AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #61 Skrevet 23. mai 2021 Merker meg også at folk nå snakker om at TIX har bygget et navn og sin karriere på at han har tics. Dette må jeg ærlig innrømme at gikk meg hus forbi til Lindmo. Jeg likte russelåtene til tix godt jeg. Forsto aldri oppstyret rundt disse sangene. Grove og teite ja, men morsomme og catchy. Anonymkode: b8bd1...a21 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 23. mai 2021 #62 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jada, de store mediene inviterer ham jo mest, og er ikke kritiske. Men det er nok av kritikk av sangene hans hvis man googler Jeg leser ikke kommentarfeltene og er ikke på twitter heller. Det blir for mye for meg så jeg får nok ikke med meg den rabiate fan-skaren. Anonymkode: dfc95...566 Høres lurt ut Det er sikkert noen journalister for mer smale musikkmagasiner og sånt som har kommet med kritikk, men han har jo fått minimalt med kritikk fra NRK, noe som jo egentlig er skikkelig flaut. Statskanalen bør vel være den fremste musikkritikeren?
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #63 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du må ty til hersketeknikken om at folk er krenka så virker du irritabel. Jeg bare sier det. Det andre du skriver her er jeg enig i. Anonymkode: dfc95...566 Var absolutt ikke meningen å ty til en hersketeknikk, da beklager jeg. Er bare litt lei av å bli angrepet med meninger jeg ikke har fordi jeg ikke kjøper mediestuntet til tix, og syns sangen var dårlig. Det er jo akkurat nå faktisk ikke "lov" å si noe negativt om sangen hans uten å bli hudflettet. Jeg er faktisk overrasket over at fikk såpass mange telefonstemmer. Anonymkode: b8bd1...a21 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #64 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): La oss se litt her. I første bilde sier tix at "tenk å være 13 år og føle det sånn". Dette er helt vanlige tenåringsfølelser. Jeg har hørt dette fra mine tenåringer som ikke hadde tics og. Tix har sparket inn vidåpne dører og er en mediemanipulator av rang. Og Europa kjøpte det ikke. Bilde nummer to er hentet fra en nyfrelst tix'er. Det er bred konsensus i det feltet om at tix burde vunnet pga "han er så bra fyr og sangen er så bra". Tix selv vet at sangen er middelmådig på sitt beste. Så ja. Jeg er enig med deg ts. Anonymkode: b8bd1...a21 Når han får tilbakemeldinger som dette, sier det kanskje litt om at han betyr noe for veldig mange? Heldigvis blir ikke flertallet av 13-åringer i Norge mobbet for noe de ikke kan noe for. Den samtalen han nevner har nok sikkert skjedd flere ganger for han og mange andre med diagnoser, og husk at mange av disse har ikke venner heller. Det er en stor forskjell. Anonymkode: 27fa6...c88 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #65 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når han får tilbakemeldinger som dette, sier det kanskje litt om at han betyr noe for veldig mange? Heldigvis blir ikke flertallet av 13-åringer i Norge mobbet for noe de ikke kan noe for. Den samtalen han nevner har nok sikkert skjedd flere ganger for han og mange andre med diagnoser, og husk at mange av disse har ikke venner heller. Det er en stor forskjell. Anonymkode: 27fa6...c88 Dette får BTS høre hver dag også. Sannsynligvis fortsatt backstreet boys og. Artister får sånne beskjeder hver dag av unge mennesker. Det handler ikke så mye om jobben artistene gjør. Høyst tvilsomt at denne 17åringen kommer til å kreditere Tix i fremtiden for å ha reddet livet hans. Anonymkode: b8bd1...a21 8
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #66 Skrevet 23. mai 2021 De som liker TIX ,er de som liker den type musikk, det betyr ikke at de er enkle bare fordi de har en annen musikksmak enn deg. Folk har forskjellig smak, enkelt og greit, det er vel ikke så vanskelig å forstå! Selv hadde jeg ikke hørt om han før MGP, men likte låta hans, selv om jeg tror Keino nok hadde hatt større sjanse til vinne den internasjonale finalen. Anonymkode: 6981c...8a4 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #67 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var absolutt ikke meningen å ty til en hersketeknikk, da beklager jeg. Er bare litt lei av å bli angrepet med meninger jeg ikke har fordi jeg ikke kjøper mediestuntet til tix, og syns sangen var dårlig. Det er jo akkurat nå faktisk ikke "lov" å si noe negativt om sangen hans uten å bli hudflettet. Jeg er faktisk overrasket over at fikk såpass mange telefonstemmer. Anonymkode: b8bd1...a21 Jeg synes også låta er dårlig. Jeg kan også ha blandet deg med noen andre AB-er. Er ikke alltid lett å være AB. Kan være forvirrende. Jeg vet ikke hva mediestuntet hans er, men det er vel mer at det finnes et mediesystem for slikt som er verdt å kritisere, og at det ikke først og fremst er Tix som er den største pådriveren for all den oppmerksomheten han får. Anonymkode: dfc95...566 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #68 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes også låta er dårlig. Jeg kan også ha blandet deg med noen andre AB-er. Er ikke alltid lett å være AB. Kan være forvirrende. Jeg vet ikke hva mediestuntet hans er, men det er vel mer at det finnes et mediesystem for slikt som er verdt å kritisere, og at det ikke først og fremst er Tix som er den største pådriveren for all den oppmerksomheten han får. Anonymkode: dfc95...566 Nei, det stemmer at jeg ba tixelskere roe seg ned og ikke være så krenka 😅 Det mener jeg forsåvidt uansett. Men jeg bryr meg ikke så mye om musikken hans er 'stor' eller 'ræva'. Jeg bryr meg ikke om hva andre hører på. Men jeg syns fenomet fallen angel er veldig rart. For sangen er utrolig dårlig! Anonymkode: b8bd1...a21 3
Miah Skrevet 23. mai 2021 #69 Skrevet 23. mai 2021 (endret) Jeg synes Tix har laget flere ganske fengende sanger - litt sånn guilty pleasure på en fest (der man er i «hey-vi-var-russ-for-ti-år-siden-modus). Men jeg synes likevel ikke noen av dem hører hjemme i Eurovision. Den sangen som ble sendt var også rimelig ille. Han har jo egentlig ikke spesielt god sangstemme. Hele sangen er veldig enkel og rett fram. At budskapet er bra hjelper ikke for min del. Den eneste jeg har sett på feeden min som mente Tix burde ha vunnet, er veldig enkel av seg. Poster mye greier. Ikke fæle greier, på ingen måte. Han skrev vel faktisk at han mente Tix var den eneste som leverte. Endret 23. mai 2021 av Miah 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #70 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og SÅ? Er det feil å ha en annen smak enn deg? Er det ikke fint med mennesker som tør stå for det de liker og ikke bare følge strømmen for å ikke bli kallt enkel? Anonymkode: b2293...858 Ikke tillegg meg meninger jeg ikke har. Anonymkode: fb2ea...64b 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #71 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette stemmer ikke i det hele tatt med slik jeg oppfatter det. Alle jeg kjenner til som passer i "livets harde skole"-boksen var de verste mobberne. De som ble mobbet kom seg greit på beina igjen og har tatt utdanning, mens mobberne tok ikke engang videregående, ble igjen på bøgda og henger med smårips. Anonymkode: a9ff8...94e Jeg har motsatt erfaring. Mobbeofrene her er som regel hjemmeværende, trygdet eller har lav utdanning og sliter med å komme seg ut av bygda/småbyen. Mobberne har derimot kommet seg opp og frem i godt betalte jobber i de større byene. Anonymkode: 34253...0cf 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #72 Skrevet 23. mai 2021 Smaken er som baken, delt i to. Det har ingenting om en er «enkel» eller ikke. Anonymkode: 7eb01...ad4 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #73 Skrevet 23. mai 2021 Cuntzilla skrev (2 timer siden): Litt enkel analyse, eller? Kan gjerne stemme, nå har jeg veldig få venner jeg anser som enkle, og har også sett veldig lite i feeden min av venner som liker Tix, så sånn sett kan jeg ikke si du tar feil. Jeg ser flere kritikere av han i min feed, han virker ikke å være veldig populær i musikkmiljø eller blant journalister. Men TS, du som ikke liker "enkle" mennesker bør kanskje ikke være venner med dem? Hvem dine venner er sier litt om deg Facebookvenner er da ikke venner stort sett, men alle slags bekjente. Kollegaer, gamle klassekamerater, foreldrene til barnas venner etc. Hvis vi snakker om faktiske venner derimot, så er jeg enig med deg. Anonymkode: 48a42...715 1
Gjest Warrior Skrevet 23. mai 2021 #74 Skrevet 23. mai 2021 Nei jeg har ikke observert det samme. Jeg vet om mange forskjellige typer mennesker som liker Tix. Sangene hans er bare dritbra synes jeg som egentlig liker mest rock/metal.
Nastine Skrevet 23. mai 2021 #75 Skrevet 23. mai 2021 De enkle liker og støtter Tix? De «komplekse» er de som slenger dritten? Stemte selv på Keiino, men heiet på Tix rett og slett pga all dritt han fikk. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #76 Skrevet 23. mai 2021 Kan ikke folk slutte med dette Tix maset nå? 😔 Anonymkode: 5be1c...b2c 4
Druid Skrevet 23. mai 2021 #77 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg føler ikke at han er den rette til å trekke mobbeofferkortet. La beste melodi vinne, ikke den som gråter mest hos Lindmo og vifter med ticks! Nå er det vel slik at mobbingen har vært massiv etter at han gikk på Lindmo. Antallet som setter spørsmål om motivene hans når han til slutt tar av maska, hadde skremt mange andre tilbake dit alle ser ut til å ønske å ha han: som Russelåt skribent med drøye teksterog solbriller på. Vi ønsker ikke forholde oss til artister, de er bare trente aper som skal underholde på mest mulig tankeløst nivå. Jeg ser liksom ikke logikken her, når vi etterpå krever å kritisere dem for å gjøre jobben sin. For det virker ikke som folk forstår prinsippet bak en russelåt. Når det gjelder ESC: dette er ikke en kvalitetskonkurranse. Hvilket er bra, for jeg ville hatet å høre det sveitsiske bidraget på tung rotasjon gjennom sommeren. Vi kunne kansje slått svenskene, men det synes jeg selv TIX hadde fortjent. Men ellers kom vi dit med et helt greit bidrag som kom til finalen, og fikk det poeng nivået vi kunne forvente oss. TIX tok ut så mye han kunne av dette og så ut som en guttunge i en godtebutikk i hele konkurransen. Ser jeg dette i perspektiv med hvem vi IKKE sendte, tror jeg vi kom bra fra dette. Vi hadde ikke vunnet okke som. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #78 Skrevet 23. mai 2021 Hva mener du de mer oppegående menneskene liker av ESC-musikk? 😅 Jeg tror ikke du ville regnet meg som enkel. Jeg er høyt utdannet, tror jeg blir regnet som ganske oppegående, og liker musikk i et bredt pop-rock-spekter, bredt både i hardhet og tid. Jeg har likt sangen til Tix fra start. Aldri noe jeg ville hørt på på eget insj, men det gjelder de fleste andre norske og internasjonale mgp-låter. Men han har sjarm og scenetekke, en pen stemme om ikke så spesiell, synger stort sett helt rent i motsetning til veldig mange av de andre bidragene både i Norge og internasjonalt, og har en enkel og fin og fengende låt med trøkk i, som er artig å høre på og får en til å føle noe. Jeg likte også Italia, Finland, Malta og Sveits av liknende grunner. Alle (tix inkludert) hadde sangstemmer som var et sted mellom middels og fantastisk, sanger som fenget til en viss grad (noe uptempo ) og skilte seg fra de andre, samtidig som de fenget ved å likne litt på ting man har hørt og likt før. Så nei, alle som liker tix gjør det ikke fordi de synes så synd på han, eller fordi de hører på russelåter til vanlig. Men dette er eurovision, jeg er litt spent på hva du mener de oppegående folka liker sånn istedenfor tix 😛 Anonymkode: f5b66...533 3
Katretty Skrevet 23. mai 2021 #79 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selv hae jeg ingenting i mot Tix (utenom st jeg synes noen av russelåtene hans var usmakelige). Men jeg stusser på st Eurovision egentlig skulle handle om å lage god musikk. Her har jo alt handlet om hans harde fortid og sykdommen hans. Minner meg litt om de som melder seg på idol, og er ekstremt opptatt av å få alt til å handle om at de mistet en søster. Dette er jo forferdeligtrist, men kan ikke musikk handle om musikk? Anonymkode: 89ba2...9f8 Musikk handler ikke bare om musikk på samme måte som at film handler ikke bare om film. Musikk, som all kunst, handler om mye rart. Men nå er ikke ESC akkurat kjent for å være kvalitetsbevisst. Alle sånne programmer handler mer om utstrålingen til artisten enn musikken. Vil du ha musikk som kun handler om musikk, må du over til klassisk musikk og den typen. AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg har motsatt erfaring. Mobbeofrene her er som regel hjemmeværende, trygdet eller har lav utdanning og sliter med å komme seg ut av bygda/småbyen. Mobberne har derimot kommet seg opp og frem i godt betalte jobber i de større byene. Anonymkode: 34253...0cf Enig med deg. To av mine største mobbere har gode jobber og antageligvis høyere utdanning enn meg fordi jeg ikke klarte å fullføre på grunn av mobbingen. Når det gjelder TIX så hadde jeg ikke hørt om ham før for et par dager siden gjennom YouTube. Hørte kun et klipp fra sangen og det jeg hørte var ikke kjempeille, men hvis han uttaler seg i media sånn som folk beskriver her så høres han mer ut som en som vil utnytte statusen sin mer enn en som faktisk vil gjøre en forskjell. Hva andre sin musikksmak angår, det er ikke min sak. Folk liker forskjellige ting og godt er det. 🙂 3
Gjest laPistola Skrevet 23. mai 2021 #80 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det virker jo ikke som om det er et tilbakelagt kapittel når TIX velger å opptre forjournalistene i Rotterdam i nylaget russedrakt og i intervjuet med nrk etter avstemningen er åpenbart beruset og sier at han har deltatt på mange russefester. https://direkte.vg.no/17-mai/news/tix-i-russedress-i-nederland.b_-lTgMTL Anonymkode: b2db0...43b Ja , han har deltatt på mange russefester. Tror du han mente den siste måneden ? Jeg har deltatt på mye grøftefyll , men det er 20 år siden . Var vel han som rev han til side under intervjuet og ødela lyden som var åpenbart beruset , tix var mest gira og full av energi som han alltid var. Ja, han hadde sikkert også drukket alkohol som 99% av voksne gjør på fest . Var ikke hans skyld at det intervjuet ble ødelagt ihvertfall . Sa vel at noen her hadde drukket litt mye ( han som rev han til side )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå