AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #41 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror nok det er det at han er tidligere mobbeoffer som treffer den type mennesker (altså livets harde skole). De er jo en gjeng som kanskje har slitt mye med mobbing, utenforskap og diverse og kan derfor kjenne seg igjen i historien til Tix og synes synd på han. Selv liker jeg verken Tix eller sangene hans da musikken ikke er min smak. Anonymkode: 34253...0cf Dette stemmer ikke i det hele tatt med slik jeg oppfatter det. Alle jeg kjenner til som passer i "livets harde skole"-boksen var de verste mobberne. De som ble mobbet kom seg greit på beina igjen og har tatt utdanning, mens mobberne tok ikke engang videregående, ble igjen på bøgda og henger med smårips. Anonymkode: a9ff8...94e 8
Gjest ABM Skrevet 23. mai 2021 #42 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare en litt interessant observasjon. Jeg har som mange fulgt med på årets Eurovision, og i Facebookfeeden har det poppet opp utallige lovord og heiarop til TIX. Ikke fordi vi «er nødt til å heie på Norge» men fordi mange oppriktig mener han var best, og burde vunnet. Jeg har samtidig lagt merke til at denne gruppen mennesker er en samlet gruppe av det jeg vil kalle litt «enkle». Ihvertfall når det kommer til mine Facebook venner. Litt sånn «livets harde skole» typer, og folk som spyr rundt seg med meninger om absolutt alt hele tiden. Så da lurer jeg på om det er fler som har observert det samme? Er denne typen musikk for de enkle menneskene, eller er det disse som rett og slett lar seg lure av stakkarsligheten? Anonymkode: 68290...081 Bare registrerer at "analysen" din virker være i enkleste laget..
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #43 Skrevet 23. mai 2021 jabx skrev (34 minutter siden): Disse "enkle" har sterke meninger, og er også veldig fordømmende. Det er ikke udelt positivt at man tør å åpne kjeften, når det som kommer ut gjerne er hat og hets mot f.eks. minoritetsgrupper, motstand mot vaksine, påstander om at klimaendringene er løgn, osv. Kilder? Anonymkode: 29cb2...0c0
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 23. mai 2021 #44 Skrevet 23. mai 2021 loveli skrev (40 minutter siden): For meg blir det for dumt når han fisker etter stemmer ved å ta av seg solbrillene slik han gjorde både i semi og i finalen. Og det at han drar opp mobbingen når det passer seg best, for å høste sympati og stemmer (i Norge), eller for å selge enda mer musikk og for å holde seg i rampelyset og være aktuell. "Det går over", "du er ikke alene", flotte ord, men aj så tomme ord. Flott det ordnet seg for han, men det gjør faktisk ikke det for alle. Ikke alle mobbeofre kan bli noe stort heller. 55.000 barn mobbes i skolen hvert år... se og hør har ikke nok sider til alle sammen. Mange unge går rett over på uføretrygd etter VGS pga traumer fra mobbing. Sorry, men har bruker mobbekortet litt for ofte og litt for åpenlyst. Jeg kjøper det ikke. Men hvis man er litt enkel så tenker man kanskje at det han sier er fantastisk og inspirerende? Jeg tenker det samme som deg, kjøper heller ikke budskapet hans. Mulig jeg er kynisk, men tipper det er muligheten for å tjene penger og høste popularitet som driver ham, i mindre grad et ønske om hjelpe. Synes også det er litt latterlig at russelåt-skriveren som sang om lurehus og horer nå er hele Norges gullgutt, og til og med gamle damer synes han "er en fantastisk person" (sitat kommentarfelt). Folk må gjerne høre på musikken hans, så klart, men at han plutselig nå er blitt immun for kritikk (kritikere er "hatere" og "troll") er problematisk.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #45 Skrevet 23. mai 2021 La oss se litt her. I første bilde sier tix at "tenk å være 13 år og føle det sånn". Dette er helt vanlige tenåringsfølelser. Jeg har hørt dette fra mine tenåringer som ikke hadde tics og. Tix har sparket inn vidåpne dører og er en mediemanipulator av rang. Og Europa kjøpte det ikke. Bilde nummer to er hentet fra en nyfrelst tix'er. Det er bred konsensus i det feltet om at tix burde vunnet pga "han er så bra fyr og sangen er så bra". Tix selv vet at sangen er middelmådig på sitt beste. Så ja. Jeg er enig med deg ts. Anonymkode: b8bd1...a21 7
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #46 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare en litt interessant observasjon. Jeg har som mange fulgt med på årets Eurovision, og i Facebookfeeden har det poppet opp utallige lovord og heiarop til TIX. Ikke fordi vi «er nødt til å heie på Norge» men fordi mange oppriktig mener han var best, og burde vunnet. Jeg har samtidig lagt merke til at denne gruppen mennesker er en samlet gruppe av det jeg vil kalle litt «enkle». Ihvertfall når det kommer til mine Facebook venner. Litt sånn «livets harde skole» typer, og folk som spyr rundt seg med meninger om absolutt alt hele tiden. Så da lurer jeg på om det er fler som har observert det samme? Er denne typen musikk for de enkle menneskene, eller er det disse som rett og slett lar seg lure av stakkarsligheten? Anonymkode: 68290...081 Det er nok ikke bare det, men en stor andel av fansen er sånn du sier ja. Anonymkode: 13883...751 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #47 Skrevet 23. mai 2021 Anonymus Notarius skrev (Akkurat nå): Jeg tenker det samme som deg, kjøper heller ikke budskapet hans. Mulig jeg er kynisk, men tipper det er muligheten for å tjene penger og høste popularitet som driver ham, i mindre grad et ønske om hjelpe. Synes også det er litt latterlig at russelåt-skriveren som sang om lurehus og horer nå er hele Norges gullgutt, og til og med gamle damer synes han "er en fantastisk person" (sitat kommentarfelt). Folk må gjerne høre på musikken hans, så klart, men at han plutselig nå er blitt immun for kritikk (kritikere er "hatere" og "troll") er problematisk. Han er jo ikke immun for kritikk. Kritikerne driver på de. Helt greit å kritisere musikken hans. Anonymkode: dfc95...566 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #48 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er litt enig. Har forøvrig ei venninne som eeeelsker Tix. Hun er ikke enkel, men digger Ole Ivars og har ellers en tvilsom musikksmak, om du spør meg. Men så er det akkurat sånn musikk alle digger på hjemstedet hennes. Danseband, søt hvitvin og thousand island-dressing er det store. Anonymkode: fb2ea...64b Og SÅ? Er det feil å ha en annen smak enn deg? Er det ikke fint med mennesker som tør stå for det de liker og ikke bare følge strømmen for å ikke bli kallt enkel? Anonymkode: b2293...858 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #49 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og SÅ? Er det feil å ha en annen smak enn deg? Er det ikke fint med mennesker som tør stå for det de liker og ikke bare følge strømmen for å ikke bli kallt enkel? Anonymkode: b2293...858 Kan dere tixelskere slappe litt av snart? Det er ingen som sier du ikke kan like Ole Ivars eller Tix, men særlig stor musikk er det jo ikke Anonymkode: b8bd1...a21 7
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #50 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan dere tixelskere slappe litt av snart? Det er ingen som sier du ikke kan like Ole Ivars eller Tix, men særlig stor musikk er det jo ikke Anonymkode: b8bd1...a21 Og hvorfor har du behov for at Tix-elskere MÅ anerkjenne at de ikke liker stor musikk. Skal de vite hvor de hører hjemme i hierarkiet liksom? Klarer du ikke like den musikken du liker uten at andre må innse at de ikke har god musikksmak eller hva er greia deres? Jeg har god peiling på litteratur, men jeg driver ikke en misjon for å få folk som leser "enkle" bøker eller mainstream-litteratur til å forstå at de liksom har dårlig litteratursmak. Anonymkode: dfc95...566 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #51 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og hvorfor har du behov for at Tix-elskere MÅ anerkjenne at de ikke liker stor musikk. Skal de vite hvor de hører hjemme i hierarkiet liksom? Klarer du ikke like den musikken du liker uten at andre må innse at de ikke har god musikksmak eller hva er greia deres? Jeg har god peiling på litteratur, men jeg driver ikke en misjon for å få folk som leser "enkle" bøker eller mainstream-litteratur til å forstå at de liksom har dårlig litteratursmak. Anonymkode: dfc95...566 Ærlig talt det er ingen som sier dette. Slutt og føl dere så sykt krenka. Jeg bryr meg ikke om dere liker Tix eller Britney eller hva enn dere liker. Anonymkode: b8bd1...a21 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #52 Skrevet 23. mai 2021 Selv hae jeg ingenting i mot Tix (utenom st jeg synes noen av russelåtene hans var usmakelige). Men jeg stusser på st Eurovision egentlig skulle handle om å lage god musikk. Her har jo alt handlet om hans harde fortid og sykdommen hans. Minner meg litt om de som melder seg på idol, og er ekstremt opptatt av å få alt til å handle om at de mistet en søster. Dette er jo forferdeligtrist, men kan ikke musikk handle om musikk? Anonymkode: 89ba2...9f8 12
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #53 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan dere tixelskere slappe litt av snart? Det er ingen som sier du ikke kan like Ole Ivars eller Tix, men særlig stor musikk er det jo ikke Anonymkode: b8bd1...a21 Er det ikke fint at folk tør å stå for hva de liker da? Skal man gjemme seg i et skap når man skal spise thousand island og høre på Ole Ivars så du slipper å vite at slike folk finns? Anonymkode: b2293...858 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 23. mai 2021 #54 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): La oss se litt her. I første bilde sier tix at "tenk å være 13 år og føle det sånn". Dette er helt vanlige tenåringsfølelser. Jeg har hørt dette fra mine tenåringer som ikke hadde tics og. Tix har sparket inn vidåpne dører og er en mediemanipulator av rang. Og Europa kjøpte det ikke. Bilde nummer to er hentet fra en nyfrelst tix'er. Det er bred konsensus i det feltet om at tix burde vunnet pga "han er så bra fyr og sangen er så bra". Tix selv vet at sangen er middelmådig på sitt beste. Så ja. Jeg er enig med deg ts. Anonymkode: b8bd1...a21 Tror det er mer uvanlig å være 13 år å føle at man helt sikkert får seg kjæreste Jeg var nesten voksen før jeg våga å tro at noen ville ha meg. Og jeg har ikke tiks. Til det andre sitatet så så jeg lignende i flere kommentarfelt i dag. At Tix burde vunnet fordi han har best holdninger, er snillest osv. Til tross for at det er en musikkonkurranse... Det blir rett på trenden med at følelser skal trumfe kvalitet. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han er jo ikke immun for kritikk. Kritikerne driver på de. Helt greit å kritisere musikken hans. Anonymkode: dfc95...566 Er det? Han får svært få kritiske spørsmål av journalister etter hva jeg har hørt/lest (skal ikke påstå at jeg følger veldig nøye med på saken, altså). Og fanskaren i kommentarfeltene gjør meg livredd i alle fall Ikke mye rom for å si noe kritisk der.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #55 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ærlig talt det er ingen som sier dette. Slutt og føl dere så sykt krenka. Jeg bryr meg ikke om dere liker Tix eller Britney eller hva enn dere liker. Anonymkode: b8bd1...a21 Du bryr deg, det er tydelig. Du er irritabel, av uante grunner. Jeg hører ikke engang på Tix, men jeg skjønner ikke andre menneskers behov for å overbevise andre om hva som er god og dårlig smak, men mindre man er en seriøs og faglig kritiker. Anonymkode: dfc95...566 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #56 Skrevet 23. mai 2021 Anonymus Notarius skrev (Akkurat nå): Er det? Han får svært få kritiske spørsmål av journalister etter hva jeg har hørt/lest (skal ikke påstå at jeg følger veldig nøye med på saken, altså). Og fanskaren i kommentarfeltene gjør meg livredd i alle fall Ikke mye rom for å si noe kritisk der. Jada, de store mediene inviterer ham jo mest, og er ikke kritiske. Men det er nok av kritikk av sangene hans hvis man googler Jeg leser ikke kommentarfeltene og er ikke på twitter heller. Det blir for mye for meg så jeg får nok ikke med meg den rabiate fan-skaren. Anonymkode: dfc95...566
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #57 Skrevet 23. mai 2021 Anonymus Notarius skrev (Akkurat nå): Tror det er mer uvanlig å være 13 år å føle at man helt sikkert får seg kjæreste Jeg var nesten voksen før jeg våga å tro at noen ville ha meg. Og jeg har ikke tiks. Til det andre sitatet så så jeg lignende i flere kommentarfelt i dag. At Tix burde vunnet fordi han har best holdninger, er snillest osv. Til tross for at det er en musikkonkurranse... Det blir rett på trenden med at følelser skal trumfe kvalitet. Er det? Han får svært få kritiske spørsmål av journalister etter hva jeg har hørt/lest (skal ikke påstå at jeg følger veldig nøye med på saken, altså). Og fanskaren i kommentarfeltene gjør meg livredd i alle fall Ikke mye rom for å si noe kritisk der. Hehe ja, det er liksom ikke noe unikt og det finnes vel en halv million sanger om å reise seg fra avgrunnen, ganske normalt konsept. Trodde virkelig disse menneskene at hele Europa skal bry seg om rebrandingen til tix? At fordi de liker han må alle like han? Sangen var elendig. Vi må slutte stemme på personer og snart begynne stemme på sanger. Anonymkode: b8bd1...a21 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #58 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du bryr deg, det er tydelig. Du er irritabel, av uante grunner. Jeg hører ikke engang på Tix, men jeg skjønner ikke andre menneskers behov for å overbevise andre om hva som er god og dårlig smak, men mindre man er en seriøs og faglig kritiker. Anonymkode: dfc95...566 Nei, jeg er ikke irritabel i det hele tatt. Jeg har ikke sagt noe om smaken til absolutt noen. Jeg sier bare at det ikke er stor musikk. Noter deg også at jeg ikke uttaler meg om Tix på generell basis, kun om bidraget. Personlig hører jeg på masse drittmusikk. Anonymkode: b8bd1...a21 1
Gjest loveli Skrevet 23. mai 2021 #59 Skrevet 23. mai 2021 Anonymus Notarius skrev (4 minutter siden): Jeg tenker det samme som deg, kjøper heller ikke budskapet hans. Mulig jeg er kynisk, men tipper det er muligheten for å tjene penger og høste popularitet som driver ham, i mindre grad et ønske om hjelpe. Synes også det er litt latterlig at russelåt-skriveren som sang om lurehus og horer nå er hele Norges gullgutt, og til og med gamle damer synes han "er en fantastisk person" (sitat kommentarfelt). Folk må gjerne høre på musikken hans, så klart, men at han plutselig nå er blitt immun for kritikk (kritikere er "hatere" og "troll") er problematisk. Vet du, jeg synes faktisk at Tix er med på å gi enda mer skam til de som blir mobbet og som kanskje lider av traumer de ikke klarer å jobbe seg ut av ved å si "det går over". For noen gjør det faktisk ikke det! Og det skal også være ok, uten at han forteller dem at det er noe feil med de som ikke klarer å legge mobbingen bak seg. Greit nok, for de fleste går det over, men for noen er hele livet ødelagt pga mobbing. Det handler ikke om å velge å være et offer, et menneskets psyke kan faktisk ødelegges for evig og alltid av store nok traumer. Tix er med på å legge skylda på mobbeofrene dersom de ikke kommer seg videre fra mobbingen. "Du velger hva du føler". Javel, så hvorfor klager han da på mobbingen han ble utsatt for? Han valgte jo tross alt å ta seg nær av mobbingen... Jeg er så drittlei av folk som har kommet seg videre og som forventer det samme av andre. De hever seg over de som kanskje ikke klarer det og de legger stein til en byrde som allerede er stor nok for de det gjelder. Jeg så en dokumentar fra TV Norge om et søsterpar som ble så mobbet at de var helt knust som voksne. Ikke faen om det hjelper dem at Tix blir rik, knuller på pene damer og ber dem skjerpe seg liksom... Verden er ikke lik for alle. Disse søstrene valgte ikke å leve med store traumer de ikke klarte å "komme seg over". Hvem velger noe sånt??? Igjen, flott at Tix har klart det, men han burde spare seg fra å trykke andre svake mennesker lenger ned I søla... med svake mennesker mener jeg knuste mennesker. Disse søstrene jeg så i dokumentaren var sterke som pokker for å orke å leve videre med den mentale smerten de må holde ut hver dag. Beklager at jeg lar meg provosere sånn av han (og andre kjendiser som har opplevd mobbing), takk for meg.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #60 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, jeg er ikke irritabel i det hele tatt. Jeg har ikke sagt noe om smaken til absolutt noen. Jeg sier bare at det ikke er stor musikk. Noter deg også at jeg ikke uttaler meg om Tix på generell basis, kun om bidraget. Personlig hører jeg på masse drittmusikk. Anonymkode: b8bd1...a21 Hvis du må ty til hersketeknikken om at folk er krenka så virker du irritabel. Jeg bare sier det. Det andre du skriver her er jeg enig i. Anonymkode: dfc95...566
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå