Gå til innhold

Hva syns dere om guttenavnet Severin?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Liker egentlig navnet, men synes det er litt feminint. I mitt hode er Severin og Lavrans litt i samme sjanger, men Lavrans er mye mer maskulint. 

Anonymkode: 87c9e...cb8

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fint navn.

Er 35, har aldri hørt om Severin Suveren. Vet såvidt hvem pilotfrue er, men ante verken at hun hadde barn, eller hva de heter. Og er fra Oslo Vest, uten å noen gang ha møtt noen med det navnet.

Anonymkode: cb6ee...200

AnonymBruker
Skrevet

Minner meg om Severin Suveren eventuelt navnet på et søtningsmiddel, noe ala Sukrin. Helt greit navn, men ikke noe jeg ville kalt sønnen min.

Anonymkode: 9be72...906

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Liker egentlig navnet, men synes det er litt feminint. I mitt hode er Severin og Lavrans litt i samme sjanger, men Lavrans er mye mer maskulint. 

Anonymkode: 87c9e...cb8

Enig, jeg synes det er feminint. Det samme synes jeg om Gabriel. 

Anonymkode: 33cd7...cba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Fint navn.

Er 35, har aldri hørt om Severin Suveren. Vet såvidt hvem pilotfrue er, men ante verken at hun hadde barn, eller hva de heter. Og er fra Oslo Vest, uten å noen gang ha møtt noen med det navnet.

Det tror jeg sier mer om deg enn noe annet, at du ikke har hørt om Severin Suveren altså... 

Anonymkode: 853f8...85a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Godt, gammeldags navn! Jeg liker det.

Anonymkode: 6737c...219

Skrevet

For meg er det et typisk gammelmannsnavn, men i likhet med en del andre gamle navn, har jeg skjønt at det er i ferd med å bli mer vanlig igjen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det tror jeg sier mer om deg enn noe annet, at du ikke har hørt om Severin Suveren altså... 

På hvilken måte? Er det bøker du mener jeg burde lest som ung? 

Synes du det å snakke til andre på den måten er et fint personlighetstrekk, uavhengig av hva du heter? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Måtte google.

Så dere mener ingen kan hete Severin, på grunn av en TV-kampanje om fjellvettreglene fra 1989, som alle burde kjenne til? 

VIrkelig?

• Liker 2
Skrevet

Liker det ikke. Synes det er fjollete og pjuskete. Kan passe til en liten baby og et barn kanskje, men har vanskelig for å se for meg en voksen mann med et slikt navn. Det er min mening bare. 

AnonymBruker
Skrevet

Fint navn. Vet om en eldre mann som het det.

Anonymkode: e7045...97f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker på Severin Rønes. Veldig positive assosiasjoner til det navnet. 

Anonymkode: ee904...6b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fint :) 

Anonymkode: 0e0df...e8b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Måtte google.

Så dere mener ingen kan hete Severin, på grunn av en TV-kampanje om fjellvettreglene fra 1989, som alle burde kjenne til? 

VIrkelig?

Tror nok den gikk i reprise i ganske mange år etterpå :)

Forbinder også navnet med denne kampanjen, men synes som allerede nevnt at det er å foretrekke foran alle disse nymotens, oppkonstruerte navnene som har vært så populære de siste årene.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Fufu skrev (18 minutter siden):

Tror nok den gikk i reprise i ganske mange år etterpå :)

Forbinder også navnet med denne kampanjen, men synes som allerede nevnt at det er å foretrekke foran alle disse nymotens, oppkonstruerte navnene som har vært så populære de siste årene.

Jeg er 35, og var med det drøye året da kampanjen gikk. Og sikkert fortsatt for ung til å få det med deg da reprisene gikk. 

Så tror på ingen måte verken den yngre generasjon eller foreldregenerasjonen (min generasjon) vil reagere på navnet Severin som følge av denne reklamen :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er 35, og var med det drøye året da kampanjen gikk. Og sikkert fortsatt for ung til å få det med deg da reprisene gikk. 

Så tror på ingen måte verken den yngre generasjon eller foreldregenerasjonen (min generasjon) vil reagere på navnet Severin som følge av denne reklamen :)

Du om det. Det er da ikke noen negativ forbindelse, bare litt artig :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fufu skrev (1 minutt siden):

Du om det. Det er da ikke noen negativ forbindelse, bare litt artig :)

Jeg tror du og jeg er helt enige. Jeg viser til de som tidligere i tråden sier de ikke ville valgt navnet på grunn av en reklame fra 1989. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror du og jeg er helt enige. Jeg viser til de som tidligere i tråden sier de ikke ville valgt navnet på grunn av en reklame fra 1989. 

Ja, tror vi egentlig er ganske enige :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er skikkelig fint!

Anonymkode: 392b6...593

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...