Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av superduper123
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer nok, jeg fikk beskjed om 4 måneders ventetid her jeg bor (avhenger jo av hvorfor inngrepet skal gjøres), men var ferdig operert etter 3. Fra jeg var på vurdering på sykehuset til jeg fikk innkalling til operasjon gikk det 4 uker, så operasjon 8 uker etter det. Jeg tok blodprøver dagen før, møtte opp på sykehuset om morgenen til operasjon og reiste hjem neste formiddag. 

Anonymkode: d93da...e71

AnonymBruker
Skrevet

Bare nysgjerrig: hvorfor skal du ta full hysterektomi? Regner med det er med eggstokker og da? Da kommer man jo i overgangsalderen? 
spør fordi jeg selv har et myom som gjør mensen til et helvete og jeg leste om div negative effekter av hysterektomi så jeg valgte heller embolisering. Venter på inngrep nå.

Anonymkode: 120ac...892

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tenker du at fullstendig hysterektomi er med eggstokker? Tror det er med livmorhals. 

Anonymkode: 94aed...f3f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor tenker du at fullstendig hysterektomi er med eggstokker? Tror det er med livmorhals. 

Anonymkode: 94aed...f3f

Jeg er ikke TS. Men tror at årsaken til at man fjerner livmoren spiller inn på hva som blir fjernet der inne. Noen beholder livmorhalsen, noe ikke. Noen beholder eggstokker, noen ikke. Noen beholder bare eggstokker uten eggledere og livmor feks.

Anonymkode: c757b...8a5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Bare nysgjerrig: hvorfor skal du ta full hysterektomi? Regner med det er med eggstokker og da? Da kommer man jo i overgangsalderen? 
spør fordi jeg selv har et myom som gjør mensen til et helvete og jeg leste om div negative effekter av hysterektomi så jeg valgte heller embolisering. Venter på inngrep nå.

Anonymkode: 120ac...892

Jeg er ikke TS, men jeg fjernet livmoren (med livmorhals og eggledere) pga myomer. Etter årevis med smerter og store blødninger var det anbefalt metode fra flere gynekologer, de mente annen behandling kun ville ha kortvarig effekt og ikke fjerne problemene. Man kommer ikke i overgangsalderen så lenge eggstokkene står igjen. Operasjonen gikk veldig greit, ikke hatt noen problemer etterpå. Det er så ufattelig deilig å aldri mer skulle ha en eneste blødning vaginalt at jeg nesten ikke kan beskrive det, og lykke å være kvitt smerter. Risikoen for livmorhalskreft og livmorkreft er eliminert, og når egglederne er fjernet er også risikoen for eggstokkreft redusert. 

Anonymkode: d93da...e71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...