Gå til innhold

Er det lov å klippe plen i dag?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det lov å ta fram gressklipperen i dag også etter kl 16?

Anonymkode: 59ad3...e05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke etter 16.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er spesielt med i dag?

Anonymkode: ae15e...535

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er pinseaften. Religiøs høytid. På samme måten som julaften og påskeaften er det meste stengt kl. 16.00 og det forventes da en helligdagsfred frem til og med mandag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fant ut av det. Det er en teit "høytid" som ingen feirer. Burde blitt fjernet. 

Sitat

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1995-02-24-12

§ 3.Helligdagsfred

På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig i at det er teite greier, men samtidig er det såpass digg med fri at jeg tror ikke du får med deg mange på å fjerne den.. 

Anonymkode: bd174...f74

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er en del av norsk kultur. Selv om det er færre kristne nå enn tidligere, synes jeg det er fint å holde på de kristne helligdagene. At vi får noen ekstra fridager i mai / juni er også fint. 

• Liker 3
Skrevet

Hør med naboene! ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Pinse er herlig. Alle liker pinsa fordi man har fri. Men alle blir like mye tatt på senga hver pinseaften, inkludert meg selv, og glemmer at butikken stenger 16. Var akkurat på butikken nå rett før 16 og har aldri sett den så full 😆

I min erfaring bruker de fleste pinsehelga til hagearbeid og ingen bryr seg om man kjører gressklipper. Men strengt tatt er det ikke greit og har du noen regelryttere i nabolaget blir det fort bråk. Jeg ville derfor venter til noen andre begynte å bråke før jeg dro hjem gressklipperen 😇

Anonymkode: c162b...16e

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! 😊 Vi fikk klippet plenen før kl 16 👍 Men greit å vite. Vet ikke om naboene hadde brydd seg, men prøver å vise hensyn likevel. 

Anonymkode: 59ad3...e05

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Kommer helt an på naboene og hvordan du bor.  Tror det meste er ok her, men siden jeg er hjemme for tiden så får jeg det unnagjort på hverdagene.  Her regner det, og skal visst holde på en uke, så ikke mye hagearbeid de neste dagene.  Tenkte å få kjøpt litt jord og blomster i helgen. De kan stå og vente under tak ute til været blir bedre.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...