Gå til innhold

Hvor lenge har katter daglige raptuser?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sånn når de løper rundt i huset og er helt ville, klatrer på alt og river ned ting? Har en på ett år som holder på sånn. Utrolig herlig og morsom skapning 😸 Jeg syns det er helt ok og han skaper litt liv. Er bare nysgjerrig på hvor lenge det varer. Han er litt ute også i nærheten også, men virker som han er mest vill når han er inne.

Anonymkode: ac268...a62

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vår katt løper fort opp trappa en gang kl 22, og mister piffen etter det.

Anonymkode: 36f38...3d2

AnonymBruker
Skrevet

Min yngste, ikke fylt 1 år enda, har ikke så mye raptus inne lengre. Men ute går det for seg, og det gjelder alle 4. De er 13, 11, 7 og snart 1 år. 
På vinteren kan de ha litt raptus innendørs også.

Anonymkode: ed2e5...871

Skrevet

3 år og holder på fortsatt 😅

AnonymBruker
Skrevet

De får jo sånn når de har bygd opp energi så det fortsetter så lenge de ikke får brukt all energien sin. Hadde du lekt mer med katten hadde han hatt mindre av det. Når kattene blir eldre så får de mindre energi, derfor skjer det skjeldnere. Google «zoomies»  Har og en kattunge som holder på slik og leker med han mye, men det er ikke nok for han tydeligvis..😅

Anonymkode: 97fc9...ca3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De får jo sånn når de har bygd opp energi så det fortsetter så lenge de ikke får brukt all energien sin. Hadde du lekt mer med katten hadde han hatt mindre av det. Når kattene blir eldre så får de mindre energi, derfor skjer det skjeldnere. Google «zoomies»  Har og en kattunge som holder på slik og leker med han mye, men det er ikke nok for han tydeligvis..😅

Anonymkode: 97fc9...ca3

Skjønner. Jeg leker mye med han men han får dette likevel 😸

Anonymkode: ac268...a62

Skrevet

Selv Gamlepus som ble nitten fikk raptus innimellom, så livet ut vil jeg påstå 😛

Men de roer som regel reka littegranne når de runder halvannet år, avhengig av personligheten. Vi har to søsken som nylig rundet to år, de har raptus i gjennomsnitt to ganger daglig, gjerne ETTER at de har vært ute i flere timer.

Eldstemann på åtte har et par raptuser i uka.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...