AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #101 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 23.5.2021 den 10.39): Yep, ser det samme. Er vel fordi de forstår hva han sier, bruker veldig enkle enderim og analogier. Anonymkode: 1958c...6ed Sammenligner han med Jahn Teigen. Anonymkode: ea1ac...05b
Gjest RehabilitertIncel Skrevet 24. mai 2021 #102 Skrevet 24. mai 2021 Jeg liker han fordi han hevet seg over all mobbingen han har opplevd.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #103 Skrevet 24. mai 2021 21 hours ago, AnonymBruker said: "Enkle" folk leser bare skandaleoverskriftene og danner seg et bilde av fyren kun utifra det. Baserer hele inntrykket sitt på cherrypicking fra flere år bak i tid, og ser helt bort fra alt det andre. Jeg holder meg vanligvis til iron maiden, in flames og kvelertak, men denne kan jeg sette på når som helst. Helt nydelig Jeg synes Tix er ekstremt talentfull. Han fremstår som ydmyk og god når han går ut av rollen, han har en nydelig stemme, skriver sangene sine selv og kan spille flere instrumenter. Han har gjort det beste ut av situasjonen sin for å si det mildt, og i motsetning til diverse andre "forbilder" for tiden som baserer karrieren sin på ungdommens usikkerhet og tjener rått på kropp og reklame, så gjør han en innsats for det motsatte. Anonymkode: a9ff8...94e Haha. Nydelig stemme? Kan forstå at noen liker sangene hans, men det er ikke grunnet stemmen, den er meget svak. Anonymkode: 51ed1...a83 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #104 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 23.5.2021 den 12.07): Når han får tilbakemeldinger som dette, sier det kanskje litt om at han betyr noe for veldig mange? Heldigvis blir ikke flertallet av 13-åringer i Norge mobbet for noe de ikke kan noe for. Den samtalen han nevner har nok sikkert skjedd flere ganger for han og mange andre med diagnoser, og husk at mange av disse har ikke venner heller. Det er en stor forskjell. Anonymkode: 27fa6...c88 Jeg synes det der er flaut. Flott at han hjulpet noen, men det er skamløst å skryte av det. Anonymkode: ea1ac...05b 6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #105 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): "Enkle" folk leser bare skandaleoverskriftene og danner seg et bilde av fyren kun utifra det. Baserer hele inntrykket sitt på cherrypicking fra flere år bak i tid, og ser helt bort fra alt det andre. Jeg holder meg vanligvis til iron maiden, in flames og kvelertak, men denne kan jeg sette på når som helst. Helt nydelig Jeg synes Tix er ekstremt talentfull. Han fremstår som ydmyk og god når han går ut av rollen, han har en nydelig stemme, skriver sangene sine selv og kan spille flere instrumenter. Han har gjort det beste ut av situasjonen sin for å si det mildt, og i motsetning til diverse andre "forbilder" for tiden som baserer karrieren sin på ungdommens usikkerhet og tjener rått på kropp og reklame, så gjør han en innsats for det motsatte. Anonymkode: a9ff8...94e Jeg synes det blir for mye sutresanger. Hvorfor skal man bare synge om det triste i livet for å bli akseptert? Anonymkode: ea1ac...05b
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #106 Skrevet 24. mai 2021 Liker ikke musikken hans, det er for det meste masete russesanger og sangen fra euro var sånn backstreetboys cheezy greier ..men kidsa mine elsker tix. Jeg har følgt han på sosiale medier og liker personligheten hans -Synes at han utrykkte seg på en bra måte der nede i Rotterdam. Han har en veldig sympatisk væremåte og synes ikke det er tilgjort og inbildsk. Jobber som lærer selv , og syns at det er bra han slår et slag for barn med tourettes og andre vansker i oppveksten . Anonymkode: 37d0a...4f8 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #107 Skrevet 24. mai 2021 Vill kanskje være enig med ts. Min mor og bestemor ser jeg på som litt enkle personer, og dem liker plutselig tix etter det ble kjent at han skulle til grand Prix. Anonymkode: 51ed1...a83 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #108 Skrevet 24. mai 2021 Er enig med TS. Folk som liker MGP og Tix bryr seg lite om musikk og vet ikke hva de snakker om. Anonymkode: e4a34...bda 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #109 Skrevet 24. mai 2021 byråkrati skrev (På 23.5.2021 den 10.40): Du tenker så enkelt om mennesker, men ser på deg selv som kompleks? /thread end Anonymkode: 4b481...e94 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #110 Skrevet 24. mai 2021 jabx skrev (På 23.5.2021 den 11.11): Disse "enkle" har sterke meninger, og er også veldig fordømmende. Det er ikke udelt positivt at man tør å åpne kjeften, når det som kommer ut gjerne er hat og hets mot f.eks. minoritetsgrupper, motstand mot vaksine, påstander om at klimaendringene er løgn, osv. Hm. Jeg ser meget alvorlig på innvandringen til Europa. Er nokså høyt utdannet realist, og har blitt fordømmende. Jeg er også skeptisk til vaksinen. Har stor sans for estetikk, filosofi og idehistorie. Likte Frankrikes bidrag. Elsker punkrock. Så langt fra TIX du kan komme, egentlig. Her må vi alle være forsiktige med å sette i bås. Anonymkode: c90b0...a34
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #111 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er enig med TS. Folk som liker MGP og Tix bryr seg lite om musikk og vet ikke hva de snakker om. Anonymkode: e4a34...bda Her er jeg bare delvis enig, altså. Jeg er ganske dypt inne i den mer alternative/indie, melankolske kretsen av musikk-Norge. Eurovision er manges "guilty pleasure", også fordi man som regel finner noen få veldig gode låter. Frankrike var en av de dette året. Den låta mener jeg er kunst. Fjorårets vinner (samt året før der igjen) er ikke musikk på lavt nivå. Det er en klisje at Eurovision bare kommer med B kvalitet. Man finner nesten alltid et par lysglimt. Angående TIX er jeg enig. Anonymkode: c90b0...a34
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #112 Skrevet 25. mai 2021 Må si meg enig med TS, egentlig. Jeg har hatt såå lyst til å like TIX - mye fordi min 11-årig gamle datter forguder han. Så vi har sett på han er med på; Lindmo, HAIK, 4-stjerners middag, Debatten og diverse Instagram-stories. Og jeg begynte å like han rundt debatten om musikkanmeldelsen hans, men så var det et eller annet som skjedde 😅 jeg føler han spiller ekstremt på "historien" sin og melker det for absolutt alt det er verdt. Han hadde vunnet så mye ved å si "om sangene mine kan bety noe for andre, så er det fantastisk" kontra "sangene mine hjelper så mange og redder liv!". Jekka seg ned noen hakk og vært ydmyk, rett og slett. "Ut av mørket" eller "Fallen Angel" den var skrevet til ei jente, der han opprinnelig i et tidligere intervju sa at sangen handlet om å være forelsket, men at du føler den andre personen er for bra for deg - og du må la de gå. Men etter historien hans kom ut og MGP-sirkuset begynte, har han snudd og sangen handler plutselig om noe annet. Noe ingen nevner eller snakker høyt om. For all del, fantastisk at så mange føler at han har bidratt til mer åpenhet rundt det å ha tourettes og har fjernet stigmaet rundt det. Men for meg personlig, så føler jeg Tix har blitt mer kjent som person enn for musikken sin. Spent på hva han gjør fremover nå for å holde interessen oppe nå som ESC roer seg 💁♀️ Anonymkode: dc7be...a23 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #114 Skrevet 26. mai 2021 De som liker tix, er de samme som liker danseband og country Anonymkode: ea1ac...05b 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #115 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): De som liker tix, er de samme som liker danseband og country Anonymkode: ea1ac...05b Det får jeg meg ikke til å tro. Liker fjortisser og studenter danseband og country? Anonymkode: 7d73d...c62
Diamant20 Skrevet 26. mai 2021 #116 Skrevet 26. mai 2021 akks skrev (På 23.5.2021 den 23.07): Så solbriller hjelper mot tics? Jeg kunne nemlig ikke se et eneste tics når han hadde på seg solbriller. Da han ble intervjuet fra siden kan man se at han ikke har noen tics. Ja, og stress, press og sterkt scenelys er eksempler på faktorer som kan påvirke ticsene. https://www.nrk.no/kultur/tix-forklarer-hvorfor-han-fikk-tics-pa-scenen_-men-ikke-har-hatt-det-i-tidligere-intervjuer-1.15501615
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #117 Skrevet 26. mai 2021 Jeg er lærer i matematikk og engelsk og har altså høyere utdanning. Jeg liker Tix veldig godt. For meg handler det om at han bruker sin plattform til å snakke om ting som er vanskelig. Jeg har møtt mange som ham i min jobb, som hadde trengt nettopp å se at andre også sliter men at man kan bruke det som en styrke. Det som imponerer meg mest er at han gjør det på tross av den mengden latterliggjøring og ufine kommentarer som blir ham til del. Han kunne ha dyrket Tix-karakteren og imaget som tøff og usårlig, men viser frem at det bare er en fasade. Å tørre å fronte ensomhet som jo er enormt stigmatiserende det er utrolig modig. Og nå er det åpenbart så provoserende at hans fanskare øker voldsomt, så nå skal de også devalueres som enkle. Eller naive middelaldrende kjerringer som nevnt i Eurovisiontråden. Budskapet hans er jo at det finnes håp, men det tenåringene som finner håp i historien hans ser, er jo at mobbingen slett ikke tar slutt selv om man blir voksen. Jeg tror at fellesnevneren for de av oss som liker Tix er evnen til empati. Anonymkode: e284a...a75 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #118 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 26.5.2021 den 21.42): Jeg tror at fellesnevneren for de av oss som liker Tix er evnen til empati. Nei. Anonymkode: fb2ea...64b 2
Idiot007 Skrevet 28. mai 2021 #119 Skrevet 28. mai 2021 Helt enig. Det går igjen med alle brukerne jeg jobber med å passe på, at de liker tix 😅 2
Hannah80 Skrevet 28. mai 2021 #120 Skrevet 28. mai 2021 Denne syns jeg oppsummerer det godt. https://www.aftenbladet.no/meninger/kommentar/i/zga9QK/behandla-menneske-fint-tix 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå