Gå til innhold

Derfor liker jeg TIX


Laraa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Cuntzilla skrev (17 timer siden):

Jeg "kjenner" han bare gjennom Paradise. Der var han litt ufin og falsk. Skulle være den joviale typen fordi dette gir økt vinnersjanse, men så slang han seg på en mobbegjeng der og snakket masse dritt om hun ene partneren sin. Slo meg som en fyr som snur kappen etter vinden. 

Ellers bare observert sirkuset på avstand, har fått litt inntrykk av at han vant MGP fordi nordmenn slo ring rundt han etter han liksom ble mobbet av musikkjournalistene, og fordi han har blitt mobbet før. 

Siden jeg fra før hadde inntrykket av at han er en fyr som bare prøver å spille kortene sine riktig, så sitter jeg med det nå også, at en del av det som er Tix er PR-stunt.

Men ja, sikkert et positivt forbilde for mange nå, så selv om jeg synes litt av greia hans er piss.

Det er paradise hotel, hva forventer du? Det er et spill og for å komme langt må alle være falske og spille kortene riktig til sin egen fordel skal en nå langt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuntzilla skrev (17 timer siden):

Jeg "kjenner" han bare gjennom Paradise. Der var han litt ufin og falsk. Skulle være den joviale typen fordi dette gir økt vinnersjanse, men så slang han seg på en mobbegjeng der og snakket masse dritt om hun ene partneren sin. Slo meg som en fyr som snur kappen etter vinden. 

Ellers bare observert sirkuset på avstand, har fått litt inntrykk av at han vant MGP fordi nordmenn slo ring rundt han etter han liksom ble mobbet av musikkjournalistene, og fordi han har blitt mobbet før. 

Siden jeg fra før hadde inntrykket av at han er en fyr som bare prøver å spille kortene sine riktig, så sitter jeg med det nå også, at en del av det som er Tix er PR-stunt.

Men ja, sikkert et positivt forbilde for mange nå, så selv om jeg synes litt av greia hans er piss.

Jeg oppfattet han veldig annerledes enn deg på Paradise Hotel. Jeg så han som en skikkelig fin, ærlig, sympatisk, smart og ekte fyr. Heiet på han hele veien, men synes det var kjipt at han var på "feil" side, med tanke på alliansene der inne. Visste ikke at det var han som hadde lager disse drøye russelåtene før nylig, de er jeg selvsagt negativ til, men han som person er noe ganske annet. Har ikke hørt noe på musikken hans bortsett fra denne Grand Prix-sangen. Synes sangen er fin og budskapet/historien gjør den enda finere, men i bunn og grunn er det selve fyren jeg liker. Jeg er kvinne, snart 40. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BellaMargitha skrev (5 minutter siden):

Jeg har tourettes, og aldri tenkt at det er noe problem. Venner kan le av det litt hvis jeg blinker veldig intenst, men ikke mer enn at det er vennligsinnet. Synes ikke det er stigmatiserende å ha diagnose 

Nuvel. Jeg har også de samme ticsene med øynene som Tix har.  Selv har jeg aldri blitt mobbet. Men jeg vet at andre har blitt det. Jeg er også homo. Og har aldri blitt mobbet for legningen min. Men vet jo at andre blir det. Det som ikke er stigmatiserende eller problematisk for MEG, kan selvsagt være et enormt problem for andre:) 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Nuvel. Jeg har også de samme ticsene med øynene som Tix har.  Selv har jeg aldri blitt mobbet. Men jeg vet at andre har blitt det. Jeg er også homo. Og har aldri blitt mobbet for legningen min. Men vet jo at andre blir det. Det som ikke er stigmatiserende eller problematisk for MEG, kan selvsagt være et enormt problem for andre:) 

Neida, sier ikke at andre ikke får problemer av det. Bare snakker for egen del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi

Når Sophie Elise viser frem usikkerhetene sine følger hun opp med "slik opererte jeg dem bort/fylte noe inn/tatoverte over/dette produktet fjerner..."

Når Tix viser usikkerhetene sine så HAR han dem i det minste fremdeles, han eier det, og viser at man kan leve med det. Det i seg selv er forfriskende, og gjør han til et mye bedre forbilde enn mange andre om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oslojente88 skrev (1 time siden):

Det er paradise hotel, hva forventer du? Det er et spill og for å komme langt må alle være falske og spille kortene riktig til sin egen fordel skal en nå langt

Nå var ikke poenget at man ikke skal spille der inne, men at den ekte Tix var en drittsekk og den sympatiske Tix var et spill. 

Men da er vi enige i at han egentlig er en kjip fyr da, siden sympatiske Tix bare var en act?

Kålfrid skrev (1 time siden):

Jeg oppfattet han veldig annerledes enn deg på Paradise Hotel. Jeg så han som en skikkelig fin, ærlig, sympatisk, smart og ekte fyr. Heiet på han hele veien, men synes det var kjipt at han var på "feil" side, med tanke på alliansene der inne. Visste ikke at det var han som hadde lager disse drøye russelåtene før nylig, de er jeg selvsagt negativ til, men han som person er noe ganske annet. Har ikke hørt noe på musikken hans bortsett fra denne Grand Prix-sangen. Synes sangen er fin og budskapet/historien gjør den enda finere, men i bunn og grunn er det selve fyren jeg liker. Jeg er kvinne, snart 40. 

Jeg syntes han var OK i starten, til han ble utrolig ufin, noe av det styggeste jeg har sett på Paradise. Og det har vært mange drittsekker der inne. Og de drittsekkene som later som og nærmest selv tror at er verdens snilleste er de verste i min mening. Men obs obs - inntrykk etter paradise, jeg kjenner jo ikke fyren whatsoever.

Russelåtene er bare platte, jeg synes MGP-låten er verre :ler: 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin11 skrev (21 timer siden):

Det er fuskepels? Og jeg er imponert over hvordan maskineriet rundt han, har gjort en tidligere paradise hotell deltager med sexistiske og mannssjåvinistiske sanger stuerein. Godt jobbet 👏🏻👏🏻 

Nei, det er ekte. Det har vært skriverier om dette tidligere.

https://www.facebook.com/TV2underholdning/posts/-det-er-kanskje-litt-dobbeltmoralsk-sier-tix/2612089365492579/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corinne skrev (1 time siden):

Oi, kunne ikke vært mer uenig i det der. At hun vil bygge ned skoletjenesten og fjerne skolepsykologer, og ikke snakke om psykisk helse, hva i alle dager skal de alvorlig psykisk syke gjøre da? De som virkelig trenger å bli sett og få hjelp? Jeg synes det er helt grusomt at det er flere som forsvarer å bygge ned hjelpetilbud, for det rammer alltid de som sliter mest. De får ikke den hjelpen de skal ha. Skammelig.

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leila87
velociraptor skrev (På 22.5.2021 den 20.23):

Så massive mengder mikroplast og idealisering av ekte pels - fantastisk forbilde 🤣

Tenker fyren ler seg fillete over hvor lettlurte den nye fanskaren er 🤐

Spørsmålet var om pelsen var ekte, ikke om pelsen var en idealisering av ekte pels full av mikroplast. 

Tror ikke fanskaren er lettlurt, det finnes dessverre ingen kjendis som er perfekt. Du vil alltid finne noe å klage over. Bruker for mye plast, for mye sminke, for lite sminke, for mange operasjoner, for mye åpen om fysisk og psykisk helse, ikke åpen om psykisk og fysisk helse - later som alt er perfekt.

Selv har jeg fått sansen for tix, men synes kåpa hans er grusom. Hater ikke folk og prater drit om de pga ei jakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Tix, men synes det er rart at han ikke hadde noen tics når han satt uten solbriller på Lindmo mens på scenen under eurovision så kom de med en gang? Var det lyset der som gjorde det eller?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss perfect skrev (9 timer siden):

Jeg liker Tix, men synes det er rart at han ikke hadde noen tics når han satt uten solbriller på Lindmo mens på scenen under eurovision så kom de med en gang? Var det lyset der som gjorde det eller?

Både det sterke lyset og vissheten om at millioner ser på og det at stå i en uvant setting foran mange mennesker kan utløse tics hos folk med Tourettes. En kombinasjon av dette utløste sikkert ticsene på scenen under Eurovision, mens hos Lindmo fikk han ikke lys direkte i fjeset og "eksponerte" seg bare for Norge, noget der for ham er helt vanlig og dermed ikke giver ekstra uro i kroppen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dragonheart skrev (5 timer siden):

Både det sterke lyset og vissheten om at millioner ser på og det at stå i en uvant setting foran mange mennesker kan utløse tics hos folk med Tourettes. En kombinasjon av dette utløste sikkert ticsene på scenen under Eurovision, mens hos Lindmo fikk han ikke lys direkte i fjeset og "eksponerte" seg bare for Norge, noget der for ham er helt vanlig og dermed ikke giver ekstra uro i kroppen. 

Ok skjønner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper Tix og Efendi møtes igjen snart, liker veldig godt de to sammen. Hadde ønske en gutt likte meg på den måten han liker Efendi. Jeg får bare sleske meldinger på tinder 😅

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
velociraptor skrev (På 22.5.2021 den 20.23):

 

Tenker fyren ler seg fillete over hvor lettlurte den nye fanskaren er 🤐

Det tror jeg og 😑

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

maraclone150 skrev (1 time siden):

SØPLEMUSIKK OG RUSSERÆL

100% korrekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så han sa i fra da VG skrev at Marcus og Martinus hadde droppet MGP Jr. Festen for å «dra på byen» når de i realiteten hadde vært på middag og noe sånt med barn som hadde det litt vanskelig. Det var bra synes jeg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (På 22.5.2021 den 1.42):

Er det ikke bare bra med åpenhet? Det kan føre til mindre skam å se at kjendiser også er vanlige mennesker som sliter med sitt - ikke supermennesker som en del fremstiller seg som. 

Flott med åpenhet, men samtidig så er det enkelte kjendiser som er såpass mildt rammet (evt selvdiagnosert) at andre får inntrykk av at de med samme diagnose har høyere funksjonsevne enn de har. Også er det det må å trekke det frem i veldig åpenbare «passende» settinger for PR, noe TIX klarte med glans, det virker like genuint og smått nedlatende mot andre som sliter.

Jeg synes kjendiser absolutt kan være åpne om diagnoser og sykdom, men jeg synes også de har et ansvar for hvordan de formidler dette. Er det nyttig, og gjort med omtanke? Eller er det for sympati, PR og «trend»?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...