AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #1 Skrevet 20. mai 2021 Tidligere i dag ringte det noen fra et ukjent nr. Tok ikke tlf. da. Det var midt på dagen. For noen minutter siden ringte det et annet nr. og personen sa at jeg hadde ringt han. Noe jeg ikke har. Står heller ingenting i anropslisten. Har dette en sammenheng? Anonymkode: ae99b...76a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #2 Skrevet 20. mai 2021 Nå virker du temmelig paranoid. Anonymkode: 2bc71...90a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #3 Skrevet 20. mai 2021 Hevdet personen at du hadde ringt flere ganger? Har lest om veldig mange som får en sånn telefon for tiden, og at det visstnok er en slags tulletelefon. Anonymkode: 54c4a...612
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #4 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå virker du temmelig paranoid. Anonymkode: 2bc71...90a Jeg håper at det bare er det som er tilfelle ja 😕 Anonymkode: ae99b...76a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #5 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hevdet personen at du hadde ringt flere ganger? Har lest om veldig mange som får en sånn telefon for tiden, og at det visstnok er en slags tulletelefon. Anonymkode: 54c4a...612 Jeg håper det. Nei, han sa at jeg hadde ringt en gang og oppga klokkeslett. Anonymkode: ae99b...76a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #6 Skrevet 20. mai 2021 https://www.online.no/sikkerhet/sikre-deg-mot-falske-telefonnumre/ Anonymkode: f7b5f...a56
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #7 Skrevet 20. mai 2021 Vet du hva, det der har jeg opplevd før. Er noen år siden, men jeg ringte Telenor for å høre hva som skjer. Det var noe feil i systemet, som gjorde at mitt nummer og en annen random sitt nummer i Norge ble rot på serverer eller noe. Så når familien til den andre personen prøvde ringe til han, så kom de til meg... selv om vi ikke hadde noe nummer som lignet i det hele tatt. Samme skjedde med meg, at folk som prøvde få tak i meg, ringte til denne ukjente mannen 😂 Vi alle var ganske forvirret et par uker... så plutselig var det i orden igjen. Helt merkelig Anonymkode: f2a9a...f40 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #8 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nå virker du temmelig paranoid. Anonymkode: 2bc71...90a Nei, det kalles spoofing. Svindlere later som de ringer fra et norsk telefonnummer. Anonymkode: 54781...078 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #9 Skrevet 20. mai 2021 https://www.telenor.no/sikkerhet/faq/hva-er-spoofing/ Spoofing Spoofing er en teknikk som gjør at svindlere kan utgi seg for å kontakte deg fra et norsk nummer eller trygg IP-adresse. For å utføre spoofing på telefon bruker svindlerne en programvare som maskerer det originale nummeret de ringer fra. Dermed kan samtalen se ut som at den kommer fra et norskt nummer, noe som ofte vekker mer tillit enn utenlandske numre. Svindlere som praktiserer spoofing bruker både eksisterende og falske telefonnumre. Hvis nummeret ditt skulle bli spoofet, betyr det ikke at mobilen din har blitt hacket. Anonymkode: 54781...078
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #10 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://www.telenor.no/sikkerhet/faq/hva-er-spoofing/ Spoofing Spoofing er en teknikk som gjør at svindlere kan utgi seg for å kontakte deg fra et norsk nummer eller trygg IP-adresse. For å utføre spoofing på telefon bruker svindlerne en programvare som maskerer det originale nummeret de ringer fra. Dermed kan samtalen se ut som at den kommer fra et norskt nummer, noe som ofte vekker mer tillit enn utenlandske numre. Svindlere som praktiserer spoofing bruker både eksisterende og falske telefonnumre. Hvis nummeret ditt skulle bli spoofet, betyr det ikke at mobilen din har blitt hacket. Anonymkode: 54781...078 Burde jeg ringe telenor? Anonymkode: ae99b...76a
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #11 Skrevet 22. mai 2021 Jeg får jevnlig,dvs annenhver mnd, en oppringning fra ukjent nummer. Gjerne med mange sifre,altså ikke norsk. Ringer 2-3 ganger. Poenget er at jeg skal ringe tilbake,noe som vil koste meg penger. Jeg bare registrerer nummeret som nettsøppel. Da blokkeres det automatisk på min mobil, og jeg antar at et eller annet system fanger opp at dette nummeret er uønsket. Blir som nettsøppel i mailboksen. Vi legger igjen informasjon over alt,og det vil bli prøvd misbrukt. Vi må bare være obs og leve med det. Anonymkode: 55b55...fe0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå