Gå til innhold

Dere med barn, hvor aktive er dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to gutter som elsker uteaktiviteter. I dag har jeg blant annet spilt fotball med 8-åringen og venner, og vi har vært ute mye. Det er hektiske helger med to gutter, og jeg når alltid 10 000 skritt eller mer. Når kvelden kommer har jeg null energi til trening. 

Noen som kjenner seg igjen? Er det trening nok å leke med barn 🤪 Kanskje hverdagsaktivitet er vel så bra som å tråkke på et treningssenter? Usikker.. hehe

Anonymkode: 908d7...eea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er en kjempeflink og aktiv mor med barna. Et forbilde 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

sånn, nå har du fått bekreftelsen din.

Anonymkode: 7452f...b99

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har to gutter som elsker uteaktiviteter. I dag har jeg blant annet spilt fotball med 8-åringen og venner, og vi har vært ute mye. Det er hektiske helger med to gutter, og jeg når alltid 10 000 skritt eller mer. Når kvelden kommer har jeg null energi til trening. 

Noen som kjenner seg igjen? Er det trening nok å leke med barn 🤪 Kanskje hverdagsaktivitet er vel så bra som å tråkke på et treningssenter? Usikker.. hehe

Jeg har to barn (6 og 8 år) som er veldig aktive og høyt og lavt, og jeg leker mye med dem ute både sommer og vinter. Men kan jo ikke droppe treningen for det, trening blir jo uansett noe helt annet, der jeg har fullt fokus på å bruke ulike muskelgrupper, få opp pulsen osv.

Jeg går alltid minimum rundt 20.000 skritt pr dag, fordi jeg trener mye, og kombinerer det med lek med barna. I dag tidlig løp jeg meg en tur på 9 km, dusjet, og dro deretter på en lang tur i skogen med barna. For meg ville ikke skogsturen i seg selv (og den typen aktiviteter) vært nok til å erstatte alt det kroppen min får ut av å faktisk trene.

Anonymkode: e8228...c8e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Anses nok som å være ekstremt aktiv med barna. Kan godt bli 3 turer på en dag. En tur er 1-2 timer max da det er barnehagebarn. Nei, det blir ikke tid til noe annet😂 Er alene. Jeg prøver å huske å få i meg mat og vaske håret en gang i uken😂 

Anonymkode: af2d1...cad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er mosjon, ikke trening. Jeg løper og trener styrke 4-5 dager i uken, i tillegg til all herjingen med to aktive gutter. 

Anonymkode: bfcd8...618

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange sporty damer her inne! Så bra:) Jeg skal prøve å få til litt trening i tillegg til aktiviteten med guttene. Når legger dere inn treningen? Om kvelden er jeg som regel helt kaputt 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mange sporty damer her inne! Så bra:) Jeg skal prøve å få til litt trening i tillegg til aktiviteten med guttene. Når legger dere inn treningen? Om kvelden er jeg som regel helt kaputt 

Jeg er også veldig sliten om kveldene så jeg løper som regel tidlig på dagen. Enten står jeg opp før resten av familien og løper meg en runde i 6-tiden, eller så løper jeg en tur rett etter at seksåringen er levert på skolen (har hjemmekontor). I helgene løper jeg alltid en tur rett etter frokost, enten bare lørdagen eller både lørdag og søndag, litt avhengig av hva vi skal.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene med aktive gutter på 5 og 7 år. Alltid utslitt på kvelden, spesielt i helger, så jeg legger treningen til morgenen. På hverdager trener jeg som regel styrke 2-3 ganger i uken før de står opp, får 45 aktive minutter. En gang i uken har jeg barnevakt så jeg kan løpe på kvelden og i helgene tar gutta hver sin sykkel mens jeg løper ved siden av (blir som regel 6-10 km). På slutten av disse turene avslutter vi et sted hvor vi kan spise matpakke, kjeks og kose oss. Er jeg heldig får jeg en styrkeøkt i helgen mens guttene leker sammen. 

Anonymkode: 356d4...2df

AnonymBruker
Skrevet

Vi trener ikke, men går tur hver dag. 😄 

Anonymkode: 52f08...f4a

Skrevet

Jeg er nå sånn noenlunde aktiv, har og som regel mellom 10-15 km om dagen, de dagene jeg er veldig travel så kan jeg tippe 25 km men da har jeg ikke følelse i beina etterpå. :P 

Nå er min så stor at han løper rundt med vennene sine uten meg på slep. Når han var liten så sørget jeg alltid for å stå i mål når vi holdt på med fotball så... :ler:  Når vi har vært på lekeplass og rundt omkring så har han vært mer opptatt av å være med andre barn enn meg, han har jo alltid meg så han har alltid synes det er kjekkere med andre barn når han har valgmuligheter.

Men ja, jeg trener ikke så mye jeg altså.

AnonymBruker
Skrevet

10 000 skritt er egentlig ikke så mye. Jeg har som regel over det hver dag, og da har jeg bare vært ute med ungen på 1 år etter barnehagen etter en rolig dag på hjemmekontor. Tusle rundt på lekeplassen er jo ikke det samme som å trene med høy puls. Selv om all aktivitet er bra🙂

Anonymkode: 30e92...d16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg er også veldig sliten om kveldene så jeg løper som regel tidlig på dagen. Enten står jeg opp før resten av familien og løper meg en runde i 6-tiden, eller så løper jeg en tur rett etter at seksåringen er levert på skolen (har hjemmekontor). I helgene løper jeg alltid en tur rett etter frokost, enten bare lørdagen eller både lørdag og søndag, litt avhengig av hva vi skal.

Tar du igjen timen du tapte på dagen etter barna er lagt da? Jeg har også hjemmekontor ser du, men etter at ungene er levert kl 08.30 har jeg ikke tid til å trene før jobb😟

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på hva du ønsker å oppnå. Du holder deg nok kroppen frisk ved å bevege deg såpass mye i løpet av en dag. Likevel kan jo aktivitet med litt høyere puls være gunstig. Jeg har tre små barn selv og er en leken mamma som trives best i aktivitet med barna. Jeg er i permisjon med minstemann og triller minimum en mil om dagen. I tillegg til dette løper jeg, går på spinning og trener styrke ca 3-4 ganger i uken. Det gjør jeg mest for min egen del da jeg trives med å ha god kondis, samt å se ok ut. Har man ikke kapasitet til mer enn barna så tenker jeg du investerer godt i å være aktiv sammen med de. Det er det fineste man kan bruke tiden sin på, syns jeg!

Anonymkode: 4a725...b71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

10 000 skritt er egentlig ikke så mye. Jeg har som regel over det hver dag, og da har jeg bare vært ute med ungen på 1 år etter barnehagen etter en rolig dag på hjemmekontor. Tusle rundt på lekeplassen er jo ikke det samme som å trene med høy puls. Selv om all aktivitet er bra🙂

🙄 Gratulerer! 

Anonymkode: 667e0...a65

• Liker 1
Skrevet

Trener styrke en dag i uka og går trilletur 2-4 ganger i uka 😊 nå som det begynner å bli varmt og tørt ute kommer jeg nok til å trille flere turer 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Tar du igjen timen du tapte på dagen etter barna er lagt da? Jeg har også hjemmekontor ser du, men etter at ungene er levert kl 08.30 har jeg ikke tid til å trene før jobb😟

Jeg pleier som regel å spise lunsj mens jeg jobber, så en halvtime pr dag er allerede jobbet inn der. Så løper jeg jo heller ikke hver dag, så om jeg bruker en time til trening annenhver dag, og jobber i lunsjen hver dag, er det egentlig ikke noe tapt tid som behøver å tas igjen. Vi har forøvrig også lov til å bruke inntil en time av arbeidstiden pr uke til trening (det trodde jeg de fleste litt større kontor-arbeidsplasser hadde nå?), så jeg har ganske mye å gå på ift at treningen ikke går utover arbeidsdagen min.

AnonymBruker
Skrevet

Løper hver dag og er aktiv med barna. Har som regel 16-20 tusen skritt hver dag. Noen ganger mer, noen ganger mindre😊

Anonymkode: c4c4e...0d6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg syns det er ganske utrolig at du får så mange skritt av bare å rusle en tur til lekeplassen! Jeg runder bare 10 000 når jeg har løpt eller gått meg en ordentlig tur. Uansett, å se på antall skritt er vel uansett meningsløst, da det er ganske stor forskjell på å tusle rundt hjemme og  en liten tur i nabolaget og å løpe seg en tur, hvor man kan få like mange skritt. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mye fysisk aktiv med 2-åringen, alt fra gåturer, små fjellturer i hans tempo, lengre turer med han på ryggen, løpe ved siden av han som sykler, sykle med han i sykkelvogn osv. Får inn ukentlig anbefqlt aktivitetsnivå hver uke, og bok aktivitet for å ha helsefremmene effekt ved dette. Prioriterer å få inn 2-4 økter med løping og/eller styrke i tillegg fordi jeg vet at hjertet og musklene mine trenger det. 

Anonymkode: c9ecb...a06

Skrevet

Jeg har to barn, og full jobb. Holder meg i aktivitet hver dag allikevel. En liten styrkeøkt fra boka til funkygine, en liten treningsvideo på YouTube eller en liten løpetur prøver jeg å få til 5-6 dager i uka. Det gir meg energi. Har lav terskel for å kalle det trening/mosjon/trim (bruker begrepene om hverandre.. er ikke så viktig ettersom jeg gjør det for å holde meg frisk, og ikke for å "prestere"), og en dag er det 10 min mens en annen dag 50. Men, Apple watch passet også på at jeg får minst 30 min hverdagsaktivitet hver dag. 

Legger ungene kl 19 og leser bok og div til 1915. Da sover de eller slapper av i sengene sine sånn at jeg kan ta en økt. En annen mulighet er mens de ser på barne-TV. 

Bruker også pai (en app ) til å konkret følge med på aktiviteten min og sjekke at jeg beveger meg"nok" til å holde meg friskest mulig. Syntes det er veldig motiverende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...