Gå til innhold

De «enkle» liker TIX


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare en litt interessant observasjon. Jeg har som mange fulgt med på årets Eurovision, og i Facebookfeeden har det poppet opp utallige lovord og heiarop til TIX. Ikke fordi vi «er nødt til å heie på Norge» men fordi mange oppriktig mener han var best, og burde vunnet. 
 

Jeg har samtidig lagt merke til at denne gruppen mennesker er en samlet gruppe av det jeg vil kalle litt «enkle». Ihvertfall når det kommer til mine Facebook venner. Litt sånn «livets harde skole» typer, og folk som spyr rundt seg med meninger om absolutt alt hele tiden. 
 

Så da lurer jeg på om det er fler som har observert det samme? Er denne typen musikk for de enkle menneskene, eller er det disse som rett og slett lar seg lure av stakkarsligheten?

Anonymkode: 68290...081

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok det er det at han er tidligere mobbeoffer som treffer den type mennesker (altså livets harde skole). De er jo en gjeng som kanskje har slitt mye med mobbing, utenforskap og diverse og kan derfor kjenne seg igjen i historien til Tix og synes synd på han. Selv liker jeg verken Tix eller sangene hans da musikken ikke er min smak.

 

Anonymkode: 34253...0cf

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for at de "enkle" etter min mening ikke tar ting så høytidelig. De tørr å åpne kjeften og de har et annet syn på mennesker. 

For meg virker du dømmende med tanke på at du har så oven fra og ned holdning mot "enkle" mennesker.

Jeg liker selv ikke musikken til Tix men jeg sier ikke at folk er mindre smarte fordet. 

De heier frem et menneske som inspirerer unge mennesker i dag og det krever mot. Nettopp fordi de møter mange med din tankegang.

Anonymkode: bd6c1...9f5

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep, ser det samme. Er vel fordi de forstår hva han sier, bruker veldig enkle enderim og analogier. 

Anonymkode: 1958c...6ed

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Kjenner egentlig kun til Tix som dommer på idol, syns han var litt mye slang seg av stolen og greier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt enig. Har forøvrig ei venninne som eeeelsker Tix. Hun er ikke enkel, men digger Ole Ivars og har ellers en tvilsom musikksmak, om du spør meg. Men så er det akkurat sånn musikk alle digger på hjemstedet hennes. Danseband, søt hvitvin og thousand island-dressing er det store. 

Anonymkode: fb2ea...64b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

byråkrati skrev (5 minutter siden):

Du tenker så enkelt om mennesker, men ser på deg selv som kompleks?

Du er sikkert enkel

Anonymkode: 68290...081

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tror nok det er det at han er tidligere mobbeoffer som treffer den type mennesker (altså livets harde skole). De er jo en gjeng som kanskje har slitt mye med mobbing, utenforskap og diverse og kan derfor kjenne seg igjen i historien til Tix og synes synd på han. Selv liker jeg verken Tix eller sangene hans da musikken ikke er min smak.

 

Anonymkode: 34253...0cf

Ja, det kan være noe i det du sier...

Anonymkode: 68290...081

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest byråkrati
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er sikkert enkel

Anonymkode: 68290...081

På seg selv kjenner man andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIX er et flott forbilde, ja. Tenker det er mange russejenter som jubler over å bli kalt «luremus» og «hore». Hvorfor respektere  jenter og unge kvinner når de kan synge sammen med TIX i refrenget «Alle opp på bordene, luremus og horene»! 

Jeg føler ikke at han er den rette til å trekke mobbeofferkortet. La beste melodi vinne, ikke den som gråter mest hos Lindmo og vifter med ticks!

Anonymkode: b2db0...43b

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

byråkrati skrev (Akkurat nå):

På seg selv kjenner man andre?

Jeg er nok en plass midt i mellom... som de fleste er

Anonymkode: 68290...081

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid noe muffens med mennesker som betrakter seg selv som unike og bedre, når sannheten er at alle oppegående mennesker uansett bakgrunn, økonomi eller utdanning vet at alle mennesker er unike. Å kalle noen for enkle basert på at de heier fram et viktig budskap sier veldig mye om deg som menneske.

Anonymkode: 6bc2c...071

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er litt enig. Har forøvrig ei venninne som eeeelsker Tix. Hun er ikke enkel, men digger Ole Ivars og har ellers en tvilsom musikksmak, om du spør meg. Men så er det akkurat sånn musikk alle digger på hjemstedet hennes. Danseband, søt hvitvin og thousand island-dressing er det store. 

Anonymkode: fb2ea...64b

Ikke lite dømmende🙄 

Anonymkode: b0d9d...ff9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, MGP er jo bare klovneri i utgangspunktet. Det er jo ikke som om Bobbysocks, Secret Garden, Wham eller Heino er så vanvittig sofistikert det heller. Du får stikke innom filharmonien om du vil ha noe som appellerer til åndssnobben i deg.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Alltid noe muffens med mennesker som betrakter seg selv som unike og bedre, når sannheten er at alle oppegående mennesker uansett bakgrunn, økonomi eller utdanning vet at alle mennesker er unike. Å kalle noen for enkle basert på at de heier fram et viktig budskap sier veldig mye om deg som menneske.

Anonymkode: 6bc2c...071

Det er fullt mulig å være enkel og unik. 

Den der politiske korrektheten blir så platt og påtatt. Alle vet at en god del mennesker der ute er litt enklere enn andre, alle vet hvem det siktes til. Og TS mener naturligvis ikke at folk er enkle fordi de støtter budskapet .... Det forstår du også, om du vil. 

TS: jeg har gjort nøyaktig de samme observasjonene som deg. 

Anonymkode: c3e7b...60c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Litt enkel analyse, eller? :P

Kan gjerne stemme, nå har jeg veldig få venner jeg anser som enkle, og har også sett veldig lite i feeden min av venner som liker Tix, så sånn sett kan jeg ikke si du tar feil.

Jeg ser flere kritikere av han i min feed, han virker ikke å være veldig populær i musikkmiljø eller blant journalister.

Men TS, du som ikke liker "enkle" mennesker bør kanskje ikke være venner med dem? Hvem dine venner er sier litt om deg ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

For meg blir det for dumt når han fisker etter stemmer ved å ta av seg solbrillene slik han gjorde både i semi og i finalen.

Og det at han drar opp mobbingen når det passer seg best, for å høste sympati og stemmer (i Norge), eller for å selge enda mer musikk og for å holde seg i rampelyset og være aktuell.

"Det går over", "du er ikke alene", flotte ord, men aj så tomme ord. Flott det ordnet seg for han, men det gjør faktisk ikke det for alle. Ikke alle mobbeofre kan bli noe stort heller. 55.000 barn mobbes i skolen hvert år... Mange unge går rett over på uføretrygd etter VGS pga traumer fra mobbing. 

Sorry, men han bruker mobbekortet litt for ofte og litt for åpenlyst for å oppnå noe med det. Jeg kjøper det ikke.

Men hvis man er litt enkel så tenker man kanskje at det han sier er fantastisk og inspirerende?

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er fullt mulig å være enkel og unik. 

Den der politiske korrektheten blir så platt og påtatt. Alle vet at en god del mennesker der ute er litt enklere enn andre, alle vet hvem det siktes til. Og TS mener naturligvis ikke at folk er enkle fordi de støtter budskapet .... Det forstår du også, om du vil. 

TS: jeg har gjort nøyaktig de samme observasjonene som deg. 

Anonymkode: c3e7b...60c

Jeg er helt enig med deg, men dette går det selvsagt ikke an å innrømme for mange.

TS er klart inne på noe.

Anonymkode: 365e7...a9b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...