miss summers Skrevet 23. mai 2021 #21 Skrevet 23. mai 2021 Jeg følger ikke med på MGP, Skal vi danse, Voice og alle disse programmene. Visste ikke engang at han skulle representere Norge før det hadde gått lang tid. Og for meg betyr det fint lite. Syns likevel sangene hans fenger litt, og jeg liker de norske versjonene. Er jeg også enkel? Kanskje, men spiller det egentlig noen rolle for deg? Hvorfor bruke energi på å tenke ut disse påstandene? Hvorfor opptar det deg? 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #22 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke lite dømmende🙄 Anonymkode: b0d9d...ff9 Jeg ventet på den kommentaren. Anonymkode: fb2ea...64b 1
Marimba Skrevet 23. mai 2021 #23 Skrevet 23. mai 2021 Jeg liker ikke musikken til Tix , det er ikke helt min smak, men jeg synes han har hatt en meget bra fremtreden det siste året. Synes han virker smart og reflektert, samt at han er dyktig musikalsk selv om det er på en litt mer utradisjonell måte. Derfor heiet jeg på han både i MGP og ESC Som lærer synes jeg også det er fantastisk hvordan han har satt fokus på dette med tourettes, tics og psykisk helse på en slik måte at til og med niåringene i klassen min har fått ny respekt for medelevene som sliter med dette. Også dette med russelåtene da. Tenker det er et tilbakelagt kapittel. De fleste mennesker har bagasje i en eller annen form. Om disse tankene gjør meg til enkel, så får jeg heller bare være enkel. 10
Gjest Robin666 Skrevet 23. mai 2021 #24 Skrevet 23. mai 2021 (endret) Folk som er aktive på Facebook er som oftes enkle. Du finner sjelden høyt utdannede mennesker, med gode stillinger og høy inntekt som kommenterer der. Noen unntak i de såkalte samfunnsdebattantene, men i det store er det livets harde skole og de på nivået over som herjer. Mistenker at det er eneste sted i hverdagen de føler de kan hevde seg litt. Endret 23. mai 2021 av Robin666
Laraa Skrevet 23. mai 2021 #25 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg er litt enig. Har forøvrig ei venninne som eeeelsker Tix. Hun er ikke enkel, men digger Ole Ivars og har ellers en tvilsom musikksmak, om du spør meg. Men så er det akkurat sånn musikk alle digger på hjemstedet hennes. Danseband, søt hvitvin og thousand island-dressing er det store. Anonymkode: fb2ea...64b Høres ut som om de bygdefolka har det mye morsommere enn de som konverserer over en cava og overprisede marinerte oliven håndplukket i Italia på aker brygge. Jeg hadde foretrukket bygdefest midt på sommeren , midt i naturen og grilkoteletter any day 6
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #26 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Tror nok det er det at han er tidligere mobbeoffer som treffer den type mennesker (altså livets harde skole). De er jo en gjeng som kanskje har slitt mye med mobbing, utenforskap og diverse og kan derfor kjenne seg igjen i historien til Tix og synes synd på han. Selv liker jeg verken Tix eller sangene hans da musikken ikke er min smak. Anonymkode: 34253...0cf Rart at du mener at Tix spiller på sympati og vant den norske versjon med sympartistemmer? Anonymkode: 29cb2...0c0 3
jabx Skrevet 23. mai 2021 #27 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Er for at de "enkle" etter min mening ikke tar ting så høytidelig. De tørr å åpne kjeften og de har et annet syn på mennesker. For meg virker du dømmende med tanke på at du har så oven fra og ned holdning mot "enkle" mennesker. Jeg liker selv ikke musikken til Tix men jeg sier ikke at folk er mindre smarte fordet. De heier frem et menneske som inspirerer unge mennesker i dag og det krever mot. Nettopp fordi de møter mange med din tankegang. Anonymkode: bd6c1...9f5 Disse "enkle" har sterke meninger, og er også veldig fordømmende. Det er ikke udelt positivt at man tør å åpne kjeften, når det som kommer ut gjerne er hat og hets mot f.eks. minoritetsgrupper, motstand mot vaksine, påstander om at klimaendringene er løgn, osv. 10
Gjest byråkrati Skrevet 23. mai 2021 #28 Skrevet 23. mai 2021 20 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er nok en plass midt i mellom... som de fleste er Anonymkode: 68290...081 Enig i at de fleste som liker tix er en plass midt mellom
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #29 Skrevet 23. mai 2021 Marimba skrev (3 minutter siden): Jeg liker ikke musikken til Tix , det er ikke helt min smak, men jeg synes han har hatt en meget bra fremtreden det siste året. Synes han virker smart og reflektert, samt at han er dyktig musikalsk selv om det er på en litt mer utradisjonell måte. Derfor heiet jeg på han både i MGP og ESC Som lærer synes jeg også det er fantastisk hvordan han har satt fokus på dette med tourettes, tics og psykisk helse på en slik måte at til og med niåringene i klassen min har fått ny respekt for medelevene som sliter med dette. Også dette med russelåtene da. Tenker det er et tilbakelagt kapittel. De fleste mennesker har bagasje i en eller annen form. Om disse tankene gjør meg til enkel, så får jeg heller bare være enkel. Det virker jo ikke som om det er et tilbakelagt kapittel når TIX velger å opptre forjournalistene i Rotterdam i nylaget russedrakt og i intervjuet med nrk etter avstemningen er åpenbart beruset og sier at han har deltatt på mange russefester. https://direkte.vg.no/17-mai/news/tix-i-russedress-i-nederland.b_-lTgMTL Anonymkode: b2db0...43b 7
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #30 Skrevet 23. mai 2021 Nå har vi fått historien til TIX. Og det er flott om den kan inspirere noen til å ikke gi opp og til å hjelpe andre. Men nå synes jeg TIX har såpass talent musikalsk og som entertainer, på sitt beste, at jeg håper han fremover fokuserer mer på å fronte musikken. Ikke på å selge seg selv og historien. Hvis musikken har suksess vil historien følge med automatisk uten at det blir påtrengende. Anonymkode: 86dd8...dfc 1
sicario Skrevet 23. mai 2021 #31 Skrevet 23. mai 2021 Laraa skrev (8 minutter siden): Høres ut som om de bygdefolka har det mye morsommere enn de som konverserer over en cava og overprisede marinerte oliven håndplukket i Italia på aker brygge. Jeg hadde foretrukket bygdefest midt på sommeren , midt i naturen og grilkoteletter any day Man drikker bare ikke Cava. Cava er for enkle mennesker og bygdefolk som vil flotte seg, men ikke kan god drikke. Cava er de musserendes Tix om du vil. 6
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #32 Skrevet 23. mai 2021 Laraa skrev (6 minutter siden): Høres ut som om de bygdefolka har det mye morsommere enn de som konverserer over en cava og overprisede marinerte oliven håndplukket i Italia på aker brygge. Jeg hadde foretrukket bygdefest midt på sommeren , midt i naturen og grilkoteletter any day Du, jeg kan kose meg i begge omgivelser jeg. Det var en måte å beskrive en type samfunnslag på. Jeg sa ingenting om at det ikke var hyggelige folk. Jeg lar henne forøvrig drikke sin søte hvitvin uten kommentar, mens hun utbryter «æææææsj, fy fan at du orker det sure bobleskvipet ditt», og lager spylyder fordi jeg koser med oliven. Så jeg vet ikke heeeeelt hvem som er mest nedlatende jeg. Anonymkode: fb2ea...64b 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #33 Skrevet 23. mai 2021 Jeg skjenner hun én som like TIX i min nære vennekrets, og hun er nok det jeg ville omtalt som "enkel", ja.... Så her er jeg faktisk enig med deg. Hun er av typen som ikke virker spesielt reflektert eller tenkende, og som mener det "alle andre" mener utfra hva hun lar lest på facebook. Anonymkode: 34ea4...972 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #34 Skrevet 23. mai 2021 sicario skrev (2 minutter siden): Man drikker bare ikke Cava. Cava er for enkle mennesker og bygdefolk som vil flotte seg, men ikke kan god drikke. Cava er de musserendes Tix om du vil. 😂😂😂 beste, og litt enig😂😂😂 Anonymkode: 68290...081 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #35 Skrevet 23. mai 2021 34 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er litt enig. Har forøvrig ei venninne som eeeelsker Tix. Hun er ikke enkel, men digger Ole Ivars og har ellers en tvilsom musikksmak, om du spør meg. Men så er det akkurat sånn musikk alle digger på hjemstedet hennes. Danseband, søt hvitvin og thousand island-dressing er det store. Anonymkode: fb2ea...64b Innen sin sjanger, russelåter, fengende "ørevirus" av forgjengelige partyfarsotter og delvis MGP, er Tix i toppsjiktet i Norge. Men om dette er det eneste noen liker, og de er eldre enn 14, ville jeg blitt bekymret. Anonymkode: 86dd8...dfc 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #36 Skrevet 23. mai 2021 Men gud - er du en av dem. De enkle som liker tix i min familie er det man kaller arbeiderklasse. Langt fra enkle folk, men uutdannede, ja, uten interesse for høytsvevende filosofiske abstraksjoner, som har nok av ting å drive med, og har møtt andre ting i livet og mer konkret drit enn det jeg - utdannet og som ikke liker tix' musikk - har møtt og som har hatt mindre tid til å tenke over om de har en kultivert smak som de kan differensiere fra de liksom enkle sjelers sjelers smak. Så observasjonen din er grovt sett riktig, men lite presis, unyansert og en smule spyfremkallende. Anonymkode: dfc95...566 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #37 Skrevet 23. mai 2021 Jeg liker tix. Jeg er langt fra enkel, men jeg har to teorier om hvorfor jeg liker ham. 1) Jeg er 24 år og har vært eksponert for musikken hans siden før jeg var russ. Musikken hans har skapt mye god stemning og bidratt til mange gode minner. 2) Jeg kan ikke musikk i det hele tatt, og liker at musikken er litt enkel. Så på dette punktet er jeg kanskje litt enkel. Jeg synes likevel ikke at han var eurovision-materiale, og hadde ikke tro på ham der. Anonymkode: b859e...f86 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #38 Skrevet 23. mai 2021 Kan legge til at jeg er nyutdannet jurist, og de aller fleste vennene mine på studiet liker tix, og flere som er mer musikalske enn meg. For oss tror jeg rett og slett det skyldes alder + eksponering og at man forbinder musikken med noe positivt (tross sangtekstene). Nå man fester vil man ha noe enkelt, og da man begynner å like den som lager musikken, liker man den også når han legge rom sjangeren litt. Anonymkode: b859e...f86 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #39 Skrevet 23. mai 2021 Det er jo ikke alle som liker TIX som legger det ut på FB heller da. Anonymkode: 27fa6...c88 1
Gjest TheCatLady Skrevet 23. mai 2021 #40 Skrevet 23. mai 2021 Jeg vet ikke siden jeg ikke kjenner noen som liker Tix, men har alltid tenkt på musikken hans som partymusikk så sånn sett er det jo enkel musikk. Sånn som folk synger med og danser til på afterski eller når de er russ og aldri hører på igjen etter det. Jeg har egentlig sett for meg at det er mest unge mennesker som liker Tix, men mulig jeg tar feil der. Jeg synes egentlig at han passet bra i mgp, men at låten ikke var spesiell nok til å få masse stemmer der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå