AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #21 Skrevet 22. mai 2021 Etter at jeg fikk barn har jeg drukket ca. 2-3 ganger i året i godt lag. Barna er nå 8 og 6 år. Anonymkode: e4984...e7f
Sjokoladepenge Skrevet 22. mai 2021 #22 Skrevet 22. mai 2021 Jeg kan ta meg et halvt til ett glass vin i helgen, men ikke hver helg.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #23 Skrevet 22. mai 2021 Jeg hadde et høyt forbruk av hvitvin frem til nyttår i år. Tre flasker i helgene, om jeg kjøpte noe gikk det unna. En treliter gikk også unna fortere enn jeg ville innrømme. Det ble kun drukket etter at barna hadde lagt seg. Sluttet etter nyttår, merket det ikke var noe moro lenger. Det ga for mange kalorier, jeg følte at jeg mistet kontrollen, litt uggen morgenen etter. Jeg var også bekymret for om jeg drakk for mye. Føler ikke at jeg var avhengig, men at jeg kunne blitt om jeg ikke gjorde endringer. Nå drikker jeg en øl hvis jeg blir tilbudt, ellers ingenting. Jeg har drukket en flaske her og der siden nyttår. Det går helt fint. Men det er fremdeles like ubehagelig hvis det blir for mye. Heldigvis. Anonymkode: a3c1b...854 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #24 Skrevet 22. mai 2021 Fest er ca 1 gang i året. Maks. Ellers tar jeg meg kanskje en enkelt cider 1 gang i mnd ca hjemme. Før barn drakk jeg hver helg. Anonymkode: 6828f...27a
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #25 Skrevet 22. mai 2021 Hver fredag og lørdag, og noen ganger på hverdagene. Blir sjeldent mer enn 1-2 glass vin/øl. Ungene er 4 og 7 og har sjeldent drukket foran de. De har heller aldri sett oss beruset. Anonymkode: 66bd5...047 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #26 Skrevet 22. mai 2021 Jeg sluttet å drikke da jeg ble gravid første gang. Da var jeg 22 år, nå er jeg 50. Har ikke rørt alkohol på de årene, har aldri vært noe savn heller. Har aldri hatt noe alkoholproblem, men ser ikke vitsen i å drikke alkohol. Mannen min kunne gjerne ta seg en øl eller tre i helgene, og vin til mat osv. Har null problem med at andre ikke velger som meg. Anonymkode: 6ca44...66c
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #27 Skrevet 22. mai 2021 1 gang i året kanskje. Uten barna. Anonymkode: 7ea47...a81
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 22. mai 2021 #28 Skrevet 22. mai 2021 (endret) Blir av og til en flaske rødvin i helgene. Koser meg med det selv om jeg er alene. liker godt alkohol av forskjellig slag og samler litt når jeg reiser, men glemmer ofte å smake på det. Gøy å kunne spandere en dram i små, fine glass fra loppemarked av og til. Har mye rart i den samlinga 😂 Endret 22. mai 2021 av Hvemsomhelst
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #29 Skrevet 22. mai 2021 Kan godt ta 1-2 drinker i helgene når unga sover (liker ikke øl eller vin) men fest føles som et fjernt minne, mye pga graviditet + korona 😅 Mannen drikker derimot både oftere og mer, han har ikke skjønt at han er en voksen mann og ikke en 17 år gammel gutt 🙄 Anonymkode: 4cf83...a1f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #30 Skrevet 22. mai 2021 Mine naboer har besøk nesten hver helg. Besøk av voksne og barn. Voksne drikker og barna løper ut i gata og sparker fotball og hopper på trampoline til nesten midnatt. Anonymkode: 07d24...12f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #31 Skrevet 22. mai 2021 Sprinkle skrev (10 timer siden): Du ammer? Da antar jeg at dere har et lite barn sammen. Den drikkemengden der fra barnefar hadde jeg aldri akseptert. Nei, det gjør jo egentlig ikke jeg heller, men hva gjør man? Det er som å snakke til døve ører dessverre... Anonymkode: 18b61...473
jaromei Skrevet 22. mai 2021 #32 Skrevet 22. mai 2021 Både jeg og mannen er "avholds" aka vi er begge bare ikke noe særlig opptatt av alkohol. Drikker heller en flaske brus 😁 Er vel 4-5 år siden vi drakk sist, altså flere år før vi fikk barn. Det er ikke det at vi har noe stort imot alkohol egentlig, han bare føler ikke noe behov for å drikke det, og jeg føler meg bare syk og dårlig når jeg får i meg alkohol, derfor er det like greit å la være.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #33 Skrevet 22. mai 2021 Sambo kan fint drikke en øl eller to i helgene, men jeg drikker kanskje en halv rusbrus i halvåret. 😅 Anonymkode: fad06...86e
powerpuffen Skrevet 22. mai 2021 #34 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, det gjør jo egentlig ikke jeg heller, men hva gjør man? Det er som å snakke til døve ører dessverre... Anonymkode: 18b61...473 Jeg hadde for alvor vist at dette ikke er greit. Tatt med meg barnet og dratt. Sagt at jeg kommer tilbake om drikkevanene endres. Tenk at barnet må vokse opp å se at det er «helt normalt» å drikke nesten daglig.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #35 Skrevet 22. mai 2021 Sprinkle skrev (49 minutter siden): Jeg hadde for alvor vist at dette ikke er greit. Tatt med meg barnet og dratt. Sagt at jeg kommer tilbake om drikkevanene endres. Tenk at barnet må vokse opp å se at det er «helt normalt» å drikke nesten daglig. Enklere sagt enn gjort, hun kan ikke bare ta med seg deres felles barn og flytte. Han kan nekte å godkjenne flyttemelding, og han har like mye rett til å ha barnet som hun har Anonymkode: 13978...e46
Arkana Skrevet 22. mai 2021 #36 Skrevet 22. mai 2021 Jeg drikker aldri alkohol, jeg liker rett og slett ikke smaken. Mannen drikker en sjelden gang, f.eks. litt vin til julemiddag eller hvis vi er hos noen som serverer alkohol.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #37 Skrevet 22. mai 2021 Drikker 5 ganger i uken Anonymkode: 348bf...b25 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #38 Skrevet 22. mai 2021 Veldig varierende, henger ofte sammen med været. Jeg elsker å sitte ute i kveldssola og ta meg noe friskt å drikke. På vinteren drikker jeg veldig lite, men sommeren tror jeg at jeg kan drikke opp til 4-5 (maks) enheter per uke (men ikke hver uke da!). Drikker aldri alene, synes det er hyggelig og sosialt. Anonymkode: df8fd...198
sicario Skrevet 22. mai 2021 #39 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dere som har barn: hvor ofte drikker dere alkohol? Alene eller med flere par? Anonymkode: 07d24...12f Alene, ca 1 gang i året. Har gjerne en langhelg alene på hytta/fjellet. Blir gjerne litt rødvin da. som par med flere, 1-3 ganger i året. Ingen så langt i år. som par alene, kanskje 1 gang pr år om vi er ute å spiser feks. Da hender det vi tar en øl/vin til maten. er vel et par år siden sist jeg drakk alkohol i mitt eget hjem. siste årene har jeg drukket mer alkohol med kollegaer, en jeg har gjort alene eller med partner.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #40 Skrevet 22. mai 2021 Tar 1-2 øl torsdag, fredag og lørdag. Sjelden jeg drikker mer enn det. Ihvertfall nå som det er lite sosialt. Anonymkode: f077c...bee
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå