Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninne som skal gifte seg, og har lite gave ønsker. Men så kom jeg på at en god kjøkken kniv kunne jo kanskje være noe. Nå er prisen en smule relevant. Har tenkt å spandere ca 300 kr på gave, og aner ikke om en får en god kniv til den prisen heller.

Jeg vet ikke hvilke kjøkkenkniv som er ett "must" på ett kjøkken. Den bør heller ikke være altfor "spesiell" og ensidig i bruksområdet.

Noen som har forslag? vet du hvor en kan kjøpe det, og ca pris så er det supert! :)

Mulig dette innlegget er lagt inn på helt feil kategori. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kokkekniv er det aller første jeg ville kjøpt. Gjerne 25-30 cm, så den ikke er alt for stor eller liten. Veldig anvendelig.

Det neste ville vært en brødkniv, så en fiskekniv, deretter en større eller mindre kokkekniv enn den første. En liten grønnsakskniv er bra, og til slutt en utbenerkniv. Alt annet blir bare tilskudd, med mindre man har spesielle behov.

Skrevet
En kokkekniv er det aller første jeg ville kjøpt. Gjerne 25-30 cm, så den ikke er alt for stor eller liten. Veldig anvendelig.

Ja, det synest jeg høres fornuftig ut. Har de dette på en jernvare forretning mon tro? og er det urealistisk av meg å håpe å få en ok kniv i 300 kr klassen?

Skrevet

Victorinox har kjempegode kokkekniver som i hvert fall ikke koster veldig mye over 300 kr. :)

Skrevet

Ta en tur på Jernia og se om de fortsatt har knivblokker fra Invite.

Knivblokk med seks kniver i forskjellige utgaver (de viktigste) har kosta ca 200 kroner i sommer. De er skarpe, eggen står lenge, de har et godt, gummiert grep, og tåler oppvaskmaskin. Dette er et røverkjøp!

Jeg kjøpte disse til å ha på hytta, men jeg oppdaga at disse knivene er mange hakk bedre enn de dyre knivene jeg har hjemme. (Frk kokk er faktisk misunnelig.) Eneste ulempen med settet er at det ikke følger med skjerpestål.

Skrevet

Selv elsker jeg victorinox knivene mine. Og faktisk kan du få fatt i det på Clas Ohlson til en rimelig penge. Husker ikke helt prisen, men de er uansett verdt hver krone.

Skrevet
Victorinox har kjempegode kokkekniver som i hvert fall ikke koster veldig mye over 300 kr.  :)

:Nikke:

Skrevet

fikk victorinox-kniver i bryllupsgave; de er fantastiske!! Vi bruker dem hver dag :)

Skrevet

Er mange her som har gode erfaringer med victorinox kniver, så det må jeg sjekke ut. :)

Skrevet

Victorinox er bra. Jeg har dem sjøl. Men vil du gjøre et kupp stikker du innom Jernia (som også selger Victorinox) og ser etter Invite.

Skrevet

Hvis du bor i Oslo, trondheim eller Østfold, kan jeg tipse deg om at Smart Club denne uka har 50% prisreduskjon på kviver i Dukas serie"Kobe", som har fått toppkarakter i flere tester.

Jeg har tre kniver - en stor kokkekniv, en brødkniv og en rotkniv.

Skrevet
Victorinox har kjempegode kokkekniver som i hvert fall ikke koster veldig mye over 300 kr.  :)

Mm, kjempegode kniver :)

Skrevet

Anbefaler victorynox kokkekniv 21 cm? eller er det 19. Den passer til alt. Det er en veldig anvendelig lengde på bladet, og en lett kvinv som passer veldig godt til jentehender. lengere blad gir en tyngre kniv, som jeg syns blir litt uhåndterlig.(Typen er kokk, så vi har alle lengdene av victorynox sine kokkekviver)

I tillegg har vi konditorkniven(brødkniv) og en rotkvin som også er i daglig bruk. Dette er de tre viktigste knivene, så kan en utvide sortimentet etter hvert som man avanserer på kjøkkenet.

Skrevet

Vi har brødkniven fra Victorinox... Den er fantastisk!!!

Skrevet
Vi har brødkniven fra Victorinox... Den er fantastisk!!!

:enig_anim:

Skrevet

Har prøvd diverse kniver, og anbefaler Victorinox (jeg også). Har kokkekniven, men skal kjøpe brødkniv og universalkniv også. Tror kokkekniven koster ca 300,- på Clas Ohlson, og tviler på det er stor prisvariasjon på disse. De har de også på Jernia og TilBords i alle fall.

Skrevet

Vi har brødkniv fra Sanelli (grønt skaft, og litt rødt på), og den synes jeg er kjempebra! Den har vi hatt LENGE uten at den har blitt dårligere.

Har sett at Meny har begynt å selge dem.

Vi har blant annet tomatkniv og fileteringskniv. Tomatkniven bruker jeg ganske ofte, til tomat! :ler: Men fileteringskniven... :klø: Mannen min er knivfrelst. :roll:

Kanskje en brødkniv og tomatkniv fra Sanelli? :)

Skrevet

Det er tydelig at gode kjøkken redskaper er noe som opptar mange. Og det er jo flott for meg fordi nå har jeg fått masser av gode råd! :) Det ble en victorinox kniv som jeg kjøpte på Clas Ohlson, betalte litt over 300 kr for den. Så nå er gaven sendt avgårde.

Og jeg har også fått ide`til jule presang! ;)

Skrevet

TV2 hjelper deg testet kokke kniver en gang for lenge siden. Så på sidene deres så finner du litt info.

Men husk en viktig ting, skal du gi bort en kniv må du legge ved et kronestykkke som du skal få tilbake! Å gi bort en kniv betyr ulykkke, men om du får tilbake kronestykket har mottakeren liksom kjøpt kniven av deg og alt er ok ;-)

Skrevet
Men husk en viktig ting, skal du gi bort en kniv må du legge ved et kronestykkke som du skal få tilbake! Å gi bort en kniv betyr ulykkke, men om du får tilbake kronestykket har mottakeren liksom kjøpt kniven av deg og alt er ok ;-)

Ups, og jeg som har sendt avgårde gaven allerede. Og dette er bryllups gave... :overrasket: Blir det skillsmisse så får jg heller påta meg skylden for det. :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...