AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #1 Del Skrevet 22. mai 2021 Vi er flere søsken. Vi har en dement forelder og vi skal nå selge huset. Min bror har tatt over som verge og vi har holdt på å tømme huset osv. kort fortalt min bror og kone er sur på meg etter en krangel der jeg sa klart ifra at jeg ikke ville hans kone skulle forsyne seg av arvegodset. Dette er for oss søsken. Ble mye drama. nå har bror og kona stengt meg helt ute. Han snakker ikke med meg. Samarbeidet mellom oss søsken når det gjelder huset er ikke eksisterende da bror stenger meg ute. Jeg har snart vasket ned hele huset, og lagt mange mange timer i dette. Jeg aner ikke hvor i prosessen vi er mtp takstmann, visning etc. han informerer min søster om alt som skjer mtp huset, mens jeg ikke vet noe. Jeg må spør min søster om alt. I går sier søster at det ikke er vits i å vaske ned huset, da de som kjøper sikkert vil rive ned en del og bygge om.. takk for den, etter snart 20 timer med nedvask. vet ikke hvor mye jeg orker å involvere meg mer i dette huset. for litt siden fikk jeg et brev fra sykehjemmet hvor foreldren vår bor, jeg spurte bror om det var noe han skulle ha mtp verge oppgaven, fikk ikke svar. spurte min søster, og hun sa bror ikke trengte brevet likevel.. kunne han ikke sagt det da? Jeg føler meg helt utfryst og er i kjelleren.. Anonymkode: d1fb7...243 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #2 Del Skrevet 22. mai 2021 Dere søsken burde samles og ha et møte om ting. Selv om bror er verge, betyr ikke det at alle oppgaver skal løses av ham, eller at han ikke behøver å informere og involvere dere andre søsken. Kanskje du var vel skarp i tonen? Men viktig å få til enighet om at barn ordner opp med arv og alt, alle svigerbarn holder seg unna. Anonymkode: fc712...0b4 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lønnesirup01 Skrevet 22. mai 2021 #3 Del Skrevet 22. mai 2021 Når var det du sa at hans kone "ikke skulle forsyne seg av arvegodset"? Var dette etter at hun faktisk hadde gjort det? Eller før hun hadde gjort noe som helst? Hva var bakgrunnen for det utsagnet? Dersom huset skal selges, så bestilles det vask ja. Det er ganske vanlig. Mulig du ikke var klar over dette, men dersom du bare begynte å vaske, så vil vel søsken tenke at det bare er unødvendig. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #4 Del Skrevet 22. mai 2021 Lønnesirup01 skrev (1 time siden): Når var det du sa at hans kone "ikke skulle forsyne seg av arvegodset"? Var dette etter at hun faktisk hadde gjort det? Eller før hun hadde gjort noe som helst? Hva var bakgrunnen for det utsagnet? Dersom huset skal selges, så bestilles det vask ja. Det er ganske vanlig. Mulig du ikke var klar over dette, men dersom du bare begynte å vaske, så vil vel søsken tenke at det bare er unødvendig. Dette sa jeg etter hun hadde forsynt seg av arvegodset. Hun ble fornærmet og min bror støtter henne. Det skal ikke bestilles nedvask, da jeg og min søster ble enig om å vaske ned huset selv. Anonymkode: d1fb7...243 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #5 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere søsken burde samles og ha et møte om ting. Selv om bror er verge, betyr ikke det at alle oppgaver skal løses av ham, eller at han ikke behøver å informere og involvere dere andre søsken. Kanskje du var vel skarp i tonen? Men viktig å få til enighet om at barn ordner opp med arv og alt, alle svigerbarn holder seg unna. Anonymkode: fc712...0b4 Helt enig! Men veldig vanskelig å møtes da han ikke vil være i samme rom som meg. Ja jeg var litt skarp i tonen, men beklaget meg etterpå. Det er litt sårt når en svigerinne forsyner seg av ting som betyr mye for meg i mitt barndomshjem. nei, han skal ikke løse alle ting, han er verge pga hus salget og ordner med papirer til fylkesmann. men greit å bli informert om hva som skjer da vi er flere søsken og skal dele på oppgavene Anonymkode: d1fb7...243 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #6 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette sa jeg etter hun hadde forsynt seg av arvegodset. Hun ble fornærmet og min bror støtter henne. Det skal ikke bestilles nedvask, da jeg og min søster ble enig om å vaske ned huset selv. Anonymkode: d1fb7...243 Det er ikke arvegods før vedkommende som eier det er død. Anonymkode: b3699...5e6 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #7 Del Skrevet 22. mai 2021 Kan ikke skjønne at noen arver noe som helst når ingen er døde? Anonymkode: 0506c...d84 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #8 Del Skrevet 22. mai 2021 Har det falt deg inn, ts, at du som voksen kan velge hvordan du oppfører deg? Når du så velger å oppføre deg støtende og den du snakker til blir støtt? Ja, da opplever du det vi kjenner som konsekvensen av våre handlinger. Du var ufin mot sin bror og din svigerinne. Med viten og vilje. Hvilket mål denne ufinheten hadde (utover det helt åpenlyse - å støte din bror og din svigerinne) er for oss alle her uklart. Uansett ble din bror og svigerinne støtt. Som omtrent alle ville blitt. Man kan kanskje tenke seg at du, gitt at du viser null forståelse for at du er frekk og ufin, alltid er slik. Og at dette er siste dråpen og din bror nå tenker at han har det bedre i livet uten deg som søster. De fleste ville nok vært enig med han i det, dersom du snakker sånn til vanlig. Så sier du at du er trett og lei og orker ikke mer av konsekvensen av dine handlinger. Neivel. Men som voksen har du kun valget å leve med dine handlinger. Det finnes ingen annen utvei. Du kan forsøke legge deg langflat og be om unnskyldning og forsøke overbevise om at du tar din destruktive adferd på alvor og oppsøker terapi. Men din bror har ingen forpliktelse til å tilgi deg. Anonymkode: 32d5c...2f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #9 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan ikke skjønne at noen arver noe som helst når ingen er døde? Anonymkode: 0506c...d84 Hadde vært fint å få svar og støtte på tråden. Foreldren vår er dement og sitter på sykehjem, huset skal selges og tingene bort. Da blir det fordelt på oss søsken. Anonymkode: d1fb7...243 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #10 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde vært fint å få svar og støtte på tråden. Foreldren vår er dement og sitter på sykehjem, huset skal selges og tingene bort. Da blir det fordelt på oss søsken. Anonymkode: d1fb7...243 Ugreit. Huset kan selvsagt selges, men pengene fra salget burde være forelderens frem til naturlig død. Jeg har aldri helt forstått dette arvehasrverket. Blir litt gribb over det hele i mine øyne. Anonymkode: 147bd...563 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #11 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har det falt deg inn, ts, at du som voksen kan velge hvordan du oppfører deg? Når du så velger å oppføre deg støtende og den du snakker til blir støtt? Ja, da opplever du det vi kjenner som konsekvensen av våre handlinger. Du var ufin mot sin bror og din svigerinne. Med viten og vilje. Hvilket mål denne ufinheten hadde (utover det helt åpenlyse - å støte din bror og din svigerinne) er for oss alle her uklart. Uansett ble din bror og svigerinne støtt. Som omtrent alle ville blitt. Man kan kanskje tenke seg at du, gitt at du viser null forståelse for at du er frekk og ufin, alltid er slik. Og at dette er siste dråpen og din bror nå tenker at han har det bedre i livet uten deg som søster. De fleste ville nok vært enig med han i det, dersom du snakker sånn til vanlig. Så sier du at du er trett og lei og orker ikke mer av konsekvensen av dine handlinger. Neivel. Men som voksen har du kun valget å leve med dine handlinger. Det finnes ingen annen utvei. Du kan forsøke legge deg langflat og be om unnskyldning og forsøke overbevise om at du tar din destruktive adferd på alvor og oppsøker terapi. Men din bror har ingen forpliktelse til å tilgi deg. Anonymkode: 32d5c...2f2 Det er ikke normal oppførsel av ei svigerinne å ta seg til rette i andres arveoppgjør. Det er alle enig i. Men denne svigerinnen tålte ikke at det ble sagt. Jeg er overhode ikke ufin, og de fleste har vel reagert om en svigerinne eller svoger tok seg til rette i arveoppgjør. Min bror klikket og kalte meg masse stygt og denne svigerinnen sliter mye psykisk. Så de har vel sitt å stri med vil jeg tro. min bror kan bare kutte meg ut om han føler han får et bedre liv, men det er barnslig og umodent av han å stenge ute barna mine, ikke komme i bursdag til de. men det er hans valg. Anonymkode: d1fb7...243 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #12 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ugreit. Huset kan selvsagt selges, men pengene fra salget burde være forelderens frem til naturlig død. Jeg har aldri helt forstått dette arvehasrverket. Blir litt gribb over det hele i mine øyne. Anonymkode: 147bd...563 Salget av huset går til foreldren som er dement fram til senere død. Det er innboet som måtte fordeles. Anonymkode: d1fb7...243 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #13 Del Skrevet 22. mai 2021 Din svigerinne har egentlig ingenting i det huset å gjøre. Dere søsken bør ordne dette uten partnere tilstede. Anonymkode: ffb47...9e0 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #14 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Din svigerinne har egentlig ingenting i det huset å gjøre. Dere søsken bør ordne dette uten partnere tilstede. Anonymkode: ffb47...9e0 Helt enig! Anonymkode: 76ae9...3a3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #15 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Din svigerinne har egentlig ingenting i det huset å gjøre. Dere søsken bør ordne dette uten partnere tilstede. Anonymkode: ffb47...9e0 Nei hun hadde ingenting der å gjøre, men det forstår hun ikke selv. Hun gikk rundt å forsynte seg og plukket til seg mye hun ville ha, og samlet det i en haug. Respektløs. Men siden det var jeg som sa i fra om dette er jeg blitt den stygge ulven. Anonymkode: d1fb7...243 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #16 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Har det falt deg inn, ts, at du som voksen kan velge hvordan du oppfører deg? Når du så velger å oppføre deg støtende og den du snakker til blir støtt? Ja, da opplever du det vi kjenner som konsekvensen av våre handlinger. Du var ufin mot sin bror og din svigerinne. Med viten og vilje. Hvilket mål denne ufinheten hadde (utover det helt åpenlyse - å støte din bror og din svigerinne) er for oss alle her uklart. Uansett ble din bror og svigerinne støtt. Som omtrent alle ville blitt. Man kan kanskje tenke seg at du, gitt at du viser null forståelse for at du er frekk og ufin, alltid er slik. Og at dette er siste dråpen og din bror nå tenker at han har det bedre i livet uten deg som søster. De fleste ville nok vært enig med han i det, dersom du snakker sånn til vanlig. Så sier du at du er trett og lei og orker ikke mer av konsekvensen av dine handlinger. Neivel. Men som voksen har du kun valget å leve med dine handlinger. Det finnes ingen annen utvei. Du kan forsøke legge deg langflat og be om unnskyldning og forsøke overbevise om at du tar din destruktive adferd på alvor og oppsøker terapi. Men din bror har ingen forpliktelse til å tilgi deg. Anonymkode: 32d5c...2f2 Hvordan har jeg oppført meg dårlig mener du? Trenger jeg terapi for at jeg setter grenser for ei grisk svigerinne som tar seg til rette i andres arveoppgjør? Snakke sånn til vanlig - hvordan da? Jeg er lei og ikke orker konsekvensene av min oppførsel?? Så du mener at svigerinnen bare kunne forsynt seg og ingen har sagt ifra? er du den svigerinnen kanskje? Anonymkode: d1fb7...243 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #17 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei hun hadde ingenting der å gjøre, men det forstår hun ikke selv. Hun gikk rundt å forsynte seg og plukket til seg mye hun ville ha, og samlet det i en haug. Respektløs. Men siden det var jeg som sa i fra om dette er jeg blitt den stygge ulven. Anonymkode: d1fb7...243 MEN, hun plukket vel på vegne av din bror? Var det ting der du ville ha, eller din søster? Da må dere evt trekke om dere ikke kan bli enige. Er vel typisk mannfolk at de ikke vil ha noe, så kanskje han måtte ha med seg sin kone for å hjelpe? Anonymkode: 9d736...a12 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #18 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Salget av huset går til foreldren som er dement fram til senere død. Det er innboet som måtte fordeles. Anonymkode: d1fb7...243 Da så Ellers vil jeg tilføye at du har helt rett. Svingers skal holde seg langt unna andres arveoppgjør. Oppførselen hennes var jo helt taktløs! Jeg synes beskjeden du ga henne høres ut som en adekvat sosial sanksjon av uakseptabel atferd. + Skikkelig barnslig at de blir sure liksom! Skal du bare finne deg i å stå der å bli ranet på høylys dag? Hvor langt oppi ræva har de egentlig hodene sine?! full støtte til deg fra meg! (Jeg måtte bare få klarhet i det med huset og forelderens økonomi- baklager om jeg stakk nesen i noe jeg ikke hadde noe med) Anonymkode: 147bd...563 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #19 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): MEN, hun plukket vel på vegne av din bror? Var det ting der du ville ha, eller din søster? Da må dere evt trekke om dere ikke kan bli enige. Er vel typisk mannfolk at de ikke vil ha noe, så kanskje han måtte ha med seg sin kone for å hjelpe? Anonymkode: 9d736...a12 Jeg er helt enig med TS - dette er barnas arena, så får partnere holde seg unna! Vil ikke mannfolk ha noe, så får de la det være. Det er bror som her har opptrådt uverdig, ikke TS! Anonymkode: a5670...f1f 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #20 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): MEN, hun plukket vel på vegne av din bror? Var det ting der du ville ha, eller din søster? Da må dere evt trekke om dere ikke kan bli enige. Er vel typisk mannfolk at de ikke vil ha noe, så kanskje han måtte ha med seg sin kone for å hjelpe? Anonymkode: 9d736...a12 Min bror klarer fint å si selv hva han vil ha. han plukket mye. Det var mange ting hun tok som vi andre ville ha. Vi rakk ikke se på tingene engang før hun hadde samlet det til seg. Jeg endte opp med ingenting, fordi jeg ikke greide å tenke. Hadde sett for meg at vi skulle samle ting og snakke sammen om hva vi kunne tenkt oss og bli enig sammen. Hadde ikke sett for meg «først i mølla» Anonymkode: d1fb7...243 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå