Gå til innhold

Vet registreringsnummer til bil


Gjest Makram

Anbefalte innlegg

Jeg vet registreringsnummeret til en bil som jeg gjerne skulle ha visst hvem eide.

Har søkt på Brønnøysundregisteret for å finne om det var heftelser på den (og dermed finne eier), men uten treff.

Hvordan kan jeg finne eier til denne bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Apple- ikke innlogget

Dette får du vite på Statens Vegvesen - ikke Biltilsynet. Det er offentlig informasjon, så det er ingen hemmelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hvis du har en fornuftig grunn til å spørre om nan, så får du også svar.

Ring nærmeste trafikkstasjon (Det som het Biltilsynet for ca 15 år siden, og er en del av Statens vegvesen) eller politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver

I min ungdomstid ringte jeg flere ganger til biltilsynet og fikk opplyst hvem som eide forskjellige biler. Veldig kjekt når man var ung og forelsket og ville vite om den store drømmehelten virkelig eide den og den bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dama på tråden
Jeg vet registreringsnummeret til en bil som jeg gjerne skulle ha visst hvem eide.

Har søkt på Brønnøysundregisteret for å finne om det var heftelser på den (og dermed finne eier), men uten treff.

Hvordan kan jeg finne eier til denne bilen?

Du ringer 06650, der får du opplyst navn og adresse. Du kan også få eierhistorikk, tid for siste EU godkjenning, tekniske data, status for veiavgift.

SMS til 2282 er også mulig, men som sagt så kan det være brudd mellom tjenesten og databasen. (Funket nå nettopp i allefall)

Dere ville vært forbauset over hvor mange som ringer hver dag for å få opplyst navn på eier for bestemte regnummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise
Jeg vet registreringsnummeret til en bil som jeg gjerne skulle ha visst hvem eide.

Har søkt på Brønnøysundregisteret for å finne om det var heftelser på den (og dermed finne eier), men uten treff.

Hvordan kan jeg finne eier til denne bilen?

Du ringer politiet og sier du vil vite eier på et registreringsummer på bil. Da settes du over til en av de flere som kan finne ut dette for deg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en privat parkeringsplass som av og til okkuperes av helt ukjente biler.

Og siden dette oftest skjer på kveld eller helg, ringer jeg politiet for å få opplyst eier.

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en privat parkeringsplass som av og til okkuperes av helt ukjente biler.

Og siden dette oftest skjer på kveld eller helg, ringer jeg politiet for å få opplyst eier.

Jeg prøvde den smsen til 2282, og den funket flottings på min egen bil ihvertfall, selv om ikke er noen heftelser på den.. ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegvesenet har vel nok å gjøre de også, iom at det alltid er lang ventetid når jeg ringer dem. Hos politiet derimot får jeg stort sett svar med en gang. Og ja, politiet er en serviceinstitusjon de også, de driver ikke bare med direkte kriminalitet. De tar seg også av alt fra pass til innelvering av bilskilter, og da skal man ikke føle at man plager dem når man har henvendelser i forbindelse med slike ting.

Selv ville jeg nok ringt vegvesenet på dagtid, men siden de har veldig begrenset telefontid, må man ringe politiet på kveldstid/natt, og det er som regel da man behøver slike opplysninger.

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Stavanger

Dersom man skal ha opplyst eier på et regnummer må man enten kontakte politiet, eller vegvesenet.

Da vil de gå inn i Autosys og finne det ut... men, det er med andre ord ikke mulig å spore regnummer via internett... Brønnøysund går bare på heftelser.

Men generelt sett bør man ikke ringe ned politiet for å få opplyst bileier, dersom man absolutt skal gjøre det bør det skje på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...
Gjest Gjest_Heidi_*

Hvis du har ett reg nr du vil finne ut av, så kan du gjøre det på følgende måte:

For og finne ut hvem som er eieren av registrerings nummeret på bilen så sender du en tekstmelding med kodeord REGNR og Registrerings nummer og sender det til 2282 :mobil:

Så håper du finner ut det du vil vite da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg prøvde den smsen til 2282, og den funket flottings på min egen bil ihvertfall, selv om ikke er noen heftelser på den.. ! :)

Da jeg jobbet på Shell ringte vi stadig politiet for å få nummeret til biler som stakk fra regninger eller biler som hadde blitt stående parkert på stasjonen i dagesvis. Politiet spurte aldri etter noen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Storjokkeren

Spørsmål : Hvordan finner man ut eier av en bil med eg gitt reg.nr.

1. Hverdager dagtid: Ring biltilsynet.

2. Hverdager kveldstid ( Etter at biltilsynet har stengt) : Ring politiet

3. Lør,søn-, og helligdager : Ring Politiet.

Jeg ringte i dag selv politiet ( Stavanger ) og ble imøtekommet med en svæthyggelig mann. Jeg fikk oppgitt eier, og full eierhistorikk på bilen.

Mvh Mann 32

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...