Gå til innhold

Aktivitetsmåler

Lilleminken

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg har begynt logge kosthold og aktiviter i Grete Roede appen og synes en aktivitetsklokke er mer praktisk for å holde styr på skritt, trening og aktivitet. 

Har sett på Huawei Bandpro vantett, vil gjerne ha en budsjettvennlig en. Noen med erfaring? Om ikke denne, hvem anbefaler du? 

Endret av Lilleminken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har en Garmin Vivioactive og er veldig fornøyd med den. Den er ganske billig i sitt segment, men det spørs jo hvilke funksjoner du er ute etter. Jeg valgte den fordi den har gps innebygd og fordi den ser ut som en «vanlig» klokke. :) 

Har også tidligere hatt Fitbit og var egentlig ganske fornøyd med den også, bortsett fra at de jeg har hatt har blitt raskt slitt i båndet. Har alltid fått ny på garanti, men likevel kjedelig å måtte bytte flere ganger. Jeg tror også at Fitbit overestimerer antall skritt en smule. Ikke verdens største forskjell akkurat, men får færre skritt på samme distanse når jeg bruker Garmin, så det kan jo være greit å ha i bakhodet, men jeg tror ikke det har så mye å si totalt sett. 

Ellers liker jeg faktisk FitBit sin app bedre enn Garmin. Mer oversiktlig i forhold til de funksjonene som jeg følger mest på. Man kan for eksempel sette seg mål hver dag (innenfor f.eks. antall skritt, forbrente kalorier, timer søvn) og se hvor mange dager på ras man når «streaken». Garmin er nok bedre for de som er mest opptatt av trening og progresjon/resultater der. 

En annen ting jeg liker med FitBit over Garmin er at klokka automatisk gjenkjenner aktivitet slik at du kan se treningsøkter selv om du glemmer å starte de med klokka (f.eks. en kort sykkeltur som man ikke tenker over å skulle logge). 

Anonymkode: e6e03...ffd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en Garmin Vivioactive og er veldig fornøyd med den. Den er ganske billig i sitt segment, men det spørs jo hvilke funksjoner du er ute etter. Jeg valgte den fordi den har gps innebygd og fordi den ser ut som en «vanlig» klokke. :) 

Har også tidligere hatt Fitbit og var egentlig ganske fornøyd med den også, bortsett fra at de jeg har hatt har blitt raskt slitt i båndet. Har alltid fått ny på garanti, men likevel kjedelig å måtte bytte flere ganger. Jeg tror også at Fitbit overestimerer antall skritt en smule. Ikke verdens største forskjell akkurat, men får færre skritt på samme distanse når jeg bruker Garmin, så det kan jo være greit å ha i bakhodet, men jeg tror ikke det har så mye å si totalt sett. 

Ellers liker jeg faktisk FitBit sin app bedre enn Garmin. Mer oversiktlig i forhold til de funksjonene som jeg følger mest på. Man kan for eksempel sette seg mål hver dag (innenfor f.eks. antall skritt, forbrente kalorier, timer søvn) og se hvor mange dager på ras man når «streaken». Garmin er nok bedre for de som er mest opptatt av trening og progresjon/resultater der. 

En annen ting jeg liker med FitBit over Garmin er at klokka automatisk gjenkjenner aktivitet slik at du kan se treningsøkter selv om du glemmer å starte de med klokka (f.eks. en kort sykkeltur som man ikke tenker over å skulle logge). 

Anonymkode: e6e03...ffd

Tusen takk - Kjempegode innspill 😉 Jeg er mest opptatt av balansert livsstil - Så Garmin sin høres ikke dum ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med de fleste forsto hva jeg mente,  men hyggelig at folk finner tiden til å rette på hvordan jeg skriver 😂 må jo være lite finne på? 😄 kan vi vende fokuset tilbake på det som er spørsmålet? 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det skjer et eller annet i hodet på damer når det er noe å rette på. Da glemmes det hva det blir spurt om. Bær over med det 😅

Polar ignite er bra! 👍🏻

Anonymkode: b2501...c3f

Haha, ja må jo bare le... noen har tilogmed dedikert og tatt seg tiden til å skrive tre innlegg om det.. Men ikke svare på spørsmålet tråden handlet om .. Vet ikke om det er noe spesielt med damer men..   😅 

Jeg skal spare dere for masse tid om det engsjerer dere: Jeg skriver daglig på tre forskjellige språk, om det er tøft for dere takle at noen ord blir byttet om når jeg skriver bør dere se bort fra tråden, for hender hodet er i forskjellig modus😅 det kommer til å bli mer av det 😅

Uansett, Polar Ignite ser jo super ut! Jeg skal sjekke litt mer på den nå!  Så kommer jeg sikkert tilbake med spørsmål, det samme gjelder Garmin ;) 

Endret av Lilleminken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er godt fornøyd med Fitbit Charge 4, ikke så dyr heller. Liker også appen veldig godt, brukervennlig og motiverende.

Anonymkode: 91967...ceb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ignite eller Ignite 2? Lurer på om forskjellene er verdt prisdifferansen🤔

Anonymkode: f0614...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte min første slik dings i høst. Ville ikke bruke mye penger, for det hadde jeg ikke - og visste ikke helt hvilke funksjoner jeg på sikt ville trenge/bruke. Så jeg endte opp med en billig en! Xiaomi Mi Band 5 (rett under 500,-). Og har vært superfornøyd! 

Den er ikke så fancy, men har likevel mange funksjoner. God app, holder styr på skritt, innebygget treningsmodus i flere varianter, PAI registrering, søvn ++ Anbefales!

Anonymkode: cb990...2a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ignite eller Ignite 2? Lurer på om forskjellene er verdt prisdifferansen🤔

Anonymkode: f0614...5c8

Jeg har ignite, jeg tror ignite 2 er ganske ny. Ser ut som ignite 2 har innbygd musikkstyring, det er har ikke ignite i hvertfall. Men er egentlig fornøyd med ignite altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...