AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #1 Skrevet 20. mai 2021 Jeg er ei dame med ADHD som begynte på Aduvanz for noen måneder siden. Tidligere er jeg vant til en annen lignende medisin, så bivirkninger er ikke nytt for meg. Jeg synes overgangen til Aduvanz var det riktige og har fått et bedre liv, men... Jeg merker en tydelig personlighetsendring her som jeg evt. lurer på om er vanlig? Etter en tid med Aduvanz merket jeg at jeg ikke har særlig god kontakt med følelsene mine, jeg er mye kaldere og mer kynisk. Jeg er generelt mer balansert følelsesmessig, men egoet er blitt "oppblåst" og jeg har stor selvtillit og er ganske så uredd. Har masse energi mens pillene fungerer og føler meg ofte ganske uovervinnelig. Alt i alt fungerer jeg godt på Aduvanz og vil ikke slutte, men i bunn og grunn lurer jeg på om det er vanlig å bli litt "speedet" av disse? Selv med ADHD? Jeg går på laveste dose også Anonymkode: a519d...6b0
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #2 Skrevet 20. mai 2021 Sånn var jeg på Ritalin. Ble nærmest psykotisk til slutt og måtte bare slutte. Dessverre en vanlig bivirkning på dem. Anonymkode: 4f24b...eda
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #3 Skrevet 20. mai 2021 Jeg har ADD og har brukt dem snart 1 år nå. Har også hatt pause uten problemer. Da jeg startet så virket de mye mer stabilt enn Ritalin og de virket mye lenger. Men de virker ikke lenger på samme måte på meg. I starten var jeg mer sosial, kunne følge samtaler uten å falle av og mindre irritert. Nå er jeg mer stillesittende, trenger mer mat og nesten mer introvert av å bruke de. Da jeg tok pause fikk jeg noe helsikkes energi og gikk turer og trente og løp nesten hele dagen! Det resulterte i besøk hos fotpleie. Har fremdeles plager etter dette og må pleie føttene ekstra. Høres ikke helt riktig ut at du skal føle deg ustoppelig av det, det ligner nesten mani. Jeg får hverken mindre eller mer energi av de, men jeg får en annen type fred med meg selv mens de virker. Dessverre virker de kortere. Jeg kjenner presis 1 time etter jeg tar dem at de starter å virke så går det gradvis ut, så de første timene har jeg det greit og så er jeg ute og går turer senere..... Anonymkode: 640f4...660
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #4 Skrevet 20. mai 2021 Takk for svar. Tok det opp med lege og hun tror ikke dette er noe som blir verre, eller er såå problematisk. Det skal sies at jeg har tendenser til denne formen for personlighet fra før, altså at jeg føler meg full av power og drive, men på Ritalin var jeg mer nervevrak og unnvikende, mens jeg nå har blitt "kongen på haugen" (igjen, bare next level). Føler ikke at jeg er manisk, i så fall må det være hypomani, men kan være urolig og veldig produktiv, ja. Så lenge man ikke mister virkelighetskontakten, så går det vel greit. Har ikke vist noen tegn på det. Det er jo så vanskelig å si hva som er ADHD og hva som er medisinene, synes jeg. TS Anonymkode: a519d...6b0
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #5 Skrevet 20. mai 2021 Hvordan er dere uten medisiner da? Jeg er blir veldig useriøs, lattermild og har litt samme oppførsel som med medisinene når det gjelder visse ting, bare mye sintere og så distré at det blir lite gjort. TS Anonymkode: a519d...6b0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå