Gå til innhold

Visste du at du var i en psykose?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når du var i psykose, visste du selv at det var noe som ikke stemte?

Anonymkode: 0ed29...756

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 15a85...02c

AnonymBruker
Skrevet

Ja skjønte jo at det ikke var edderkopper og rotter på stuegulvet og jeg viste at det ikke var edderkopper som kravlet ut av underlivet mitt, og lå i sengen min. Likevel sa jo både syn, hørsel og hud at det var det. Psykose er så innmari sterkt, sansene kødder med hele deg..

Anonymkode: c3e61...c66

AnonymBruker
Skrevet

Nei, skjønte det ikke før etterpå.

Anonymkode: c3cc7...6aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønte at jeg ikke var psykotisk selv om helsepersonell trodde det inntil testene viste negativt svar.

Anonymkode: b5ea6...b06

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja skjønte jo at det ikke var edderkopper og rotter på stuegulvet og jeg viste at det ikke var edderkopper som kravlet ut av underlivet mitt, og lå i sengen min. Likevel sa jo både syn, hørsel og hud at det var det. Psykose er så innmari sterkt, sansene kødder med hele deg..

Men hvordan skjønte du at det ikke var sant om du både hørte, så og kjente det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja

Anonymkode: 15a85...02c

Hvordan da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg skjønte at jeg ikke var psykotisk selv om helsepersonell trodde det inntil testene viste negativt svar.

Så helsepersonell trodde du var psykotisk, men det var du ikke?😮

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvilke tester tok de ?

Anonymkode: 5c0e6...0b1

AnonymBruker
Skrevet

Til dere som har hatt psykose: Når dere hallusinerer ting, ser det akkurat ut som noe virkelig? Hvis dere hallusinerer en katt for eksempel, ser det akkurat ut som en vanlig katt eller er det litt annerledes?

Anonymkode: 02423...d77

AnonymBruker
Skrevet

Ikke nødvendigvis at jeg var i psykose, men skjønte jo at noe ikke stemte, ja. Man sklir litt ut og inn av det, også, og i periodene man er mer "ute" skjønner man det mer.  Det er litt som å være i en drøm - når man sover tungt, tror man drømmen er virkelig, mens når man er i ferd med å våkne, skjønner man at man drømmer.

Alle hallusinasjoner så like ut som ekte for meg.

Anonymkode: fab71...f5b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en psykose. 

Det jeg så og hørte virket 100% ekte, men jeg var likevel klar over at det ikke var det. 

Det var rart, og ble heldigvis ikke redd. 

Anonymkode: 0d1e0...fcf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke nødvendigvis at jeg var i psykose, men skjønte jo at noe ikke stemte, ja. Man sklir litt ut og inn av det, også, og i periodene man er mer "ute" skjønner man det mer.  Det er litt som å være i en drøm - når man sover tungt, tror man drømmen er virkelig, mens når man er i ferd med å våkne, skjønner man at man drømmer.

Alle hallusinasjoner så like ut som ekte for meg.

Anonymkode: fab71...f5b

Vil du fortelle mer om hvordan psykosen var for deg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har hatt en psykose. 

Det jeg så og hørte virket 100% ekte, men jeg var likevel klar over at det ikke var det. 

Det var rart, og ble heldigvis ikke redd. 

Anonymkode: 0d1e0...fcf

Hvordan klarte du å skjønne at det ikke var ekte selv om du 100% så og hørte det? Hvor lenge varte det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hvordan skjønte du at det ikke var sant om du både hørte, så og kjente det?

Fordi det ikke er menneskelig å ha flust av edderkopper kravene ut av vaginaen sin rett og slett. Og i mitt tilfelle ble psykosen utløst av lite søvn, så det hjalp å sove ut og spise 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi det ikke er menneskelig å ha flust av edderkopper kravene ut av vaginaen sin rett og slett. Og i mitt tilfelle ble psykosen utløst av lite søvn, så det hjalp å sove ut og spise 

Nei det er det ikke, men det er jo heller ikke menneskelig å høre stemmer som ingen andre hører, men likevel tror mange på det.

Det er godt det ikke var mer som skulle til for å få det bedre for deg☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Til dere som har hatt psykose: Når dere hallusinerer ting, ser det akkurat ut som noe virkelig? Hvis dere hallusinerer en katt for eksempel, ser det akkurat ut som en vanlig katt eller er det litt annerledes?

Anonymkode: 02423...d77

Trenger ikke å ha hallusinasjoner for å ha psykose, man mister grepet om virkeligheten og det kan skje på mange forskjellige måter.

Anonymkode: 5c0e6...0b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...