Gå til innhold

Hva betyr «glad i deg»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva ligger i disse ordene, dersom du sier at du er «glad i noen»?

Er det noe man kan si til alle, eller bare noen? Og kan man si det til alle? Hvor mye legger man i ordet «glad».

Hadde det vært det samme om man la til «veldig glad i deg»? 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 6b51a...21d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var ikke så 'flink' til å si dette før. Jeg er rett og slett ikke vokst opp med det. Men jeg er blitt bedre på det med årene. Det oppleves godt å høre, så jeg antar at det oppleves godt for andre også.

Jeg sier det ikke til f.eks ekspeditøren på rema 1000 butikken men sier det til både venner og nære. For min del betyr det at jeg setter pris på de, at de betyr noe for meg, at jeg er glad for at de er i livet mitt, at de gir meg mye av både omtanke varme, energi, at jeg tenker på de med glede. At jeg hadde savnet de om de ikke var i livet mitt lengre av en eller annen grunn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det å være glad i noen ganske så sterkt. 
Jeg sier aldri til barna mine at jeg elsker de, men jeg sier ofte til de at jeg er glad i de. Jeg sier nok det ikke til noen andre enn mann + barn, og kanskje til en venninne innimellom. Men jeg er jo glad i flere (nære venner og resten av familien). 

Anonymkode: 29ea9...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial

Glad i deg betyr for meg:

Jeg bryr meg om deg, jeg vil at du skal ha det bra og du betyr mye for meg.

Sier det til barna mine hver dag og noen utvalgte venner får høre det av og til. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

For meg er det å være glad i noen ganske så sterkt. 
Jeg sier aldri til barna mine at jeg elsker de, men jeg sier ofte til de at jeg er glad i de. Jeg sier nok det ikke til noen andre enn mann + barn, og kanskje til en venninne innimellom. Men jeg er jo glad i flere (nære venner og resten av familien). 

Anonymkode: 29ea9...4cc

Sier du aldri til barna dine at du elsker dem?? 😲

Anonymkode: 146a3...fbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Glad i deg» betyr for meg: 

At jeg setter pris på personen 

At jeg bryr meg om den person og ønsker at vedkomne skal ha det bra 

 

Anonymkode: f9cff...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det å være glad i noen er jo nettopp det. Altså du ville blitt veldig lei deg om personen døde. En person som du føler eierskap til, og du får en god følelse til når du er rundt. Det er henholdsvis nære venner, familiemedlemmer og kjæreste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de betyr mye for meg. Det er noe jeg sier hyppig til en kjæreste og en gang i blant til familie og nære venner. En sjelden gang til mennesker jeg ikke nødvendigvis har kjent så lenge, men som jeg virkelig liker.

Anonymkode: d412d...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...