Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forskjellige små lån her og der på totalt 80 000 kr (klarna, kredittkort osv). Det er skyhøye renter. Jeg tenkte derfor at det kanskje kunne være lurt å søke om refinansiering og samle alle lånene et sted. Jeg venter litt tilbake på skatten som skal brukes til å nedbetale gjeld, samt betale en god slump på evn det refinansieringslånet hver mnd. 

Jeg har fått et tilbud fra bb bank på 80 000 med nominell rente på 14,9% rente. 

Er ikke det smartere, enn å betale på 5 forskjellige steder? Lurer også på om noen har erfaring med bb banken. 

Til slutt, det er vel valgfritt om man ønsker å betale mer enn månedsbeløp på lånet? F.eks betale 10 000 i stede for 2500 hvis man kan det en månede?

Anonymkode: ca4dd...356

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er bedre å samle det hvis renta er lavere, men hvis du f.eks har 10% rente fem forskjellige steder er det selvsagt ikke noe lurt å samle det ett sted til høyere rente.

Det med månedsbeløp må du lese om i dokumentene du signerer. For banken vil det lønne seg at du strekker ut betalingen over lang tid så de får maks med renteutgifter 

Anonymkode: 14370...21b

AnonymBruker
Skrevet

Du kan alltid betale ned et lån fortere uten noen konsekvenser, bortsett fra hvis det er et fastrentelån.

Anonymkode: 701e2...b0c

AnonymBruker
Skrevet

Du må sammenligne effektiv rente på tilbudet du har fått mot effektiv rente på lånene du har. 

Anonymkode: 0c8f5...426

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har forskjellige små lån her og der på totalt 80 000 kr (klarna, kredittkort osv). Det er skyhøye renter. Jeg tenkte derfor at det kanskje kunne være lurt å søke om refinansiering og samle alle lånene et sted. Jeg venter litt tilbake på skatten som skal brukes til å nedbetale gjeld, samt betale en god slump på evn det refinansieringslånet hver mnd. 

Jeg har fått et tilbud fra bb bank på 80 000 med nominell rente på 14,9% rente. 

Er ikke det smartere, enn å betale på 5 forskjellige steder? Lurer også på om noen har erfaring med bb banken. 

Til slutt, det er vel valgfritt om man ønsker å betale mer enn månedsbeløp på lånet? F.eks betale 10 000 i stede for 2500 hvis man kan det en månede?

Hvorfor stoppe på 80 000 kroner når du kan dra det oppi 800 000 kroner for så å søke gjeldssanering

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
BukkenAskeladd skrev (1 time siden):

Hvorfor stoppe på 80 000 kroner når du kan dra det oppi 800 000 kroner for så å søke gjeldssanering

Ble en null for mye 😅 det skulle stå 80 000, ikke 800 000.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ble en null for mye 😅 det skulle stå 80 000, ikke 800 000.

Trodde du mente jeg hadde skrevet feil. Ups😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...