AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #1 Del Skrevet 23. mai 2021 Jeg har en Ford focus 2011 modell som har gått 160.000 km. Den er i god stand ellers og har helt ny regreim og er nylig eugodkjent. Jeg vet ikke hvor mye jeg kunne fått for den, men kanskje 30-50.000 ? Jeg skal flytte til Oslo men har ikke veldig lyst til å kvitte meg med bil. Men det hadde vært billigere med både parkering og kjøring om jeg hadde byttet ut med elbil. Nå ville jeg gjerne hatt en El bil jeg kunne kjørt frem og tilbake til Sverige med uten å lade (når det åpner igjen da).. jeg vil heller ikke kjøpe en El bil som koster mer enn det jeg får for forden. Hva slags El bil har god rekkevidde og krever lite reparasjon (Altså en økonomisk elbil med god rekkevidde) får jeg får 30-50.000? Anonymkode: f9ee7...f48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #2 Del Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg har en Ford focus 2011 modell som har gått 160.000 km. Den er i god stand ellers og har helt ny regreim og er nylig eugodkjent. Jeg vet ikke hvor mye jeg kunne fått for den, men kanskje 30-50.000 ? Jeg skal flytte til Oslo men har ikke veldig lyst til å kvitte meg med bil. Men det hadde vært billigere med både parkering og kjøring om jeg hadde byttet ut med elbil. Nå ville jeg gjerne hatt en El bil jeg kunne kjørt frem og tilbake til Sverige med uten å lade (når det åpner igjen da).. jeg vil heller ikke kjøpe en El bil som koster mer enn det jeg får for forden. Hva slags El bil har god rekkevidde og krever lite reparasjon (Altså en økonomisk elbil med god rekkevidde) får jeg får 30-50.000? Anonymkode: f9ee7...f48 Jeg anbefaler bilkollektiv. Bare styr å ha bil til vanlig i Oslo, mye enklere å booke en når du trenger den. Anonymkode: 10a51...a03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3 Del Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en Ford focus 2011 modell som har gått 160.000 km. Den er i god stand ellers og har helt ny regreim og er nylig eugodkjent. Jeg vet ikke hvor mye jeg kunne fått for den, men kanskje 30-50.000 ? Jeg skal flytte til Oslo men har ikke veldig lyst til å kvitte meg med bil. Men det hadde vært billigere med både parkering og kjøring om jeg hadde byttet ut med elbil. Nå ville jeg gjerne hatt en El bil jeg kunne kjørt frem og tilbake til Sverige med uten å lade (når det åpner igjen da).. jeg vil heller ikke kjøpe en El bil som koster mer enn det jeg får for forden. Hva slags El bil har god rekkevidde og krever lite reparasjon (Altså en økonomisk elbil med god rekkevidde) får jeg får 30-50.000? Anonymkode: f9ee7...f48 Hvor langt er det til dit du vil kjøre i Sverige? Helt ærlig så får du knapt en elbil til 50 000 kr. Bilkollektiv, somt nevnt over er nok mer riktig for deg. Jeg betalte litt over 300 000 for en elbil som har rekkevidde på noe over 300 km. Anonymkode: c7348...9c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #4 Del Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg anbefaler bilkollektiv. Bare styr å ha bil til vanlig i Oslo, mye enklere å booke en når du trenger den. Anonymkode: 10a51...a03 Aldri hørt om det. Hvor mye koster det da? Har en jobb utenfor Oslo også som vil ta 1,5 time med kollektivt. 30 min med bil.... hvor henter man bilen og hvordan fungerer det? Anonymkode: f9ee7...f48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #5 Del Skrevet 24. mai 2021 ^ det vil jo bli sånn 500 kroner hver gang jeg skal på jobb da. Det går jo ikke... sjekka det opp nå Anonymkode: f9ee7...f48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 24. mai 2021 #6 Del Skrevet 24. mai 2021 Du må nok godt opp i pris for å få en elbil med de kriteriene du vil ha. Sjekk ut e-golf eller Nissan leaf for eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #7 Del Skrevet 24. mai 2021 For å få en EV med rekkevidde som rekker til Sverige må du ut med 180000 kr pluss som har CCS hurtiglading som f.eks 2019 Kia Soul eller E-Golf 2017 modell. Anonymkode: 5497e...f14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 25. mai 2021 #8 Del Skrevet 25. mai 2021 Jeg ville skrinlagt sverieturen og kjøpt en billig pendlerbil som når frem og tilbake til jobb. Det er ca.120km én vei fra Oslo sentrum til Nordbysenteret. For å ha litt margin og klare strekningen på vinterstid trenger du en rimelig ny elbil for å garantert klare 240km. Tilogmed en flunkende ny Volvo XC40 Recharge med 420km WLTP klarer ikke alltid den avstanden når det er vått, kaldt og litt motvind... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #9 Del Skrevet 25. mai 2021 Å kjøpe bil etter et behov man har av og til blir dyrt i det daglige. Mitt tips er å kjøpe elbil som får deg til jobb. Så leier du til turene til Sverige 👍 Anonymkode: ae8ed...915 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #10 Del Skrevet 25. mai 2021 Det blir jævlig dyr snus og flesk i sverige om du må kjøpe bil for å kjøre tur-retur uten å lade. Det er mange ladestasjoner langs E6 gjennom gamle østfold, det er fint mulig å kjøre tur-retur oslo svinesund med en 2014 E-Up med noen ladestopp. Anonymkode: 84673...34d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pingeling Skrevet 25. mai 2021 #11 Del Skrevet 25. mai 2021 Hvorfor må du kjøre el-bil tur/retur uten å lade? Du kan fint lade mens du handler eller underveis. Den ekstra rekkevidden koster mye. Det du trenger er en elbil som har grei rekkevidde til og fra jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå