Gå til innhold

Frontkolliderte nesten med en bil og er pottesur

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Støkk i en 2 km lang kø bak en bobil var det nå min tur til å kjøre forbi idiotene som konstant lå 10 km/t under fartsgrensen. Jeg så at det var ledig, satt på blinkeren, kjørte ut og...FAEN EN BIL! Svingte tilbake og var helt i sjokk.

Enda en gang en tulling som kjører uten lys på i asfaltgrå bil. Hvordan er dette lov???

Jeg trodde at alle biler som selges i Norge skal ha automatisk kjørelys? Det blir flere og flere av de som kjører uten lys hverken fremme eller bak på bilen. Og når folk velger de kjedeligste fargene de kan finne på, der bilen går i ett med veiunderlaget, er usynligheten nærmest komplett.

Er så forbanna på det! Hvorfor kjøre uten lys? Hvorfor leie/eie bobil når man ikke evner å kjøre den og ei heller klarer å slippe forbi hundrevis av folk man holder gissel bak seg? Blærk! Bare idioter overalt!

Anonymkode: 57fb6...6f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke påbudt med kjørelys i alle land, så det kan jo være det var en utenlandsk sjåfør du møtte. Men jeg skjønner godt at du reagerer. Det er ikke alle som har noe i trafikken å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Støkk i en 2 km lang kø bak en bobil var det nå min tur til å kjøre forbi idiotene som konstant lå 10 km/t under fartsgrensen. Jeg så at det var ledig, satt på blinkeren, kjørte ut og...FAEN EN BIL! Svingte tilbake og var helt i sjokk.

Enda en gang en tulling som kjører uten lys på i asfaltgrå bil. Hvordan er dette lov???

Jeg trodde at alle biler som selges i Norge skal ha automatisk kjørelys? Det blir flere og flere av de som kjører uten lys hverken fremme eller bak på bilen. Og når folk velger de kjedeligste fargene de kan finne på, der bilen går i ett med veiunderlaget, er usynligheten nærmest komplett.

Er så forbanna på det! Hvorfor kjøre uten lys? Hvorfor leie/eie bobil når man ikke evner å kjøre den og ei heller klarer å slippe forbi hundrevis av folk man holder gissel bak seg? Blærk! Bare idioter overalt!

Du burde definitivt dratt til optiker. Mange biler i dag har nettopp automatisk lys som slår seg på under mørkere forhold. Hvis en bobil kjører under fartsgrensen er det ansvarlig og kan ha med vekt på last å gjøre! Det er ikke andre sin feil at du ikke klarer å beregne eller lese trafikken bra nok. Det er slike som deg i ditt tilfelle som gjør trafikken farlig. 

Anonymkode: b66b5...c16

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fu burde mistet lappen når du ikke ser en bil.... jeg som er trafikksikker mistet lappen men slike farlige som deg får beholde....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg så at det var ledig, satt på blinkeren, kjørte ut og...FAEN EN BIL!

På tide med briller ja. I veldig mange land kunne du ikke brukt unnskyldningen du her gjør.

Anonymkode: 12c10...999

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, knulleGuden666 said:

Fu burde mistet lappen når du ikke ser en bil.... jeg som er trafikksikker mistet lappen men slike farlige som deg får beholde....

Hahaha.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg støtter dog ikke de idiotene som kjører under fartsgrensen, men å prøve å kjøre forbi når det kommer bil imot er så til de grader idiotisk! Man ser da biler enten de har lys eller ikke!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hahaha.

Veldig morsomt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knulleGuden666 skrev (59 minutter siden):

Veldig morsomt.....

Du kjørte tulling, ble tatt og mistet lappen. Suck it up, deal with it, wake up and smell the coffee etc, etc. Jo mer du syter om det jo mer stakkarslig og patetisk fremstår du. Sympati får du lite av, det burde du ha oppdaget for mange måneder siden. Men neida, du fortsetter å sutre som en liten unge over hvor fæle politiet var med deg. Bu-føkkings-huu. 

Anonymkode: 170d2...3d2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

1: Dersom alle andre går i utakt, så er det ofte jeg som ikke går i takt

2: Dersom alle andre er idioter, så...... ?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kjørte tulling, ble tatt og mistet lappen. Suck it up, deal with it, wake up and smell the coffee etc, etc. Jo mer du syter om det jo mer stakkarslig og patetisk fremstår du. Sympati får du lite av, det burde du ha oppdaget for mange måneder siden. Men neida, du fortsetter å sutre som en liten unge over hvor fæle politiet var med deg. Bu-føkkings-huu. 

På hvilken måte kjørte jeg tulling? Trafikksikkerhet på en øde parkeringsplass skal straffes??

hadde taklet å mistet førerkortet bedre om de som virkelig fortjener å miste det også gjør det, men når de som forårsaker alvorlige ulykker ikke gjør det men jeg for en bitteliten bagatell så er det så til de grader urettferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bilen hadde norske skilt og ingen lys på. Ofte har folk på tåkelys istdf, og kan fortsatt være mørke bak. At knulletrollet skal overta alle tråder med sin tullekjøring-miste-lappen-historie blir litt mye, kanskje? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knulleGuden666 skrev (20 minutter siden):

På hvilken måte kjørte jeg tulling? Trafikksikkerhet på en øde parkeringsplass skal straffes??

hadde taklet å mistet førerkortet bedre om de som virkelig fortjener å miste det også gjør det, men når de som forårsaker alvorlige ulykker ikke gjør det men jeg for en bitteliten bagatell så er det så til de grader urettferdig!

Hvorfor insisterer du på å fremstille deg selv på denne måten? Eier du ikke selvrespekt? 

Du trenger nytt nick. Jeg foreslår sutreGuden666. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor insisterer du på å fremstille deg selv på denne måten? Eier du ikke selvrespekt? 

Du trenger nytt nick. Jeg foreslår sutreGuden666. 

Eier politiet selvrespekt??

liker bedre å pule fremfor å sutre, vi får diskutere i min tråd fremfor her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du burde definitivt dratt til optiker. Mange biler i dag har nettopp automatisk lys som slår seg på under mørkere forhold. Hvis en bobil kjører under fartsgrensen er det ansvarlig og kan ha med vekt på last å gjøre! Det er ikke andre sin feil at du ikke klarer å beregne eller lese trafikken bra nok. Det er slike som deg i ditt tilfelle som gjør trafikken farlig. 

Bobilsjåfører = egoistiske kronidioter i svært mange tilfeller. Jeg er lokalbefolkning på ett av landets mest populære «bobilparadis» og kan skrive under på dette. Kjenner man veien, er man helt trygt i stand til å holde vesentlig høyere fart enn tilreisende bobilturister. Feks i 60 sona her jeg bor, klarer jeg uten problemer å holde 60. Bobilturistene holder 30-40. Det er helt forferdelig irriterende, og skaper daglig livsfarlige forbikjøringer i forbannelse. Og jeg kjører ikke fort; jeg er en godt voksen familiemor, aldri fått en bot, aldri vært i en ulykke, ingenting. Kjenner man veien, så kjenner man veien. Jeg vet NØYAKTIG hvor det er passering og hvor det ikke er det, hva som er bak en sving her og der etc. Da er det helt sinnsykt irriterende når noen snirkler seg rundt en sving i 20 km/t, når man VET at det er goood plass i/rundt svingen. Jeg synes bobilturister definitivt bør starte å ta MYE mer hensyn til lokalbefolkningen, og slippe forbi. Når det er 15 biler bak deg, bør du ta hintet og forstå at du lager kø. 

Helt innafor at folk med ukjent bil, på ukjente veier kjører sent. Men slipp da for pokker forbi!!!

Anonymkode: 1bf79...9af

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange gamliser som har kjøpt ny bil hvor det er automatisk innstilt å spare på lysa om dagen og dermed kjører de uten lys. Hvis de havner i et eller annet uhell syns jeg ikke synd på de, skru nå på de pokkers lysa.

Har selv en gang startet forbikjøring da sikten var klar, men hvor det plutselig dukker opp en bil uten lys!
Så at lysa skal skru seg på av seg selv er jo mildt sagt å håpe på det beste! Og ikke for så lenge siden havnet jeg bak en bil i skumringen uten lys!

Og det er til å gråte av at bobilsesongen har begynt. I fjor sommer havnet jeg her i lokalimrådet i en kø bak en bil med campingvogn som nektet å kjøre til sides. Farten lengst bak i køen var da 40km i 60-sona. Endte med  at jeg kjørte forbi hele røkla i motgående 2-felts. Noe som gikk greit mtp at det var 80-sone der og campingvogna dasset på i samme lave farta. En ting disse bobilene bør notere seg er å være litt framsynte når de ser en lomme det er stor nok plass for dem å kjøre til sides på og ikke drøye det til de har flere meter kø bak seg og det ikke dukker opp stor lomme på lenge! Hvis en ikke er forberedt på å kjøre til sides en hel del med bobil så bør en kanskje revurdere hele prosjektet.

Anonymkode: 8e1c7...8e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Mange gamliser som har kjøpt ny bil hvor det er automatisk innstilt å spare på lysa om dagen og dermed kjører de uten lys. Hvis de havner i et eller annet uhell syns jeg ikke synd på de, skru nå på de pokkers lysa.

Har selv en gang startet forbikjøring da sikten var klar, men hvor det plutselig dukker opp en bil uten lys!
Så at lysa skal skru seg på av seg selv er jo mildt sagt å håpe på det beste! Og ikke for så lenge siden havnet jeg bak en bil i skumringen uten lys!

Og det er til å gråte av at bobilsesongen har begynt. I fjor sommer havnet jeg her i lokalimrådet i en kø bak en bil med campingvogn som nektet å kjøre til sides. Farten lengst bak i køen var da 40km i 60-sona. Endte med  at jeg kjørte forbi hele røkla i motgående 2-felts. Noe som gikk greit mtp at det var 80-sone der og campingvogna dasset på i samme lave farta. En ting disse bobilene bør notere seg er å være litt framsynte når de ser en lomme det er stor nok plass for dem å kjøre til sides på og ikke drøye det til de har flere meter kø bak seg og det ikke dukker opp stor lomme på lenge! Hvis en ikke er forberedt på å kjøre til sides en hel del med bobil så bør en kanskje revurdere hele prosjektet.

Anonymkode: 8e1c7...8e3

En bil som er nykjøpt i Norge, er ikke mulig å få helt mørklagt. Det er kun om parklys settes på, at den vil syenes litt dårligere. Når det ikke har skjedd, er enten kjørelys eller nærlys tent. Og kjørelys er godkjent for kjøring i dagslys under gode lysforhold. Ser du ikke en motkommende bil med de kjørelysene som finnes nå, bør du ringe optikker i morgen og få sjekket synet ditt! Det er fullt lovlig å la kun de være tent, og mørkt bak i godt lys. Står den på auto slår de seg på automatisk når det er mørkt nok, noe som variere litt etter hva fabrikken satt den til.

Anonymkode: 17333...56b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er det jo du som prøvde deg på en forbikjøring når det ikke var klart. Så her var du idioten og ikke den andre. Du burde skaffe deg briller om du ikke klarer å se biler på veiene. 

Anonymkode: 9fa5b...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er forsåvidt rett, men den som ikke kan/vil holde fartsgrensen. Er faktisk ansvarlig for å kjøre til sides og slippe andre forbi. Da man som trafikant ikke skal være til unødig hinder for andre trafikanter. Dette blir til og med syklister bøtelagt for hvis politiet tar dem i å hindre trafikken unødig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kjetil E said:

Det er forsåvidt rett, men den som ikke kan/vil holde fartsgrensen. Er faktisk ansvarlig for å kjøre til sides og slippe andre forbi. Da man som trafikant ikke skal være til unødig hinder for andre trafikanter. Dette blir til og med syklister bøtelagt for hvis politiet tar dem i å hindre trafikken unødig.

Riktig, men ikke hvert minutt. Ligger du bak noen som kjører i 60km/h i 80 sonen i 5 minutt så taper du nesten ingen tid, men det føles som en evighet. 

Alternativet kan være å  kjøpe motorsykkel, utrolig fleksibelt å komme seg forbi... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...