AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #1 Skrevet 22. mai 2021 Noen som har erfaring med vekt/veiing hos lege? Var hos legen for en tid tilbake, skulle veie meg og ble overrasket over at vekten viste 2 kg mindre, enn når jeg veier meg hjemme. Hjemme veier jeg meg alltid om morgenen, uten klær. Er det sånn at vekten hos legen har lagt inn en margin på at pasientene har klær, har spist iløpet av dagen? Anonymkode: 0b049...dfe
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #2 Skrevet 22. mai 2021 Vekten hos lege er bare en helt vanlig vekt, ihvertfall alle jeg har gått hos. Enten er din vekt lit unøyaktig, legens vekt litt unøyaktig eller så svinger vekta di en del, ikke noe mer hokus pokus enn det Anonymkode: 22b41...12a
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #3 Skrevet 22. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Er det sånn at vekten hos legen har lagt inn en margin på at pasientene har klær, har spist iløpet av dagen? Nei. Man husk at man går opp og ned litt hele tiden. En liter vann veier en kilo, for eksempel. Samt det er ikke akkurat høy nøyaktighet/presisjon på en vekt fra jula til 200 kroner (ol.). Du kan nok anta at vekten hos legen er den som virkelig stemmer (på veietidspunktet). Anonymkode: 63c13...05f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #4 Skrevet 22. mai 2021 Vekter viser litt ulik vekt. Underlag kan og ha noe å si. Om jeg veier meg på badet og så flytter venten til stua viser den litt ulik vekt. Vekten din variere og i løpet av døgnet avhengig av vann, det fu har spist osv. det du må gjøre er å sammenligne vekten din på samme vekt. Ellers gir det deg ingen pekepinn. Anonymkode: 3bc9f...62f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #5 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vekter viser litt ulik vekt. Underlag kan og ha noe å si. Om jeg veier meg på badet og så flytter venten til stua viser den litt ulik vekt. Vekten din variere og i løpet av døgnet avhengig av vann, det fu har spist osv. det du må gjøre er å sammenligne vekten din på samme vekt. Ellers gir det deg ingen pekepinn. Anonymkode: 3bc9f...62f Før jeg reiste til legen, sto jeg opp, tisset, veide jeg meg, drakk tre glass med vann og spiste to knekkebrød. Vekten hos legen 30 minutter etterpå, viste 2kg under vektentallet jeg veide meg hjemme, før vanninntak og frokost. Anonymkode: 0b049...dfe
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #6 Skrevet 22. mai 2021 Velg en vekt og hold deg til den. Selve tallet er mindre interessant, mer endring over tid. Det er nok ikke en reell vektdifferanse i ditt tilfelle. Anonymkode: ff179...5a5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå