Gå til innhold

Dårlig samvittighet ovenfor alle parter.


Crobern

Anbefalte innlegg


Gi meg gjerne en peptalk!

Vondt i kroppen, vondt i halsen,vondt i bihulene og vondt i øret. Litt tørrhoste. Høyere temperatur enn vanlig, men ikke feber. Trøtt og slapp. 
 

Dette er meg nå. 
Hadde det ikke vært pandemi så hadde jeg gått på jobb i morgen. 
Men på grunn av pandemien skal jeg ringe i morgen og be om å bli testet. 
 

Jeg tror ikke at jeg har korona. Det tror ikke sjefen min heller.....Det er ikke populært å være borte fra jobb på grunn av litt forkjølelse....pandemi eller ikke. 
 

Da sitter man her da. Dårlig samvittighet for å være hjemme fra jobb, dårlig samvittighet for å ringe koronatelefonen og dårlig samvittighet for å sove mye.  
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er glad for at min leder ville bedt meg ta en test, dersom man har symptomer. Strengt talt har ikke sjefen din peiling på om dette er korona eller ikke.

Om det hjelper på egen samvittighet og forhold til sjefen, får du ljuge på deg et par ekstra symptomer, og gå å ta den testen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alledager kan det være mer populært å eventuelt smitte alle på jobben med forkjølelse så de må holde seg hjemme og teste seg? Og det kan være covid uavhengig av hva du og sjefen din tror. Test deg og hold deg hjemme, det er best for alle.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg blitt beordret på jobb til tross for symptomer, så kunne jeg gjerne gått hvis de hadde vært milde. Personlig gjør det meg ikke noe å jobbe når man er litt snufsete eller -litt- slapp. 

Men jeg ville krevd å få ordren skriftlig slik at jeg i større grad hadde hatt mitt på det rene hvis det skulle vise seg å bli smitte av det. Hadde jeg fått ordren kun muntlig hadde jeg blånektet og igjen vist til at det skal gjøres skriftlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pandemien har gitt meg et nytt syn på dette med å gå på jobb når man er syk, pandemi eller ikke. En ting er hva du velger å utsette deg selv for, men vel så viktig er hva du utsetter arbeidskollegaene dine for. Et virus som gjør deg litt snufsete kan andre bli langt mer syke av, noe som bare vil føre til mer sykefravær i sum.

Har man noe som kan være smittsomt synes jeg man kan holde seg hjemme. Jeg jobber gjerne når jeg er "halvsjuk", men har da heldigvis mulighet til hjemmekontor.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (2 timer siden):

Hadde jeg blitt beordret på jobb til tross for symptomer, så kunne jeg gjerne gått hvis de hadde vært milde. Personlig gjør det meg ikke noe å jobbe når man er litt snufsete eller -litt- slapp. 

Men jeg ville krevd å få ordren skriftlig slik at jeg i større grad hadde hatt mitt på det rene hvis det skulle vise seg å bli smitte av det. Hadde jeg fått ordren kun muntlig hadde jeg blånektet og igjen vist til at det skal gjøres skriftlig. 

Du har selv ett ansvar. Hjelper nok ikke mye å få det skriftlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, Jdz said:

Pandemien har gitt meg et nytt syn på dette med å gå på jobb når man er syk, pandemi eller ikke. En ting er hva du velger å utsette deg selv for, men vel så viktig er hva du utsetter arbeidskollegaene dine for. Et virus som gjør deg litt snufsete kan andre bli langt mer syke av, noe som bare vil føre til mer sykefravær i sum.

Har man noe som kan være smittsomt synes jeg man kan holde seg hjemme. Jeg jobber gjerne når jeg er "halvsjuk", men har da heldigvis mulighet til hjemmekontor.

Ja, husker jeg hadde en kollega som var oppgitt på alle oss som dro på jobb med snufs og andre symptomer, han var livredd for å ta med seg smitten hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...