AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #1 Skrevet 24. mai 2021 Ok, så nå har jeg fått mensen igjen, har hatt helt sykt uregelmessig det siste halvåret. Går på cerazette og har gjort det i 10 år med unntak av under svangerskap. Har aldri hatt noen tegn til kramper, murringer osv, men våknet i dag og de er helt SYKE! Har hivd innpå paracet, men ser ikke ut til å hjelpe. Finnes det noen virkelig gode tips som funker? Anonymkode: 47446...0e6
Million Skrevet 24. mai 2021 #2 Skrevet 24. mai 2021 (endret) På apoteket får du kjøpt Naproxen reseptfritt. Dette er muskelavslappende, og tar dermed knekken på muskelkrampene i livmoren, som er det som er så smertefullt. Naproxen har vært min livredder i mange, mange år. Første døgn med menstruasjon var som regel et smertehelvete for meg, og da MÅTTE jeg ha Naproxen, ellers lå jeg og spydde av smerter. Det er dessverre helligdag i dag, så apotekene er ikke åpne, så dette rådet hjelper deg ikke stort i dag. Men du kan kjøpe det senere og ha i reserve, i tilfelle du får en ny runde smertefulle menskramper senere. PS! Eller bor du muligens i en by som har døgnåpent apotek? I så fall kan du få sendt noen til å dra og kjøpe Naproxen til deg i dag. De finnes i styrke 250 mg reseptfritt, og 500 mg på resept. Jeg må ta 500 mg for å få skikkelig effekt. Endret 24. mai 2021 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #3 Skrevet 24. mai 2021 Ville ringt legevakta i tilfelle det er noe helt annet siden du ikke har hatt menssmerter tidligere. Anonymkode: a249b...9cc
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #4 Skrevet 24. mai 2021 NASIDs, altså Naproxen, Ibux eller Voltaren. Paracet fungerer ikke mot menssmerter. Varme hjelper også. Anonymkode: 30044...c26
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #5 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): NASIDs, altså Naproxen, Ibux eller Voltaren. Paracet fungerer ikke mot menssmerter. Varme hjelper også. Anonymkode: 30044...c26 Vel, for meg fungerer Paracet helt fint. Du kan ikke si at det ikke fungerer, fungerer kanskje ikke like bra, men det hjelper. Anonymkode: 7cd09...d49
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #6 Skrevet 24. mai 2021 Naproxen er det som fungerer best på mensensmerter. Men har du helt ville smerter bør du stikke på legevakta. Det kan være en cyste som har sprukket (ufarlig) eller at noe har vridd seg (farlig), eller noe helt annet. Anonymkode: 67761...66f
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #7 Skrevet 24. mai 2021 Paracet hjelper ikke. Snakker av lang erfaring her. Naproxen er det du må ha, og du må ta dem før smertene setter inn. Hjelper ikke det må du få sterkere saker hos legen. Anonymkode: 19240...487
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #8 Skrevet 24. mai 2021 Tusen takk for alle gode forslag! Jeg hadde ikke Naproxen, men Paracet gjorde det overkommelig også la jeg meg med varmeflasken. Skal komme meg til apoteket i morgen å kjøpe Naproxen 😊 Legevakten sa jeg skulle se det an, hvis det ikke blir bedre eller om det blir værre skulle jeg ta kontakt igjen 👍🏻 Anonymkode: 47446...0e6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå