Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Noen tråder passer i flere kategorier, derfor er det idiotisk å flytte en tråd som passer inn i et underforum. Har opplevd det selv og det er irriterende, virker som at enkelte har lite å finne på og er pirkete helt uten grunn. En gang opprettet jeg en tråd om en dokumentar som gikk på TV-en, tråden ble flyttet til kjendisforumet, siden dokumentaren handlet om kjendiser. Da burde man flytte alle tråder om artister i kulturdelen av forumet under kjendis, noe som ville vært håpløst. 

Anonymkode: dddb2...277

I slike tråder glir det raskt over i diskusjon om personene i programmet, og da blir det problematisk, og krever mye av moderatorene. Så i dette eksempelet er flyttingen riktig. 

Anonymkode: 64f9e...6e7

  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I slike tråder glir det raskt over i diskusjon om personene i programmet, og da blir det problematisk, og krever mye av moderatorene. Så i dette eksempelet er flyttingen riktig. 

Anonymkode: 64f9e...6e7

Forstår ikke hvorfor det ikke skulle være lov å diskutere det som kom fra i dokumentaren. Dokumentaren handlet om MJ sitt unaturlige forhold til guttebarn. Hele TV-dokumentaren handlet om det. Jeg oppholder aldri på kjendisforumet da jeg har ingen interesse av det, men denne dokumentaren var det interessant å diskutere om, om ofrene, om overlevelsesmekanismer, om overgripere, osv. 

Anonymkode: dddb2...277

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Forstår ikke hvorfor det ikke skulle være lov å diskutere det som kom fra i dokumentaren. Dokumentaren handlet om MJ sitt unaturlige forhold til guttebarn. Hele TV-dokumentaren handlet om det. Jeg oppholder aldri på kjendisforumet da jeg har ingen interesse av det, men denne dokumentaren var det interessant å diskutere om, om ofrene, om overlevelsesmekanismer, om overgripere, osv. 

Anonymkode: dddb2...277

Så lenge slike diskusjoner handler om ekte mennesker er det helt i tråd med forumreglene at dette skal ligge på Rampelyset. Der moderatorene bruker mye mer tid, og kan luke bort mobbing og spekulasjoner ganske umiddelbart. 

Jeg synes netthets er helt forferdelig, derfor bedre at de er på den sikre siden når kjente profiler diskuteres. 

Om du ville diskutere problematikken kan det enkelt gjøres uten å knytte det til et program, eller mennesker, da er det fritt frem. 

Anonymkode: 64f9e...6e7

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så lenge slike diskusjoner handler om ekte mennesker er det helt i tråd med forumreglene at dette skal ligge på Rampelyset. Der moderatorene bruker mye mer tid, og kan luke bort mobbing og spekulasjoner ganske umiddelbart. 

Jeg synes netthets er helt forferdelig, derfor bedre at de er på den sikre siden når kjente profiler diskuteres. 

Om du ville diskutere problematikken kan det enkelt gjøres uten å knytte det til et program, eller mennesker, da er det fritt frem. 

Anonymkode: 64f9e...6e7

Kjendisforumet er den verstedelen av forumet, og jeg opplevde det ble verre da tråden ble flyttet dit. Det var mer saklige innlegg før den ble flyttet, så klart var det usaklige innlegg og, men ikke i nærheten av så mye som i rampelysforumet.

Anonymkode: dddb2...277

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjendisforumet er den verstedelen av forumet, og jeg opplevde det ble verre da tråden ble flyttet dit. Det var mer saklige innlegg før den ble flyttet, så klart var det usaklige innlegg og, men ikke i nærheten av så mye som i rampelysforumet.

Anonymkode: dddb2...277

Altså da den ble flyttet dit ble fokuset mer på kjendisen og det kom mange stygge innlegg og tråden ble bare tåpelig, for i det underforumet var det «tillatt» å skrive usaklig. Jeg brydde meg ikke om kjendisen MJ, men spesifikt om denne dokumentaren.

Anonymkode: dddb2...277

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Noen tråder passer i flere kategorier, derfor er det idiotisk å flytte en tråd som passer inn i et underforum. Har opplevd det selv og det er irriterende, virker som at enkelte har lite å finne på og er pirkete helt uten grunn. En gang opprettet jeg en tråd om en dokumentar som gikk på TV-en, tråden ble flyttet til kjendisforumet, siden dokumentaren handlet om kjendiser. Da burde man flytte alle tråder om artister i kulturdelen av forumet under kjendis, noe som ville vært håpløst. 

Anonymkode: dddb2...277

Ja, noen tråder kan sies å passe inn under flere kategorier, men det er også tråder som åpenbart er postet i feil kategori. 

La oss si at noen hadde ONS og er usikker på om man skal ta kontakt med vedkommende etterpå, hvor lenge man evt bør vente osv, da er ikke seksualitet riktig kategori.

AnonymBruker
Skrevet

TS skjerp deg for å poste i feil underforum.

Anonymkode: ce6f5...176

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

AB-misbruk faktisk? Å poste som AB er da null problem så lenge en holder seg saklig, og moderatorene er da flinke til å rydde i tråder. 

Anonymkode: dddb2...277

Hovedproblemet er at folk tror det er greit å være drittsekk under AB. Null ryggrad til å poste under eget nick.

  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2021 den 8.48):

Moderatorer, kan dere vennligst slutte å flytte tråder? Evt må dere gjøre det mulig å opprette anonyme innlegg overalt. Jeg har startet flere tråder som anonym som blir flyttet til mer passende kategorier, og jeg ser poenget hvorfor det gjøres, men da får jeg faktisk ikke svart i min egen tråd!

Anonymkode: 8fb00...85f

AnonymBruker skrev (På 20.5.2021 den 9.59):

Enig med deg. Slitsomt å lete etter tråder og.

Anonymkode: b0cdf...f8c

AnonymBruker skrev (På 20.5.2021 den 11.56):

Eller så bør alle fora være åpne for anonym posting. 

Anonymkode: 8fb00...85f

Det er en grunn til at tråder flyttes, og det er en grunn til at det ikke skal være åpent for anonym posting i alle forum. At du ikke får svart i din egen tråd når den flyttes, kan du i så tilfelle bare takke deg selv for. Du gjør det bare forvirrende for deg selv ellers, når du absolutt insisterer på å poste anonymt der du kan. Når du ser poenget med at trådene flyttes fra forumet du poster dem i, hvorfor ikke bare poste i rett forum med en gang?

Å lete etter tråder er ikke vanskelig. Det er bare å favorisere tråden, eller å følge den. Ikke verre enn det. 

 

AnonymBruker skrev (På 22.5.2021 den 0.15):

De er jo slett ikke fleksible. Jeg opprettet et innlegg om koronasmitte anonymt på Generelt fordi jeg ikke ønsket å knytte brukeren min til informasjonen om at jeg har hatt korona (det blir fort gjenkjennbart!). Tror du ikke tråden ble flytta til Korona-forumet likevel! 🙄 (der kan man altså ikke være anonym).

Anonymkode: ed98d...d75

Hvis du er en av dem som ikke forstår at du tjener på å skrive under nick, så bør du vurdere å lage deg en ny bruker som du bare skriver under nick med. Bare husk å følg reglene med begge brukernavnene. Du er sikkert ikke den eneste brukeren her som har hatt korona, og du har ingen grunn til å synes synd på deg selv for at den tråden ble flytta til det forumet den hører hjemme. Hva er det som er så "farlig" med å knytte brukeren din til at du har hatt korona? Nå kommer jeg ikke på andre i farta, men å skrive med nick her at man har hatt korona skal ikke være skummelt. Du kan ikke tro at du blir mobba av den grunn..., eller hva er det du er så redd for ved å tilkjennegi hvem du er ved nicket ditt? Selv om du har et nick er det vel ikke  mange brukere som kjenner den egentlige deg, altså deg i egen person? De som evt gjør det av dine nærkontakter skal jo vite at du har hatt korona. Og slik situasjonen er i Norge i dag, er det ikke flaut å ha hatt det, ei heller snakke om det. Det er ikke et tabubelagt tema for den som vet hvor farlig det er. 

 

AnonymBruker skrev (På 22.5.2021 den 5.45):

Ironisk nok er denne tråden feilpostet og burde bli flyttet.

Anonymkode: 7f88b...edf

Hvor da?

 

AnonymBruker skrev (På 22.5.2021 den 6.34):

AB-misbruk faktisk? Å poste som AB er da null problem så lenge en holder seg saklig, og moderatorene er da flinke til å rydde i tråder. 

Anonymkode: dddb2...277

Men det er et problem at mange AB ikke holder seg saklige, og at det blir altfor mye rot... Moderatorene er kanskje flinke, men de kunne vært spart for mye hvis alle som poster som AB kunne brukt funksjonen som den skal.

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg for et par år siden postet et innlegg og salami og å steke salami i gravid forumet og så ble det flyttet til mat forumet. Det gav null mening og jeg var ikke opptatt av salami på generell basis men iforbindelse med at jeg var i 1.trimester. Og alle svarene ble feil når det lå under mat og ikke gravid. 

Anonymkode: 8c2d9...08a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2021 den 8.48):

Moderatorer, kan dere vennligst slutte å flytte tråder? Evt må dere gjøre det mulig å opprette anonyme innlegg overalt. Jeg har startet flere tråder som anonym som blir flyttet til mer passende kategorier, og jeg ser poenget hvorfor det gjøres, men da får jeg faktisk ikke svart i min egen tråd!

Anonymkode: 8fb00...85f

Fortsetter man å stå som anonym ts når den flyttes eller ser man nicket? Jeg liker også å være anonym for at ingen skal kunne se mange tråder og pusle sammen hvem jeg er på ekte. (Feks, om jeg hadde svart i en tråd om noe vedr der jeg bor så vet man by, alder på barn i en annen tråd, kjøkken farge i en annen tråd osv). 

Anonymkode: 8c2d9...08a

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Husker jeg for et par år siden postet et innlegg og salami og å steke salami i gravid forumet og så ble det flyttet til mat forumet. Det gav null mening og jeg var ikke opptatt av salami på generell basis men iforbindelse med at jeg var i 1.trimester. Og alle svarene ble feil når det lå under mat og ikke gravid. 

Anonymkode: 8c2d9...08a

Da skulle du posta det under mat... Enkelt og greit. Du kan fint nevne i innlegget både at du er gravid og at du spør om salami. Hvordan kan alle svarene ha blitt feil? Å steke salami handler om mat, ikke om graviditet. Klart det ble flyttet. Du kunne fortsatt tråden der, og spesifisert underveis hva du egentlig var ute etter, evt kunne du laga en ny tråd om det i mat-forumet

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg liker også å være anonym for at ingen skal kunne se mange tråder og pusle sammen hvem jeg er på ekte. (Feks, om jeg hadde svart i en tråd om noe vedr der jeg bor så vet man by, alder på barn i en annen tråd, kjøkken farge i en annen tråd osv). 

Anonymkode: 8c2d9...08a

Å pusle sammen hvem du er er vanskelig, faktisk. Du bare tror det er enkelt. Uansett så har du et nick, og det er da ikke noe stakkars deg om å bruke det? Det du kommer med av eksempler her er rent latterlig. Det er ikke verre enn å skrive "en by på vestlandet...barnehagebarn..." Det er mange som har blått kjøkken, mange har rødt, mange har hvitt...og det er jo lett å bli avslørt at du er den som heter Ola Nordmann...ikke sant?

AnonymBruker
Skrevet
Millimani skrev (1 time siden):

Da skulle du posta det under mat... Enkelt og greit. Du kan fint nevne i innlegget både at du er gravid og at du spør om salami. Hvordan kan alle svarene ha blitt feil? Å steke salami handler om mat, ikke om graviditet. Klart det ble flyttet. Du kunne fortsatt tråden der, og spesifisert underveis hva du egentlig var ute etter, evt kunne du laga en ny tråd om det i mat-forumet

Nei fordi de som ikke er gravide eller menn har jo ingen erfaring med det. Salami er spekemat og skal ikke spises av gravide, jeg lurte på om det som var skadelig for gravide ville dø av steking (svaret var ja varmebehandlet over 70grader så kan gravide trygt spise salami). Ingen i mat forumet skjønte sammenhengen mellom spm salami og opplysningen gravid, de svarte ikke på spm mitt om det var skadelig/trygt. 

Anonymkode: 8c2d9...08a

AnonymBruker
Skrevet
Millimani skrev (58 minutter siden):

Å pusle sammen hvem du er er vanskelig, faktisk. Du bare tror det er enkelt. Uansett så har du et nick, og det er da ikke noe stakkars deg om å bruke det? Det du kommer med av eksempler her er rent latterlig. Det er ikke verre enn å skrive "en by på vestlandet...barnehagebarn..." Det er mange som har blått kjøkken, mange har rødt, mange har hvitt...og det er jo lett å bli avslørt at du er den som heter Ola Nordmann...ikke sant?

Da har du ikke vært her like lenge som meg. Husker du ikke JulieA saken her for noen år siden, hun fikk skikkelig ekkel stalker etter seg fra kg. Som fulgte etter henne til bhg og la brev i postkassen hennes som refererte til det hun hadde skrevet her. Mulig jeg husker det så godt fordi vi ofte var i samme tråder pga barn på samme alder osv og det var ubehagelig. Plutselig er det er gærning som pusler sammen. 

Anonymkode: 8c2d9...08a

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Millimani skrev (1 time siden):

Å pusle sammen hvem du er er vanskelig, faktisk. Du bare tror det er enkelt. Uansett så har du et nick, og det er da ikke noe stakkars deg om å bruke det? Det du kommer med av eksempler her er rent latterlig. Det er ikke verre enn å skrive "en by på vestlandet...barnehagebarn..." Det er mange som har blått kjøkken, mange har rødt, mange har hvitt...og det er jo lett å bli avslørt at du er den som heter Ola Nordmann...ikke sant?

Og problemet er om man alltid skriver med Nick så kommenterer man feks på spesifikke tråder ala «hvordan er det å bo på Lambertseter» og så har man lagt igjen spor at man bor der. Noen av oss har jo også jobber som gjør at vi liker å være anonyme privatpersoner som kan diskutere på nett. Ikke trolle, men vanlig diskutere eller snakke. 

Anonymkode: 8c2d9...08a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da har du ikke vært her like lenge som meg. Husker du ikke JulieA saken her for noen år siden, hun fikk skikkelig ekkel stalker etter seg fra kg. Som fulgte etter henne til bhg og la brev i postkassen hennes som refererte til det hun hadde skrevet her. Mulig jeg husker det så godt fordi vi ofte var i samme tråder pga barn på samme alder osv og det var ubehagelig. Plutselig er det er gærning som pusler sammen. 

Anonymkode: 8c2d9...08a

https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144036120-noen-som-vet-om-stalkeren-til-juliea-fikk-noen-straff/

Anonymkode: 8c2d9...08a

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Da har du ikke vært her like lenge som meg. Husker du ikke JulieA saken her for noen år siden, hun fikk skikkelig ekkel stalker etter seg fra kg. Som fulgte etter henne til bhg og la brev i postkassen hennes som refererte til det hun hadde skrevet her. Mulig jeg husker det så godt fordi vi ofte var i samme tråder pga barn på samme alder osv og det var ubehagelig. Plutselig er det er gærning som pusler sammen. 

Anonymkode: 8c2d9...08a

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Og problemet er om man alltid skriver med Nick så kommenterer man feks på spesifikke tråder ala «hvordan er det å bo på Lambertseter» og så har man lagt igjen spor at man bor der. Noen av oss har jo også jobber som gjør at vi liker å være anonyme privatpersoner som kan diskutere på nett. Ikke trolle, men vanlig diskutere eller snakke. 

Anonymkode: 8c2d9...08a

Hvis du ser på brukerprofilen min ser du at jeg har vært her siden 14. juni 2012. Og du kan ikke forvente at jeg husker alle tråder som har vært her siden den gang. At du bor på Lambertseter skriver du selvsagt anonymt, men musikksmaken din, hvilken bok du leser, hvilken film du så sist...hvem du sist sa hei til...meninger om barnebursdag...om barnet skal ha mors eller fars etternavn...hva du synes om en ny Olsenbanden-film...dilemma rundt 17.mai og andre høytidsdager...servering i konfirmasjon... Kan fortsette i det uendelige. 

Angående linken til JulieA så er ikke den på dette forumet, men foreldre&barn-forumet. Man skal ikke legge ut sånn informasjon som hun gjorde, det må man jo klare å skjønne. 

 

Endret av Millimani

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...