Gå til innhold

Mister så mange venner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei en god stund nå har jeg slitt med med å ha en god kontakt med venner. Jeg var alltid veldig frampå som barn og var på en måte i rampelyset men nå begynner vennene mine å vokse og vil fram de også på en måte. Dette syntes jeg er kjempe flott og jeg vil bare dems beste og gir den jo rampelyset. Problemet er at jeg merker veldig mange trekker seg unna og at alle vennene mine helst finner på ting sammen uten meg. Jeg ville gjerne tatt i mot kritikk om jeg har gjort noe galt men ingen sier det er noe galt når jeg har tatt opp at jeg føler meg utafor. Jeg går i 1vgs og jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal takle å se alle vennenne mine på samme sted hver helg mens jeg er alene hjemme. Jeg har tatt insjativet mange ganger. Og det har gått så innpå meg at om jeg ikke hadde hatt en familie jeg elsker så høyt så hadde jeg nok vært død idag. Høres jo ektremt dramatisk ut, det er bare så slitsomt å ikke kunne være seg selv også er alt annet feil også. Min værste frykt er jo at mennesker skal tenke på meg som taper og urelevant, samtidg vil jeg jo ikke bry meg. Jeg skal ta et år i utlandet til august også vet jeg ikke hva som skjer. Hjelp til hva jeg gjør feil?

Anonymkode: deb0a...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah, 1VGS. Den forsinkede utgaven av første dag på ungdomskolen. Alle finner seg nye og spennende venner og plutselig er du ikke kul nok lenger.

Noen av dem kommer tilbake hvis de er gode venner, når det nye og spennende de holder på med mister glansen, men det beste du kan gjøre er det samme som de gjør. Prøve nye ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vgs kan være tøft, sosialt sett. Fordelen er at du kan fremdeles bytte skole., så lenge du er over 18 år behøver du heller ikke foreldrene sine sitt samtykke. De har forsørgerplikt over deg enda. Jeg vil anbefale deg å søke opp ordene NLM og internatskoler på Google. NML er en kristen organisasjon, men man behøver ikke å være kristen selv for å gå på de skolene. Man bor da med de man går i klasse med. Jeg tror det vil være godt for deg med et miljøskifte. Sjekk ut hvor i landet de skolene finnes, og hvem av dem som har linjer du vil gå på. Mulig de har ledig plass allerede i år. Det kan lønne seg å spørre. 

 

Samtidig kan jeg forstå litt hvorfor de trekker seg unna, når du skriver at du skal til utlandet for å studere i august. De tenker nok at de ikke ønsker å investere tid og krefter i et vennskap som på grunn av det kommer til å ta fort slutt. 

Anonymkode: f6488...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...