Gå til innhold

Konfirmasjon etter kikkhullsoperasjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal ha en kikkhullsoperasjon, og dagen etter har et nært familiemedlem konfirmasjon. Noen som kan dele erfaringer om formen dagene etter? Tror dere som har gjort samme operasjon at jeg vil være i form til å dra på konfirmasjon? 
De skal kun inn med kamera, ikke fjerne noe greier.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
18årjente skrev (1 minutt siden):

Hei! Jeg skal ha en kikkhullsoperasjon, og dagen etter har et nært familiemedlem konfirmasjon. Noen som kan dele erfaringer om formen dagene etter? Tror dere som har gjort samme operasjon at jeg vil være i form til å dra på konfirmasjon? 
De skal kun inn med kamera, ikke fjerne noe greier.

Det går nok fint om du tar det med ro og har med deg smertestillende. Jeg er kikkhullsoperert 2 ganger

Anonymkode: 2c0aa...ba1

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det går nok fint om du tar det med ro og har med deg smertestillende. Jeg er kikkhullsoperert 2 ganger

Anonymkode: 2c0aa...ba1

Takk! Tror du bunad går greit, eller hadde du behov for mer løstsittende klær?

AnonymBruker
Skrevet
18årjente skrev (6 minutter siden):

Takk! Tror du bunad går greit, eller hadde du behov for mer løstsittende klær?

Jeg hadde aldri klart bunad etter kikkhull, med mindre du har av typen uten liv. Hadde satset på noe mer løssittende. 

Anonymkode: dcd6f...653

AnonymBruker
Skrevet

Magen min var ultrahoven i dagene etter operasjonen, så bunad må du nok droppe ja. Ta smertestillende og ha mulighet til å dra hjem om du blir sliten.

Anonymkode: c87ea...4fa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det hadde gått. Jeg hadde kikkhull, men fjernet også cyste etc. Magen var oppblåst i en uke etterpå (co2 de blåser inn), og jeg sov stort sett hele dagen. Å sitte oppreist var vondt.

Bunad tror jeg du kan glemme, og du må nesten se an formen. Men forbered deg på å sitte og ikke stå, og at du kan dra hjem tidlig. Du kan også reagere dårlig på narkose og trenge en natt på sykehus. Så vanskelig å si.

Anonymkode: 3c415...018

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri klart konfirmasjon dagen etter. Jeg ble dårlig av narkosen, og i tillegg brukte kroppen all energien på å hele såret, så jeg klarte ikke bevege meg mye rundt. Bare litt rundt hjemme i huset. Men dette er helt individuelt, alle reagerer ulikt. 

Anonymkode: e0ea3...b1d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble liggende 2 dager på sykehuset etter min kikkehullsopperasjon. Da fjerner jeg cyste og blindtarm, så mulig det har noe å si.

Anonymkode: f006e...d6c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ble liggende 2 dager på sykehuset etter min kikkehullsopperasjon. Da fjerner jeg cyste og blindtarm, så mulig det har noe å si.

Anonymkode: f006e...d6c

Samme her, jeg skulle egentlig inn og ut på samme dag, men måtte bli over natta likevel. Og dagen etter var ikke god. Sterke smerter i skuldrene i to dager på grunn av gassen de pumper inn i magen. 

Anonymkode: e0ea3...b1d

AnonymBruker
Skrevet

Det kan gå bra og det kan være det ikke går i det hele tatt. Bunad er nok ikke å anbefale uansett, da du nok ikke ønsker at noe presser inn på magen de første dagene. 

Men bare det å være i narkose er krevende for kroppen. Veldig mange blir slitne etterpå og tåler lite de første dagene. Men dette kjenner du jo fort. 

Anonymkode: 094ab...136

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke klart det de første 2 ukene etterpå. Kanskje etter 3. Og helt uaktuelt med bunad over den ømme, oppblåste magen. 

Anonymkode: b864f...26c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...