AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #1 Skrevet 23. mai 2021 Jeg er 35 år og har altså klart å få det! Vært i kontakt med legevakt såklart, og så lenge jeg ikke har vondt kan det vente til fastlege tirsdag. Noen som har hatt det som kan si hvordan det gikk? Gikk det tilbake av seg selv? Fortell gjerne alt ☺️ Jeg går til fysio for å trene bekkenbunn, men er for dårlig til å gjøre det hver dag. Jeg glemmer det.. I tillegg må jeg vel ned 10-15 kg, hørte det kan hjelpe mot trykket.... Anonymkode: 4dd14...ef4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #3 Skrevet 24. mai 2021 Det går ikke tilbake av seg selv. Trening kan hjelpe noe, men det kommer litt an på hvor alvorlig grad av fremfall det er. Du trenger en henvisning til gynekolog. Jeg vet ikke hvor du bor, men det er stor forskjell på hvor mye kunnskap gynekologene har om dette. Det er dessverre et av de kvinnehelseproblemene man fort blir avfeid med "dette må du bare leve med". Det er veldig provoserende! Det er en Facebook-gruppe som heter "Lukket gruppe fødselsskader" der du kan finne mer informasjon. Lykke til! Anonymkode: 39db9...66d
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #4 Skrevet 24. mai 2021 Altså hvis det faktisk er et problem så "glemmer" man ikke å trene! Får henvisning til gyn som kan vurdere operasjon, men da må du klare å følge opp i etterkant. I motsetning til det den over tror så trenger det slett ikke være graviditet eller fødsel som er årsaken til dette, ei heller avfeies det som regel med "dette må du leve med". Men du må gjør din del, å gidde å trene er den delen. Anonymkode: dcc7e...e53
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #5 Skrevet 24. mai 2021 Fikk fremfall etter en prolaps i ryggen. Alt bare sank sammen. Er 30 år og ikke hatt barn. Først må du gjennom mølla med trening, som ikke hjelper. Men det må du uansett. Så kommer man til slutt til operasjonsindikasjon. Anonymkode: b3d0b...265 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #6 Skrevet 24. mai 2021 Noen ganger så må livmoren henges opp, eller fjernes helt om man har store nok plager og ikke skal ha flere barn. Kjedelig tilstand:( Anonymkode: 77a25...2eb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå