Gå til innhold

Hun pusher taushetsplikten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som jobber i den lokale barnehagen her.

Vi har en felles venninne som nå står i et samlivsbrudd. Møtte min første venninne for en kveldstur i kveld og hun sa at vår felles venninne og mannen var flyttet fra hverandre.

Da jeg kom hjem sendte jeg en melding om at det var leit å høre og om det var noe jeg kunne gjøre måtte hun si ifra.

Hun takket men stusset veldig hvordan jeg visste det for hun sa at det var kun barnehagen som hadde fått vite.

 

Jeg vet det er vennskap her men stusset litt over hvor «lett» informasjon kom fra henne..

Er ikke dette brudd på taushetsplikten?

Anonymkode: 11508...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en venninne som jobber i den lokale barnehagen her.

Vi har en felles venninne som nå står i et samlivsbrudd. Møtte min første venninne for en kveldstur i kveld og hun sa at vår felles venninne og mannen var flyttet fra hverandre.

Da jeg kom hjem sendte jeg en melding om at det var leit å høre og om det var noe jeg kunne gjøre måtte hun si ifra.

Hun takket men stusset veldig hvordan jeg visste det for hun sa at det var kun barnehagen som hadde fått vite.

 

Jeg vet det er vennskap her men stusset litt over hvor «lett» informasjon kom fra henne..

Er ikke dette brudd på taushetsplikten?

Anonymkode: 11508...b23

Nei.

Anonymkode: 99c7e...2d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun brøt taushetsplikten, ja, men hallo, du er ikke den skarpeste kniven i skuffa når du sender melding. Man sier ikke noe på ting man hører før de kommer fra personen det gjelder. 

Anonymkode: 8278d...d0e

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om dere kjenner hverandre, var det tabbe å dele.

Anonymkode: 373b4...c98

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har taushetsplikt i forhold til barna. Hva foreldre forteller om sitt personlige liv er noe annet.

Anonymkode: 24a3c...7b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun har taushetsplikt i forhold til barna. Hva foreldre forteller om sitt personlige liv er noe annet.

Anonymkode: 24a3c...7b9

Info man tilegner seg utelukkende pga jobb er taushetsbelagt. 

Anonymkode: 1d524...c54

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun har taushetsplikt i forhold til barna. Hva foreldre forteller om sitt personlige liv er noe annet.

Anonymkode: 24a3c...7b9

De har nok fortalt det til bhg pga barna, dermed taushetsplikt.

Anonymkode: 286ef...9b6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun har taushetsplikt i forhold til barna. Hva foreldre forteller om sitt personlige liv er noe annet.

Anonymkode: 24a3c...7b9

Men dette er jo noe som angår barna, ergo har denne ansatte brutt taushetsplikten sin!

TS, du bør gå til styrer i denne barnehagen og fortelle at den ansatte går rundt og sladrer om familiære forhold!

Anonymkode: 6fe23...1bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun har taushetsplikt i forhold til barna. Hva foreldre forteller om sitt personlige liv er noe annet.

Anonymkode: 24a3c...7b9

Dette stemmer selvfølgelig ikke. Man har taushetsplikt om alt en forelder sier til deg når du er på jobb i helse og omsorg.

Og du TS, hvorfor tenkte du det var en god idé å sende melding på den måten??? Hallo!?

Anonymkode: bcc3f...935

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo godt hende at foreldrene det her gjelder ikke presiserte overfor barnehagen at det ikke var «offentlig» enda, og at den barnehageansatte dermed trodde det var ok å dele. Er vel uansett litt begrenset hvor lenge sånt kan holdes skjult...

Anonymkode: b5b1f...52b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det kan jo godt hende at foreldrene det her gjelder ikke presiserte overfor barnehagen at det ikke var «offentlig» enda, og at den barnehageansatte dermed trodde det var ok å dele. Er vel uansett litt begrenset hvor lenge sånt kan holdes skjult...

Anonymkode: b5b1f...52b

Det skal fortsatt ikke deles 

Anonymkode: 286ef...9b6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende hun trodde hun fikk vite det som venninne ikke som ansatt?

Anonymkode: 32a86...ce0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste her er jo at du kontaktet venninna.

"Hei, hørte dere skulle skilles" 

Sånn gjør man ikke...

Anonymkode: e4e01...420

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Verste her er jo at du kontaktet venninna.

"Hei, hørte dere skulle skilles" 

Sånn gjør man ikke...

Anonymkode: e4e01...420

Nei, sånt gjør man bare ikke. Nesten komisk at noen tenker at det er en ok ting å gjøre. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slarving i taushetsbelagte yrker er vanligere enn man tror. Og de verste slarvkjerringene er en helt egen gruppe mennesker, jeg kjenner til noen sånne. Det er mennesker som er blid og hyggelige når de står foran deg og så fort du snur ryggen til så kjører de kniven i ryggen din. Det er mennesker som fryder seg og finner underholdningsverdi i andres sorg og tragedier. Av prinsipp betror jeg meg aldri til slike, det har jeg brent meg på før. Bare smil til de og hvis de spør hvordan det går så sier du at du har det bare bra uansett hvor krevende liv du har. Mitt beste tips. 

Anonymkode: affbf...2a8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka i svarte?????

Både du og denne venninnen din du er på tur med er jo totalt på bærtur. Hvorfor bare ikke holde kjeft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det kan jo godt hende at foreldrene det her gjelder ikke presiserte overfor barnehagen at det ikke var «offentlig» enda, og at den barnehageansatte dermed trodde det var ok å dele. Er vel uansett litt begrenset hvor lenge sånt kan holdes skjult...

Anonymkode: b5b1f...52b

Det skal ikke være nødvendig å måtte presisere at personlige ting man forteller i feks bhg ikke skal snakkes rundt om🤔

Og hva var tanken bak det å sende mld?

Anonymkode: f25b6...9bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun har fortalt det direkte til den felles venninnen når hun informerte barnehagen kan det være mulig at hun har misforstått hvilken "rolle" hun hadde som mottager av informasjonen?

Hvis dette er noe den felles venninna har fått vite via barnehagepersonale er det noe annet. Klart brudd på taushetsplikten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med lavt lønn, lav kompetanse, kvinner og problemer med å holde munn.

Anonymkode: 7b5ff...e89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...