Gå til innhold

Flere som var et "jævlig barn"?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere her som var barnet fra helvete? 

Anonymkode: a6638...faa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For min del ble jeg sånn pga store psykiske problemer som gjorde meg mye sint og trassig. 

Anonymkode: a6638...faa

AnonymBruker
Skrevet

Ja, var bortskjemt og fikk alt jeg pekte på, så etterhvert ble jeg ganske ufordragelig. 

Anonymkode: d2998...bcb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg var grusom. Jeg mener grusom. Som voksen skjønte jeg at det var fordi moren min var avhengig av å være offeret, den som led. Hun provoserte meg og mishandlet meg til jeg slo henne eller skrek og fikk anfall. Jeg kunne komme hjem til at hun feks hadde gått og fått avlivet kjæledyret vårt sånn at jeg eksploderte og kalte henne stygge ting, knuste ting, og hun var da offeret for mitt sinne. 

Gjett om jeg har hatt klippekort hos psykolog da? 

Anonymkode: 19575...1b7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var tenåringen fra helvete, rett og slett. Jeg slo med dører, skrek, eksploderte for den minste ting. Men dette bunnet i stor usikkerhet og at jeg hadde det vondt. Jeg hadde det ikke noe bra i hverdagen, med en stefar som hatet meg, en far som aldri skulle vært far, og en mor som ikke tok drastiske grep og flyttet, før jeg faktisk rømte unna alt og flyttet mange timer unna for å redde meg selv. Tok meg mange år før jeg fikk et normalt liv. Heldigvis har ikke dette ødelagt forholdet til moren min, hun var like fanget som jeg var så jeg klandrer henne ikke for noe. 

Anonymkode: ee145...88e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, jeg var grusom. Jeg mener grusom. Som voksen skjønte jeg at det var fordi moren min var avhengig av å være offeret, den som led. Hun provoserte meg og mishandlet meg til jeg slo henne eller skrek og fikk anfall. Jeg kunne komme hjem til at hun feks hadde gått og fått avlivet kjæledyret vårt sånn at jeg eksploderte og kalte henne stygge ting, knuste ting, og hun var da offeret for mitt sinne. 

Gjett om jeg har hatt klippekort hos psykolog da? 

Hvorfor er selvforsvar grusomt?

Anonymkode: cb66e...83f

AnonymBruker
Skrevet

Ja! Jeg var et barn fra helvette, ingen kunne eie meg, men jeg eide verden. Jeg fikk alle de som var «upopulære» på skolen til og gjøre dritt for meg, gjøre ting som ikke var lov. Var manipulerende og kynisk til en hver tid. Utagerte for hva som helst, og jobba alltid for at ting skulle gå utover andre. 

Det som gjør meg så trist med dette, er at i ettertid husker jeg all alkoholen, hvordan jeg sto opp alene, og når jeg kom hjem måtte jeg kle opp mamma. Alle turene for og kjøpe heroin, og at hun var rusa bil turen hjem hver gang. Gangene jeg fikk tlf og beskjed om og ringe 113 hvis hun begynte og riste. Mye jeg har sett i ettertid. Og det som er mest sårende er alle møtene med barnevern, skole, helsesøstere der jeg nå i ettertid etter og ha hentet ut papirer. At det står jeg var problemet, hvordan skulle min mor håndtere meg, ble tilbudt kurs for ekstremt vanskelig ungdom osv. Men i realiteten så var det hun som var problemet. 

Anonymkode: 16407...3ec

• Liker 3
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Her er det jo mange historier om barn som har det vanskelig, og ikke nødvendigvis barn som er vanskelige. 

AnonymBruker
Skrevet
Fnuggolina skrev (7 minutter siden):

Her er det jo mange historier om barn som har det vanskelig, og ikke nødvendigvis barn som er vanskelige. 

Barn som har det vanskelig blir vanskelige barn. 

• Liker 1
Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Barn som har det vanskelig blir vanskelige barn. 

Mja. Jeg ble ikke det.

Men nå ble ikke jeg mishandlet som i ett av tilfelle her heller da. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble et monster i 14 års alderen frem til jeg flytta hjemmefra. Bunnet i mistrivsel på skole og i vennegjeng som jeg ikke klarte identifisere meg med mer. De begynte å ha sex og drikke masse da de var 14. Var vondt og vanskelig å være den som ikke ønsket dette, og pga det falt utenfor. Følte hele grunnlaget under meg forsvant en stund, mistet gradvis vennene jeg vokste opp med pga jeg trakk meg mer og mer unna. Jeg ville ikke leve sånn. 

Pga denne identitetskrisen var jeg veldig mye sint hjemme. Knuste ofte ting, smalt med dører og hadde kort lunte. I dag skåner jeg foreldrene mine for alt som plager meg, jeg har bestemt meg for å gi tilbake. Være ei datter som bringer lys inn i livet deres og det klarer jeg, selv om livet kan være vanskelig. Har hatt mye dårlig samvittighet for hvor ustabil jeg var de siste årene hjemme. Veldig trist på en måte, for jeg har veldig snille foreldre. Tenårene kan være tøffe. 

Anonymkode: d79f1...a41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ikke et vanskelig barn. Jeg var skoleflink, kreativ, fornøyd med lite og ganske medgjørlig. Muterte til vanskelig menneskejævel da jeg var 17 😜

Anonymkode: e671b...16a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2021 den 9.37):

Hvorfor er selvforsvar grusomt?

Anonymkode: cb66e...83f

Det tok meg mange år å forstå at det var selvforsvar, selv i dag faller jeg i gamle tanker og angrer på hvor fæl jeg var, mens jeg glemmer hvorfor.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...