Laraa Skrevet 21. mai 2021 #1 Del Skrevet 21. mai 2021 Russesangene har jeg ikke sans for og det er vel hovedgrunnen til at jeg har unngått alt av musikken og først nå har fått opp øynene for han. Han er åpen om hvordan det er å være annerledes, å skille seg ut, å ikke passe inn, mangel på innpass, ha en diagnose og å bli mobbet. Selv har jeg Asperger (autisme) og synes det er ekstremt vanskelig å komme ut med. Når jeg ser TIX tenker jeg at det er flere som meg, og hvis vi får flere som han, blir det kanskje lettere å fortelle at man har: Autisme, ADHD, epilepsi, tourettes eller er bipolar Mange mener at han er påtatt og at det selger å være "syk", men uansett har det en stor pris å være åpen. Det koster krefter å bli vurdert 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 21. mai 2021 #2 Del Skrevet 21. mai 2021 Mye likt alle andre kjendiser der altså - synes de alle er åpne psykiske problemer, spiseproblemer, mobbing i barndommen og diverse diagnoser... 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citha Skrevet 21. mai 2021 #3 Del Skrevet 21. mai 2021 2 minutter siden, velociraptor said: Mye likt alle andre kjendiser der altså - synes de alle er åpne psykiske problemer, spiseproblemer, mobbing i barndommen og diverse diagnoser... Ja, de er vanlige folk de også. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 21. mai 2021 #4 Del Skrevet 21. mai 2021 (endret) velociraptor skrev (7 minutter siden): Mye likt alle andre kjendiser der altså - synes de alle er åpne psykiske problemer, spiseproblemer, mobbing i barndommen og diverse diagnoser... Er det ikke bare bra med åpenhet? Det kan føre til mindre skam å se at kjendiser også er vanlige mennesker som sliter med sitt - ikke supermennesker som en del fremstiller seg som. Endret 21. mai 2021 av Gjenferdet 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 21. mai 2021 #5 Del Skrevet 21. mai 2021 Citha skrev (4 minutter siden): Ja, de er vanlige folk de også. Noe mer oppmerksomhetssyke enn gjennomsnittspersonen, men ellers ja. Så hva er så imponerende da? Gjenferdet skrev (Akkurat nå): Er det ikke bare bra med åpenhet? Det kan føre til mindre skam fordi folk ser at kjendiser også er vanlige mennesker som sliter med sitt, ikke bare supermennesker som en del fremstiller seg som. Har jeg sagt at åpenhet ikke er bra? Jeg sier bare at å være åpen er de jo stort sett alle, så ser ikke hva som er så fantastisk med det eller noe å skryte av, det er bare helt alminnelig for tiden. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 21. mai 2021 #6 Del Skrevet 21. mai 2021 velociraptor skrev (1 minutt siden): Noe mer oppmerksomhetssyke enn gjennomsnittspersonen, men ellers ja. Så hva er så imponerende da? Har jeg sagt at åpenhet ikke er bra? Jeg sier bare at å være åpen er de jo stort sett alle, så ser ikke hva som er så fantastisk med det eller noe å skryte av, det er bare helt alminnelig for tiden. Jeg synes det er dumt å stemple folk som oppmerksomhetssyke fordi de velger å være åpne. Fantastisk at noen tar opp kampen med å bryte tabuer, skam og fordommer. De er modige!! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 21. mai 2021 #7 Del Skrevet 21. mai 2021 Gjenferdet skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er dumt å stemple folk som oppmerksomhetssyke fordi de velger å være åpne. Fantastisk at noen tar opp kampen med å bryte tabuer, skam og fordommer. De er modige!! Tenkte mer på oppmerksomhetssyke fordi de er kjendiser, enten de er åpne eller ikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 22. mai 2021 #8 Del Skrevet 22. mai 2021 Har jeg forstått det rett, så var kåpa, solbrillene og pannebåndet et slags "kostyme" som gjorde han til en annen versjon av seg selv - til TIX. En maske rett og slett. Med den maska ble han partymusikk-konge på rekordtid. Derfor syns jeg det er veldig tøft å nå ta den maska AV - foran partyfansen, russen og alle andre. Fortelle at det ikke sto bra til i hele tatt. Jeg tror han når frem til ungdom (og andre) som trenger å kjenne på at det faktisk virkelig er helt greit å slite på ulike måter, og at de som ser ut som de takler alt og har alt - noenganger sitter der alene med katten sin og lurer på om de klarer mer. Fin fyr. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 22. mai 2021 #9 Del Skrevet 22. mai 2021 Isild skrev (2 timer siden): Har jeg forstått det rett, så var kåpa, solbrillene og pannebåndet et slags "kostyme" som gjorde han til en annen versjon av seg selv - til TIX. En maske rett og slett. Med den maska ble han partymusikk-konge på rekordtid. Derfor syns jeg det er veldig tøft å nå ta den maska AV - foran partyfansen, russen og alle andre. Fortelle at det ikke sto bra til i hele tatt. Jeg tror han når frem til ungdom (og andre) som trenger å kjenne på at det faktisk virkelig er helt greit å slite på ulike måter, og at de som ser ut som de takler alt og har alt - noenganger sitter der alene med katten sin og lurer på om de klarer mer. Fin fyr. Med mindre du kjenner ham personlig synes jeg dette er en så rar ting å si. Hva er greia med sånn idolisering av mennesker bare fordi de er kjendiser? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 22. mai 2021 #10 Del Skrevet 22. mai 2021 (endret) velociraptor skrev (8 timer siden): Med mindre du kjenner ham personlig synes jeg dette er en så rar ting å si. Hva er greia med sånn idolisering av mennesker bare fordi de er kjendiser? Ikke meg du spør, men jeg har blitt veldig glad i fyren på kort tid. Jeg har ikke for vane å idolisere folk, hadde ikke engang idoler da jeg var ungdom. Men jeg beundrer Tix. Det er ikke fordi han et kjendis, men for hvordan han bruker kjendis-statusen sin. Han kunne levd fett på å rølpe rundt. I stedet valgte han å bruke sin stemme til å vise frem sin sårbarhet på tross av at han da rev ned sitt image. Han delte sin historie for nettopp å nå frem til andre som sliter. For å vise at det er håp. Han, mer en de fleste, visste godt at han stilte seg lagelig til for hugg. Og likevel gjennomfører han. Forteller om ensomhet, psykisk lidelse og diagnoser. Hvis ikke det er noe å idolisere så vet ikke jeg. Jeg har aldri vært fan av noen, men jeg er skikkelig fan av ham. Endret 22. mai 2021 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 22. mai 2021 #11 Del Skrevet 22. mai 2021 CecilieX skrev (9 minutter siden): Ikke meg du spør, men jeg har blitt veldig glad i fyren på kort tid. Jeg har ikke for vane å idolisere folk, hadde ikke engang idoler da jeg var ungdom. Men jeg beundrer Tix. Det er ikke fordi han et kjendis, men for hvordan han bruker kjendis-statusen sin. Han kunne levd fett på å rølpe rundt. I stedet valgte han å bruke sin stemme til å vise frem sin sårbarhet på tross av at han da rev ned sitt image. Han delte sin historie for nettopp å nå frem til andre som sliter. For å vise at det er håp. Han, mer en de fleste, visste godt at han stilte seg lagelig til for hugg. Og likevel gjennomfører han. Forteller om ensomhet, psykisk lidelse og diagnoser. Hvis ikke det er noe å idolisere så vet ikke jeg. Jeg har aldri vært fan av noen, men jeg er skikkelig fan av ham. Isild skrev (10 timer siden): Har jeg forstått det rett, så var kåpa, solbrillene og pannebåndet et slags "kostyme" som gjorde han til en annen versjon av seg selv - til TIX. En maske rett og slett. Med den maska ble han partymusikk-konge på rekordtid. Derfor syns jeg det er veldig tøft å nå ta den maska AV - foran partyfansen, russen og alle andre. Fortelle at det ikke sto bra til i hele tatt. Jeg tror han når frem til ungdom (og andre) som trenger å kjenne på at det faktisk virkelig er helt greit å slite på ulike måter, og at de som ser ut som de takler alt og har alt - noenganger sitter der alene med katten sin og lurer på om de klarer mer. Fin fyr. Helt enig! Jeg har fått skikkelig sansen for den mannen! I tillegg til alt det dere skriver har han en voldsom utstråling og sjarm. Han har tatt ESC med storm, og neste års vinner av MGP har store sko å fylle. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 22. mai 2021 #12 Del Skrevet 22. mai 2021 Er det ingen som snakker om at han bruker ekte pels? Er bruken av dette plutselig blitt akseptabelt? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 22. mai 2021 #13 Del Skrevet 22. mai 2021 Honey Dew skrev (13 minutter siden): Er det ingen som snakker om at han bruker ekte pels? Er bruken av dette plutselig blitt akseptabelt? Det er fuskepels? Og jeg er imponert over hvordan maskineriet rundt han, har gjort en tidligere paradise hotell deltager med sexistiske og mannssjåvinistiske sanger stuerein. Godt jobbet 👏🏻👏🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leila87 Skrevet 22. mai 2021 #14 Del Skrevet 22. mai 2021 Honey Dew skrev (18 minutter siden): Er det ingen som snakker om at han bruker ekte pels? Er bruken av dette plutselig blitt akseptabelt? Fordi han bruker falsk pels. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 22. mai 2021 #15 Del Skrevet 22. mai 2021 Anbefaler å høre podcast-episoden til «Ida med hjertet i hånden» der Tix forteller om seg selv. Dette er etter Paradise, men lenge før Grand Prix. Da oppdaget jeg hvilken fin fyr han er. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 22. mai 2021 #16 Del Skrevet 22. mai 2021 Leila87 skrev (59 minutter siden): Fordi han bruker falsk pels. Så massive mengder mikroplast og idealisering av ekte pels - fantastisk forbilde 🤣 Tenker fyren ler seg fillete over hvor lettlurte den nye fanskaren er 🤐 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RebekkaQ Skrevet 22. mai 2021 #17 Del Skrevet 22. mai 2021 Åpenhet er fint og flott. Å bytte åpenhet mot kommersiell oppmerksomhet gir meg en bismak i munnen. Men ingen tvil om at Tix betyr mye for mange, og på den måten bidrar positivt med sin markedsstrategi. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 22. mai 2021 #18 Del Skrevet 22. mai 2021 Jeg "kjenner" han bare gjennom Paradise. Der var han litt ufin og falsk. Skulle være den joviale typen fordi dette gir økt vinnersjanse, men så slang han seg på en mobbegjeng der og snakket masse dritt om hun ene partneren sin. Slo meg som en fyr som snur kappen etter vinden. Ellers bare observert sirkuset på avstand, har fått litt inntrykk av at han vant MGP fordi nordmenn slo ring rundt han etter han liksom ble mobbet av musikkjournalistene, og fordi han har blitt mobbet før. Siden jeg fra før hadde inntrykket av at han er en fyr som bare prøver å spille kortene sine riktig, så sitter jeg med det nå også, at en del av det som er Tix er PR-stunt. Men ja, sikkert et positivt forbilde for mange nå, så selv om jeg synes litt av greia hans er piss. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 23. mai 2021 #19 Del Skrevet 23. mai 2021 Kjenner ikke fyren. Men syns han fremstår som tilgjort og «uekte». Og musikken er vel ikke noe å rope hurra for heller. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BellaMargitha Skrevet 23. mai 2021 #20 Del Skrevet 23. mai 2021 Jeg har tourettes, og aldri tenkt at det er noe problem. Venner kan le av det litt hvis jeg blinker veldig intenst, men ikke mer enn at det er vennligsinnet. Synes ikke det er stigmatiserende å ha diagnose 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå