Gå til innhold

Vanskelig mor...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er planen at hun skal bo hos dere ei stund eller for alltid?

kan ikke hun lage mat da? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mora mi har en leversykdom som gjør at hun kan av og til si ting som sårer. Vi er veldig ofte på besøk, ferier, overnattinger osv. jeg har klart å organisere dag. Hun lager middag. Punktum. Hun har en hel dag å tenke over hva det blir. Jeg kan hjelpe til innkjøp. Hver gang hun sier noe som ikke er bra, jeg går ut. Veldig ofte nevner jeg at jobben er vanskelig (jobber i helsevesenet) og slitsomt og jeg trenger ro. Det bør også du gjøre. De glemmer hva jobb innebærer når de blir pensjonister. Mora mi feks jobbet mye mer enn meg men glemmer det av og til. Bursdagsfeiring kan dere ta senere så lenge du ringer på forhånd og sier ifra at du er altfor opptatt denne dagen. Eller innfør en fin regel at den som feirer, spanderer. Gi henne jobb og ansvar slik at hun ikke har tid til å være sut, gretten, kranglete. Eller så kan hun alltid flytte til mindre leilighet i nærheten.

Anonymkode: 1eebf...a5e

• 2 uker senere...
Skrevet
Rosatoast skrev (På 24.5.2021 den 15.08):

Du burde jo bare be hun flytte ut, ungene dine mister ikke akkurat så mye. Hun kommer til å være likedan mot dem, siden hun ikke ser selv hvordan hun er. 

Og du skal ikke ofre hverdagen, eller hjemmetilværsel til tross for dette. Sett deg ned med hun, og si at nå er det på tide at hun finner et eget sted å bo. Blir hun sur får hun bare bli sur, hun er en godt voksen dame det skulle bare mangle at hun hadde sitt eget hjem å dra til. Hadde jeg vært deg ville jeg også satt hun rimelig godt på plass, hadde ALDRI funnet meg i å bli behandlet på den måten. Hun kommer ikke til å forandre seg, så lenge ingen sier ifra til hun.. Igjen; hun får bare bli så sur hun bare vil, det er faktisk ikke ditt problem. 

Enig med Rosatoast.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...