AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #1 Skrevet 19. mai 2021 Heisann, Vi har tatt i mot to marsvin fra naboen som de ikke kan ha lengre pga allergi. Jeg har masse erfaring med dyr, men ikke marsvin og andre smådyr. Minste jeg har hatt er katt. Naboen sendte med "pellets" til å ha som underlag i buret, og vi skal ha høy oppå. Jeg synes pelletsen lukter veldig, og lurer derfor på om noen har råd til dette? Noe annet jeg kan bruke som er tilnærmet lik luktfri? At marsvina lukter er greit, men den er ganske intens den lukta fra pelletsen. Anonymkode: a3a81...717
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #3 Skrevet 19. mai 2021 Marsvin stinker fjøs. har hatt de selv og synes alt luktet like ille, uansett underlag. Anonymkode: e1525...22a 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #4 Skrevet 19. mai 2021 Vi hadde håndklær i bunnen, og fleecepledd oppå der igjen. Hadde egen plass til fôr. byttet annenhver dag ca. Anonymkode: bab45...18a
venus24 Skrevet 19. mai 2021 #5 Skrevet 19. mai 2021 Jeg hadde hamster for noen år siden, da brukte vi sagspon i bunnen av buret. Byttet en gang i uken, syntes ikke det luktet noe særlig. Jeg ville spurt i min nærmeste dyrebutikk, de har garantert noen bra tips.
tånegla Skrevet 19. mai 2021 #6 Skrevet 19. mai 2021 Fleecepledd det liker de😁 jeg pleide å kjøpe de billigste på Ikea og dele dem opp i passe store biter til å dekke bunnen. Byttet hver 2-3 dag. Stikk gjerne en tur på en byggvareforretning og kjøp rør som de kan bruke som tunneler, og bygg broer og veier til dem. De trenger hjernetrim utenfor buret daglig.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #7 Skrevet 20. mai 2021 tånegla skrev (11 timer siden): Fleecepledd det liker de😁 jeg pleide å kjøpe de billigste på Ikea og dele dem opp i passe store biter til å dekke bunnen. Byttet hver 2-3 dag. Stikk gjerne en tur på en byggvareforretning og kjøp rør som de kan bruke som tunneler, og bygg broer og veier til dem. De trenger hjernetrim utenfor buret daglig. Hvordan gjør du det med tiss og avføring fra dyrene underveis når du bruker fleecepledd? Rister du og lufter, eller går det da rett i vask når det har gått 2-3 dager? Ts Anonymkode: a3a81...717
tånegla Skrevet 20. mai 2021 #8 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hvordan gjør du det med tiss og avføring fra dyrene underveis når du bruker fleecepledd? Rister du og lufter, eller går det da rett i vask når det har gått 2-3 dager? Ts Anonymkode: a3a81...717 Mine gjorde sitt fornødne på bare den ene siden av buret, så den halvdelen lastet jeg bare og erstattet med ny. Den andre halvdelen gikk i kokvasken. Jeg plukket perlene opp daglig.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #9 Skrevet 20. mai 2021 Da vi hadde marsvin la vi avis i bunn og sagflis oppå. Syns ikke det luktet så ille, men du burde bytte "dohjørnet" hver uke Anonymkode: b5632...fdf
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #10 Skrevet 21. mai 2021 Avis i bunn, sånn kattedeo oppå, avis oppå der og så sagspon. Du får deogreia på dyrebutikk og på zooplus. Null lukt! Anonymkode: b0f36...e94 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #11 Skrevet 21. mai 2021 Hamster er renslige som regel. Kjøp en liten do med sand så gjør de som regel bare fra seg i den. Anonymkode: 6c503...50a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå