Gå til innhold

Legevakten

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på legevakten for nesten 3 måneder siden. Betalte ingenting da og har ikke fått noe faktura i posten enda. Er 18år så vet ikke om det har noe å si..? Mottok ingen medisiner eller behandling. Men i dag fikk faren min en faktura på melding fra legesenteret i nærheten her. Sto ikke navn på fakturaen. Og jeg har meg selv som «kontaktperson» (husker ikke hva det ordet heter, men er bare jeg som har tilgang til journal osv.). Tror dere den kan være til meg for det om? 

Anonymkode: d60c4...0ce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være de har gamle opplysninger om deg, fra før du var over 18 år så står gjerne foreldrenes telefonnummer i journalen. Har ikke legevakten rettet opp det i systemet så kan det være den fakturaen gjaldt ditt legebesøk. Har du ikke nådd egenandelstaket så skal man alltid betale etter ett legebesøk uansett om du fikk medisiner eller ikke. 

Anonymkode: a805d...965

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det kan være de har gamle opplysninger om deg, fra før du var over 18 år så står gjerne foreldrenes telefonnummer i journalen. Har ikke legevakten rettet opp det i systemet så kan det være den fakturaen gjaldt ditt legebesøk. Har du ikke nådd egenandelstaket så skal man alltid betale etter ett legebesøk uansett om du fikk medisiner eller ikke. 

Ja det kan jo hende. Men det er bare jeg som har hatt tilgang til den fra jeg var 16år gammel. Vet ikke om foreldrene mine sitt telefonnummer måtte stå der da? Kan være. Vet man skal betale, men hadde ikke med penger da jeg var der og siden fakturaen tok flere måneder tenkte jeg det kanskje var pga jeg var så ung selv om jeg er over 18. Men kanskje jeg bare bør ringe legesenteret å spørre 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja det kan jo hende. Men det er bare jeg som har hatt tilgang til den fra jeg var 16år gammel. Vet ikke om foreldrene mine sitt telefonnummer måtte stå der da? Kan være. Vet man skal betale, men hadde ikke med penger da jeg var der og siden fakturaen tok flere måneder tenkte jeg det kanskje var pga jeg var så ung selv om jeg er over 18. Men kanskje jeg bare bør ringe legesenteret å spørre 

Ja det kan du gjøre for å få det oppklart. Eller så har jeg fått telefon fra legesenter som egentlig skulle ringe min sønn på 20 år da han ikke har oppdatert tlf nummer i journalen fra han var yngre -så mitt stod der ennå. Så derfor jeg tenkte det kunne skjedd i ditt tilfelle. Lykke til. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja det kan du gjøre for å få det oppklart. Eller så har jeg fått telefon fra legesenter som egentlig skulle ringe min sønn på 20 år da han ikke har oppdatert tlf nummer i journalen fra han var yngre -så mitt stod der ennå. Så derfor jeg tenkte det kunne skjedd i ditt tilfelle. Lykke til. 

Ja kan nok være det som har skjedd meg meg o☺️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...