Gå til innhold

Hund og allergi

Fremhevede innlegg

Gjest Roseglose
Skrevet

Heisann sveisann. 
Vi har reservert oss en hund og betalt depositum. 
Vi er en familie på 4, med 2 katter.  

jeg(mor) er allergisk mot hund og katt, men sluttet å reagere på de etter en stund. Så jeg tar evnt bare allergitabletter mot hund om jeg reagerer mer på den (hva ofrer man ikke for familien som gjerne vil ha hund 😆?). Null stress for min del med andre ord. 

uansett, til spørsmålet; barna mine reagerer ikke og har ingen allergier. Men har noen her opplevd at barna utvikler allergi mot kjæledyret med alderen? Jeg tenker litt på det siden jeg er allergisk, så det kanskje blir videreført fra meg? Jeg fikk ikke allergi før jeg var i starten av 20-åra. Det ble utløst av graviditet. 

De reagerer som sagt ingenting, null allergier. Men bekymrer meg jo for at de plutselig gjør det om 5år da. Vi skal jo ha hunden i 10-15 år. Kattene også forsåvidt, men jeg reagerer en smule mer på det enn katt (ikke noe alvorlig, bare klør i øyene litt mer). Så tenker på det nå. 

har noen opplevd dette og hva har dere evnt gjort for å håndtere det? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjør det. Enda fler allergener inn kan gjøre allergien din langt verre og utenfor det allergimedisin fikser. Valper er ofte verst (og mest fristende å kose helt oppi ansiktet). 
Det er vanskelig å vite om barna dine er disponert for allergi, men du kan jo kontakte en spesialist og høre hva den tror. 

Anonymkode: 88885...178

AnonymBruker
Skrevet

Jeg utviklet allergi mot pelsdyr da jeg var rundt 15 år. Vi hadde hund da, som vi hadde hatt i flere år, og den reagerte jeg aldri på. Men reagerte kraftig på andre dyr.

Anonymkode: 97b05...399

Skrevet

Jeg har vokst opp med hund, ingen allergi. Men  i voksen alder kom allergien og det er fordi jeg av en aller annen merkelig grunn fikk tydeligvis aktivert allergien, selv om jeg hadde hatt hund i over 30 år. Jeg tror jeg hadde valgt vekk å ha hund

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...