AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #1 Skrevet 20. mai 2021 Jeg har gått til psykolog ganske lenge, men føler ikke hun hjelper meg til å bli bedre. I dag sa hun at jeg burde involvere min søster og fortelle hvordan jeg har det. Noe jeg var uenig i, har fortald litt, da vi aldri har vært close. Hun tar ikke tak i tankene mine og hvordan jeg evt må tenke andeledes for å hjelpe meg selv. Og hun prøver heller ikke å se alt jeg har gjort og hvor tøff jeg har vært som har stått i tinge.Hun får meg heller for meg til og føle meg enda dårligere , som ikke ringer folk og lar de få vite. Har sagt at jeg trenger metoder uten at hun har gitt meg noe mer av det. Går ut fra kontoret hennes og føler meg mere mislykka enn da jeg kom. Hvordan jobber dere psykolog? Anonymkode: 98dcd...11b
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #2 Skrevet 20. mai 2021 Jeg har gått til flere psykologer i ulike stadier av livet og kan si at det har mye å si at du finner riktig psykolog. Mennesker er ikke like og det inkluderer psykologer og hvilke metoder de bruker. Hvis du har gått der en stund og ikke føler du får noe ut av det så vil jeg absolutt oppfordre deg til å lete etter en ny som kan passe dine behov bedre. Anonymkode: e5ee3...d2c 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #3 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har gått til flere psykologer i ulike stadier av livet og kan si at det har mye å si at du finner riktig psykolog. Mennesker er ikke like og det inkluderer psykologer og hvilke metoder de bruker. Hvis du har gått der en stund og ikke føler du får noe ut av det så vil jeg absolutt oppfordre deg til å lete etter en ny som kan passe dine behov bedre. Anonymkode: e5ee3...d2c Dette. Anonymkode: 9bea6...d25
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #4 Skrevet 20. mai 2021 Det handler om kjemi. Og med sagt; det er ikke en psykolog sin jobb å fikse deg. Kan også være du har fått en typ overbehandling også. Det snakkes gjerne ikke så høyt om, men for mange blir gående i sirkel i årevis uten å få noe bedre behandling av den grunn. Kanskje på tide å tenke nytt og bryte et mønster som ikke gir vekst? Anonymkode: 50a24...ae2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #5 Skrevet 20. mai 2021 Vel, det handler ikke alltid om kjemi men om hvordan psykologen jobber. først må du kartlegge problemet ditt. Hva er målet ditt med terapien? mer det noe du sier i timen som f eks ensomhet, eller føler deg alene med problemene dine? Som gjør at hun oppfordrer deg til å dele med de nære rundt deg? hvilke metoder bruker hun? Kognitiv adferdsterapi? du må spør henne hvilke metode hun jobber etter og hva behandlingsplanen er. for å tenke annerledes som du sier må du jobbe kognitivt med skjema. Hva er tankene dine, og finne realistiske alternative tankemønster. still krav og still spm det er din time og din helse Anonymkode: e6f83...e0c
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #6 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Vel, det handler ikke alltid om kjemi men om hvordan psykologen jobber. først må du kartlegge problemet ditt. Hva er målet ditt med terapien? mer det noe du sier i timen som f eks ensomhet, eller føler deg alene med problemene dine? Som gjør at hun oppfordrer deg til å dele med de nære rundt deg? hvilke metoder bruker hun? Kognitiv adferdsterapi? du må spør henne hvilke metode hun jobber etter og hva behandlingsplanen er. for å tenke annerledes som du sier må du jobbe kognitivt med skjema. Hva er tankene dine, og finne realistiske alternative tankemønster. still krav og still spm det er din time og din helse Anonymkode: e6f83...e0c Føler av og til det blir sånn man snakker med en venninne(uten at følelsene er tilstede). Hva har skjedd siden sist, bla,bla. Jeg føler ofte at for mange rundt meg har svikta, og da blir hun irritert og vil ikke snakke om det. Jeg tenker jo ikke da at hun skal gi meg rett i det, men vi kunne tatt tak i det og snakka hvorfor jeg føler sånn, hvilke følelser som dukker opp osv. Og om dette er konstruktive følelser. Ja må nok spørre mer om vi kan jobbe utifra skjema. Jeg har jobba utifra den kognetiv diamant hos en anna behandler. Det fikk meg til og se litt mere positivt på tankene mine. Må nevne det for henne. Har nå fått frikort, så betaler ikke for det. Men om man bruker tid på det ønsker man jo å få noe ut av timene. Anonymkode: 98dcd...11b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå