgangskrets, så har du selv en veldig dårlig og nedlatende holdning, noe som gjør at ingen liker deg. Du kan ikke tvinge folk til å like deg, og det er ikke noen bestemt lov som sier at folk skal like deg! Du må prøve å oppføre deg slik at du ikke frastøter deg andre, DET er løsningen for deg! Forstår du likevel ikke noe så opplagt, da kan jeg ikke gjøre annet enn å føle sympati for deg, for ingenting vil da endre seg. Klarer du ikke å gjøre jobben der med å forandre ditt liv, så bør du gå til en psykolog for hjelp. En støttekontakt hadde også ha vært god hjelp for deg, tror jeg. Psykologen eller fastlegen kan sikkert hjelpe deg med dette. Håper det ordner seg for deg 🥰

Altså du skriver at jeg må forander meg, jeg har følt at jeg må forandres siden barndomen. Hele livet har skole, foreldre og ja, samfunnet prøvd å forandre meg, men jeg ender opp med å bare bli sliten og synes alt er meningsløst.
Så har jeg jo forandret meg en del likevel ila livet, men jeg ser ikke forskjell på å faktisk forandre meg og å bli besatt av tanken på å forandre meg. Så om jeg kanskje foranrer meg ila 1 år så vil jeg fremdeles mene at jeg er feil, for jeg er vokst opp med "du må forandre deg du er feil vare". Så uansett hvordan jeg evt forandrer meg er jeg jo feil.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså du skriver at jeg må forander meg, jeg har følt at jeg må forandres siden barndomen. Hele livet har skole, foreldre og ja, samfunnet prøvd å forandre meg, men jeg ender opp med å bare bli sliten og synes alt er meningsløst.
Så har jeg jo forandret meg en del likevel ila livet, men jeg ser ikke forskjell på å faktisk forandre meg og å bli besatt av tanken på å forandre meg. Så om jeg kanskje foranrer meg ila 1 år så vil jeg fremdeles mene at jeg er feil, for jeg er vokst opp med "du må forandre deg du er feil vare". Så uansett hvordan jeg evt forandrer meg er jeg jo feil.. 

Det ble litt feil formulert fra min side. Det jeg mener er at du må forandre tankegangen. Jeg er mer og mer overbevist om at du oppfatter deg selv feil, på et slikt vis at du ser ned på deg selv. Og dette skyldes veldig ofte mobbing. Du hører på hva andre sier om deg, og du har en veldig stor sårbarhet, og smerten du får fra andres ord og handling tar du veldig inn over deg. Pga tidligere mobbing, så er du veldig observant på tegn som kan ligne på mobbing, og med en gang du ser tegn til det så går du til forsvar. Dette gjør at de som vil ha kontakt med deg, og som er uheldig å formulere seg klossete (på et vis som kan virke sårende), de vil du ubevisst stenge ute.

Husk at ingen i verden er perfekt, og jeg tror det at de som kjenner deg egentlig gjerne vil ha kontakt med deg, men de kan også si forskjellig som kan virke sårende, men som ikke er ment slik.

Det er her mye av problemet ditt ligger, altså dette som gjør at du ikke føler at du passer inn.

Sårbarheten din er såpass omfattende at det blir vanskelig for både deg selv og andre å omgås hverandre.

Mange misoppfatter andres kroppsspråk, kanskje gjør også du det?

Jeg vet at mange ikke helt klarer å se forskjell på f.eks et smil. Noe som kan være vennlig ment, mens som noen oppfatter å bli ledd av. Og mange mangler kroppsspråk og mimikk. Kanskje mangler du det? Hvis man skal fortelle en god nyhet, så er det noen som ikke ser glade ut, men kanskje ser alvorlige ut istedet. Dette gjør at de som mottar denne nyheten blir ukomfortable, da de er vant med at mimikk og sinnsstemning henger ihop.

Selv om du kjenner deg igjen i disse eksemplene, så betyr det ikke at du er den eneste i verden som føler det slik. Mange andre har det slik, og ingen av disse heller er mindre verdt.

Jeg er helt sikker på at den verste kritikeren i verden ang deg som person, det er deg selv! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...