AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #1 Skrevet 21. mai 2021 Jeg tenkte ikke på straff da jeg snakket med legevakten. Jeg sto på siden av bilen for å ta ungen ut av babystolen. Min samboer skulle sette bilen (utomatgir) i park, vi sto i litt oppoverbakke, slik at bilen trillet 5 cm fremover. Han kjørte over foten min, det var kun over stortåa, å det var ikke i stor fart. Dette var selvfølgelig ikke med vilje, han så ikke hvor foten min sto. Jeg tror jeg har knekt tåa. Jeg snakka med legevakten, å fortalte situasjonen, vi begge lo siden vi synes det var komisk hele situasjonen 😅 Jeg fortalte til samboer at jeg sa dette, han ble litt nedfor, siden jeg ikke tenkte lengre på at dette kunne gå ut over førerkortet hans. Har så fryktelig dårlig samvittighet, å jeg tør iallefall ikke dra til legen siden hun på legevakten har mest sannsynlig skrevet det inn, å jeg ikke kan komme med en annen forklaring.. Anonymkode: eb630...f33
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #2 Skrevet 21. mai 2021 Miste førerkortet? Var da voldsomt så dramatisk. Dra til legen å sjekk tåa di. Anonymkode: 21036...eff 9
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #3 Skrevet 21. mai 2021 Det er da virkelig ingen som tenker på å straffe ham for å gjøre det. Det var et uhell, det kan skje alle. Du må jo forklare hva som faktisk skjedde. Det står ignenting i noen trafikkbestemmelser at man ikke kan trille over noens tå, akkurat. Kom deg til legevakten, og fortell samboer at det går helt fint, ingen kommer til å bry seg om førerkortet hans i denne sammenhengen i det hele tatt. GARANTERT!! Anonymkode: 1d8a4...f47 2
starken Skrevet 21. mai 2021 #4 Skrevet 21. mai 2021 Det var jo et uhell, tviler sterkt på at sykepleierne på legevakten orker å kontakte politiet av denne grunn altså. 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #5 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er da virkelig ingen som tenker på å straffe ham for å gjøre det. Det var et uhell, det kan skje alle. Du må jo forklare hva som faktisk skjedde. Det står ignenting i noen trafikkbestemmelser at man ikke kan trille over noens tå, akkurat. Kom deg til legevakten, og fortell samboer at det går helt fint, ingen kommer til å bry seg om førerkortet hans i denne sammenhengen i det hele tatt. GARANTERT!! Anonymkode: 1d8a4...f47 Jeg prøver å forklare dette til han, men så sier han «De som kjører over noen, gjorde det heller sikkert ikke med vilje. Alt som handler om bil og uforsiktigheter som kan skade andre blir straffet.» Anonymkode: eb630...f33 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #6 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er da virkelig ingen som tenker på å straffe ham for å gjøre det. Det var et uhell, det kan skje alle. Du må jo forklare hva som faktisk skjedde. Det står ignenting i noen trafikkbestemmelser at man ikke kan trille over noens tå, akkurat. Kom deg til legevakten, og fortell samboer at det går helt fint, ingen kommer til å bry seg om førerkortet hans i denne sammenhengen i det hele tatt. GARANTERT!! Anonymkode: 1d8a4...f47 Nei, det er sant, men det står i trafikkbestemmelsene at man skal tre varsomt, og at man ikke skal påføre andre skade.. Anonymkode: eb630...f33
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #7 Skrevet 21. mai 2021 Slapp av, det var et uhell. Gå å fiks tåa di så du ikke får problemer med den senere Anonymkode: 15381...419 1
Forundret.. Skrevet 21. mai 2021 #8 Skrevet 21. mai 2021 Må ikke du ta det videre for at politiet skal bli koplet inn?
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #9 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det er sant, men det står i trafikkbestemmelsene at man skal tre varsomt, og at man ikke skal påføre andre skade.. Anonymkode: eb630...f33 Nå må dere slappe av. Det blir ikke meldt inn at noen har hatt et uhell med en tå 🤦🏼♀️ Anonymkode: 21036...eff 1
MiominMio Skrevet 21. mai 2021 #10 Skrevet 21. mai 2021 No need to worry. Uhell skjer og så lenge du ikke går til anmeldelse hehe tror jeg ikke det er noe å bekymre seg for God bedring med tåa. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #11 Skrevet 21. mai 2021 Forundret.. skrev (4 minutter siden): Må ikke du ta det videre for at politiet skal bli koplet inn? Alle offentlige sektorer kan melde inn til politiet om det er skader som skjer mtp kjøretøy. Fra et komisk øyeblikk mtp at han knakk tåa mi med å kjøre over tåa mi, til at jeg ikke tenkte at dette kunne få konsekvenser, til mer alvorlige ting.. herregud så dom jeg er 🙄 Anonymkode: eb630...f33
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #12 Skrevet 21. mai 2021 Ja, man skal trå varsomt, men det handler mer om å ikke trille rett ut i et fotgjengerfelt, kjøre rolig på glatt føre, ta hensyn og ikke råkjøre. Ikke å trille over noens tå. Hvis det hadde vært noe politiet måtte bry seg om hadde de ikke fått gjort annet. Sånt skjer hele tiden. Samboeren din må roe seg ned. Anonymkode: 1d8a4...f47 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #13 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alle offentlige sektorer kan melde inn til politiet om det er skader som skjer mtp kjøretøy. Fra et komisk øyeblikk mtp at han knakk tåa mi med å kjøre over tåa mi, til at jeg ikke tenkte at dette kunne få konsekvenser, til mer alvorlige ting.. herregud så dom jeg er 🙄 Anonymkode: eb630...f33 Herregud så dum samboeren din er som får deg til å tro at dette kan få konsekvenser. Det kan det ikke. Virkelig ikke. Det er som om butikken skulle politianmeldt deg for å miste et glass med noe på gulvet så det knuste. Du kan ikke gå rundt med knekt tå. DRA til legen!! Anonymkode: 1d8a4...f47 2
Forundret.. Skrevet 21. mai 2021 #14 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle offentlige sektorer kan melde inn til politiet om det er skader som skjer mtp kjøretøy. Fra et komisk øyeblikk mtp at han knakk tåa mi med å kjøre over tåa mi, til at jeg ikke tenkte at dette kunne få konsekvenser, til mer alvorlige ting.. herregud så dom jeg er 🙄 Anonymkode: eb630...f33 Når du legger det frem slik som dette, og ikke skal ha noe sykemelding, forsikring involvert osv så tipper jeg at de ikke melder det inn.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #15 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Alle offentlige sektorer kan melde inn til politiet om det er skader som skjer mtp kjøretøy. Fra et komisk øyeblikk mtp at han knakk tåa mi med å kjøre over tåa mi, til at jeg ikke tenkte at dette kunne få konsekvenser, til mer alvorlige ting.. herregud så dom jeg er 🙄 Anonymkode: eb630...f33 Dere er veldig dramatiske. Dra til legen. Er katastrofetankene viktigere å høre på enn å ta vare på tåa? Anonymkode: 21036...eff 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #16 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dere er veldig dramatiske. Dra til legen. Er katastrofetankene viktigere å høre på enn å ta vare på tåa? Anonymkode: 21036...eff Ja faktisk, vil ikke at han skal bli straffet akkurat 🙈.. Og ja, jeg krisemaksimerer fordi det KAN skje 🤭 Anonymkode: eb630...f33
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #17 Skrevet 21. mai 2021 Ok, la meg se om jeg skjønner dette... Først kjører han over tåa di og så nekter han deg å dra til legen etterpå? Han fremstår ikke som en særlig grei fyr her nå. Han bør virkelig tenke seg om hva det er han egentlig sier og gjør. Anonymkode: 4432e...946
Gjest Tamsi Skrevet 21. mai 2021 #18 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja faktisk, vil ikke at han skal bli straffet akkurat 🙈.. Og ja, jeg krisemaksimerer fordi det KAN skje 🤭 Anonymkode: eb630...f33 Men han er enig at du skal gå rundt på en potensielt brukket fot og ikke få den sjekket? Enkelte brudd i tær, selv små brudd som virker ubetydelige, kan ødelegge balansen. Du kan få problemer med å gå. Sjekk foten din!
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #19 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ok, la meg se om jeg skjønner dette... Først kjører han over tåa di og så nekter han deg å dra til legen etterpå? Han fremstår ikke som en særlig grei fyr her nå. Han bør virkelig tenke seg om hva det er han egentlig sier og gjør. Anonymkode: 4432e...946 Han sier jeg skal dra til legen, men det et jeg som ikke vil det fordi jeg ikke vil at det eventuelt skal bli en straff her.. Anonymkode: eb630...f33
uglejenta Skrevet 21. mai 2021 #20 Skrevet 21. mai 2021 Helsepersonellet har taushetsplikt og skal bare varsle politi i tilfeller der man kan avverge alvorlig skade. Samboerens førerkort er ikke i fare, han bør ta seg sammen og kjøre deg til legen! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå