Gå til innhold

Vurderer å slutte på cipralex

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynte for et år siden når jeg utviklet en depresjon i forbindelse med kjærlighetssorg. Tatt litt mindre dose i det siste og ble fri og hentet ikke ut ny. 

Nå føler meg meg veldig trist, tung og vil bare gråte. Vet jeg burde bli fulgt opp av legen ved slutt og gjort det mere ordentlig. 

skal hente ut mer imorgen men blir usikker på om jeg egentlig er klar for å slutte eller om tristheten kommer av en brå stans på en måte. 

noen som har erfaring?

Anonymkode: 1818a...354

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette skal du ikke spørre kg om. Snakk med legen din.

Anonymkode: ef1df...32d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har god erfaring. Måtte slutte da jeg nærmet meg fødsel. Slikt skal ALLTID gjøres i samråd med lege (men det vet du jo). Jeg gikk i tillegg til psykolog. Måtte begynne igjen etter jeg var ferdig med amming. Sluttet helt når jeg født barn nr 2. 

Om du skal ta ut medisin igjen må, bør du starte gradvis. Start med 5 mg, osv...  Men først og fremst, kontakt LEGEN din. Dette er IKKE noe du skal gjøre alene...

Anonymkode: 323e0...fe2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk til dere begge. Skal ringe legen og starte forsiktig igjen. Så får jeg heller ta en avgjørelse senere. 

ikke så lenge uten. Kanskje 5-6 dager. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk til dere begge. Skal ringe legen og starte forsiktig igjen. Så får jeg heller ta en avgjørelse senere. 

ikke så lenge uten. Kanskje 5-6 dager. 

ts

BRA. Lykke til! ❤  Det er ikke lett...

Anonymkode: 323e0...fe2

AnonymBruker
Skrevet

Ha i bakhodet at når en slutter på medisinene, så er noe vanlig å få relapse. Mye pga man ikke vet hvordan man skal håndtere det følelsesspekteret man har vært uten under medisinering. 

Så når man slutter vil jeg anta at man bør ha det stabilt i livet og vite at man har en forutsigbar hverdag en stund fremover

Anonymkode: 527b4...de2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...