Gå til innhold

Utstyr (vekter) til hjemmetrening

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Tidligere sofagris som for første gang på lang tid har kommet inn i en god treningsrutine. Men av praktiske årsaker (samboer som jobber turnus og små barn som må passes) foregår det meste av treningen hjemme. Jeg trener både styrke og kondisjon. Førstnevnte kun med kroppsvekt og treningsbånd/strikker. 

Nå har jeg fått veldig gode resultater av treningen så langt og er gira på å holde progresjonen oppe. Tenkte derfor å investere i mer utstyr, gjerne vekter eller lignende for styrke med mer belastning. Men er litt usikker på hva som kan være lurt å kjøpe først. Har ikke plass til store stativer, og vil gjerne ha noe som er så allsidig som mulig, altså at man kan bruke det til flere øvelser. 

Noen som har tips til meg? :) 

Anonymkode: e7e4a...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kettlebells høres ut som tingen for deg :)

Sjokkerende hvor mye forskjellig man får trent med dem. 

Endret av Kayo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayo skrev (20 timer siden):

Kettlebells høres ut som tingen for deg :)

Sjokkerende hvor mye forskjellig man får trent med dem. 

Takk for tips! :) Har tenkt på det selv. Noen som har innspill til hvor mange/hvor mange kg man trenger? Treningssentrene der jeg bor har vært stengt siden november, så ikke så lett å få testet formen med vekter, og jeg har ikke konkrete øvelser i tankene, bortsett fra at jeg tipper jeg bør ha noe tyngre til underkroppen og lettere til f.eks. armer. 

Anonymkode: e7e4a...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg trent hjemme så ville jeg ha kjøpt ett par justerbare hantler og en treningsbenk. Disse kan brukes til veldig mange øvelser.

Kettlebells er også fine, men du trenger flere av dem for å få trent alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...