Gå til innhold

Hvor ofte drikke dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har barn: hvor ofte drikker dere alkohol? Alene eller med flere par?

Anonymkode: 07d24...12f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For sjelden. 

• Liker 6
Skrevet

Mannen min tar seg gjerne en øl eller to i helgen. Det hender at jeg tar et glass vin eller en øl, men det skjer kanskje en gang i måneden. Hvis du prater om festing, så skjer det veldig sjelden. 1-2 ganger i året, kanskje. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alkoholiker så aldri. 

Anonymkode: eb575...2f2

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min tar seg en øl eller litt vin til maten i helgene. Jeg drikker et par glass i halvåret (hjemme). I disse pandemitider har jeg ikke vært ute og drukket på leeeeeenge. Ungene har knapt sett meg røre alkohol, men de har sett mannen ta noe til maten.  Ikke det at ungene mine er ute og farter så mye, men av prinsipp så liker jeg helst å være i kjørbar tilstand. (Har faktisk måttet kjøre på legevakten flere helgekvelder/netter). Er heller ikke oppvokst i en familie hvor det ble drukket mye så det har bare blitt naturlig at all alkohol jeg rører er i selskapeligheter utenfor huset hvor unger ikke er med.  

Anonymkode: 50b6d...31d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ammer, så drikker ikke noe. Men mannen min drikker altfor mye, en hel kartong vin i uka pluss gjerne noen øl eller litt sprit i tillegg. Ikke sånn at han raver rundt full hver kveld, men totalen blir likevel for mye per uke til at det kan kalles forsvarlig eller sunt i lengden.

Anonymkode: 18b61...473

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg ammer, så drikker ikke noe. Men mannen min drikker altfor mye, en hel kartong vin i uka pluss gjerne noen øl eller litt sprit i tillegg. Ikke sånn at han raver rundt full hver kveld, men totalen blir likevel for mye per uke til at det kan kalles forsvarlig eller sunt i lengden.

Anonymkode: 18b61...473

Du ammer? Da antar jeg at dere har et lite barn sammen. Den drikkemengden der fra barnefar hadde jeg aldri akseptert. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Besøker  en venninne hver fredag, da blir det noen øl. Så er jeg på pubquiz hver tirsdag (ikke nedstengning her jeg bor), da blir det noen øl. Mannen min går ofte ut lørdager, så en av oss er alltid hjemme med barna. Hender vi tar et glass vin om kvelden, men sjelden mer enn det. Har to barn i barneskolealder. Det å komme seg ut et par ganger i uka med venner er terapi for meg, og det gjør hverdagen med barn, lekser og fritidsaktiviteter og husarbeid lettere å takle.. 

Anonymkode: 7a0ca...749

• Liker 5
Skrevet

Drikker nesten aldri, blir sånn hvert sjette år eller no når jeg er på en eller annen tilstelning.

Foretrekker brus eller kaffe, har aldri drukket ofte, det gir meg liksom ingenting.

Skrevet

Drikker alltid vin til maten i helgene.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

2-4 ganger i året. Inkl julebord, og en konsert eller to

Anonymkode: d05cf...d65

AnonymBruker
Skrevet

1 øl etter at ungene er i seng hver fredag.

Anonymkode: 737f5...ec1

AnonymBruker
Skrevet

1 øl etter at ungene er i seng hver dag

Anonymkode: 13978...e46

AnonymBruker
Skrevet

Nesten aldri. Tror ikke jeg har drukket siden September i fjor. Klarer meg fint med brus, iste eller energidrikke.

Anonymkode: f5bd9...4f2

AnonymBruker
Skrevet

Aldri.

Anonymkode: 4d3f0...5e4

Skrevet

Går aldri på fest, men hender vi spiser ute med venner, da blir det vin eller øl til maten. Jeg foretrekker vin, men syns en kald øl kan være godt innimellom. Problemet er at jeg fort blir trøtt, så drikker ikke mye om gangen. Hadde mye høyere toleranse da jeg var litt yngre, men uansett savner jeg ikke festing.

AnonymBruker
Skrevet

Tidligere drakk jeg 6 øl og 1 flaske vin neste hver dag etter ungene hadde lagt seg 😔 Nå har jeg heldigvis søkt hjelp og har ikke drukket på over et år 😀

Anonymkode: 70114...21a

• Liker 16
Skrevet

Så og si aldri.

Skrevet

Samboer tar noen øl i helgene, jeg ca. 1 øl i mnd😅

AnonymBruker
Skrevet

Koser meg gjerne med en flaske rødt etter kidza har lagt seg på lørdagen! Den smaker himmelsk spør du meg. 
Gjerne med litt ost og kjeks til🤩 
Da er det beina på bordet, noe dritt på tv og full ro 😅

Anonymkode: dd612...335

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...