Gå til innhold

Dårlig side ved meg selv

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en forferdelig dårlig side ved meg selv, og jeg går i «felle» ofte. Dessverre omgås jeg noen folk som både er frekke og har lite mellommenneskelige evner. 
jeg svelger mange kameler, og har fått beskjed om at jeg ikke skal synke på deres nivå. Allikevel koker det over tilslutt og jeg slenger med kjeften tilbake. Da er det jeg som blir taperen. 
flere som har lett for å gå i den fella?  

Anonymkode: 0cccd...724

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er usikker på om jeg forstår helt hva du mener. Kanskje du kan gi eksempler? Du sier at du svelger mange kameler, men med eksempler kan det bli lettere å avgjøre hvorvidt du overdriver, er dramatisk eller om du er i din fulle rett ved å reagere.

I tillegg spørs det hva du mener når du sier at du slenger med kjeften. Er du direkte frekk? Klarer du å si det du mener uten å være ufin? Det er viktig å ha respekt for mennesker, samtidig som det er like viktig å sette grenser for deg selv.

Anonymkode: 613b1...416

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er usikker på om jeg forstår helt hva du mener. Kanskje du kan gi eksempler? Du sier at du svelger mange kameler, men med eksempler kan det bli lettere å avgjøre hvorvidt du overdriver, er dramatisk eller om du er i din fulle rett ved å reagere.

I tillegg spørs det hva du mener når du sier at du slenger med kjeften. Er du direkte frekk? Klarer du å si det du mener uten å være ufin? Det er viktig å ha respekt for mennesker, samtidig som det er like viktig å sette grenser for deg selv.

Anonymkode: 613b1...416

Eks en kollega er svært ufin og frekk. Dette er et problem på arb plassen min, og flere har klaget på henne. 
hun sliter tydeligvis med ett eller annet. 
alle bare jatter med henne, eller legger seg flat for henne for å unngå konfrontasjoner. Sjefen sier at det er hun som er problemet og ber oss jatte med. 
men en når ett viss punkt, der en ikke klarer å holde stilt. 
i går begynte hun å kritisere meg for noe hun ikke har noe med (i følge sjefen) da svarte jeg henne høflig og kort først, og mår hun da fortsatte å messe svarte jeg: hva er det med deg?? Da klappet hun sammen og løp til sjefen. 
mJeg mener sjefen burde sette henne på plass og ta ansvaret. For vi andre kan ikke bare ta imot i mnd vis, for det ødelegger arb miljøet. På jobb må en følge visse retningslinjer. 
sjefen sier at jeg ikke må falle ned på hennes nivå. Men det blir jo uholdbart for oss andre i lengden

Anonymkode: 0cccd...724

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...